poll:gaat het in de ring vaak slechter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

roze

Berichten: 31
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: emmeloord,vollehoven.

poll:gaat het in de ring vaak slechter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 18:24

ik zou wel eens willen weten of het in de ring vaak slechter ghaat dan bij het inrijden....
licht vast aan de zenuwen!

Knipoog LeNnY Knipoog


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:02

meestal gaat het met inrijden al brak Haha!
Soms is mn pony bij inrjden heel vervelend en is er gewoon geen pit in te krijgen en dan vindt ie in de ring van alles eng waardoor die heel erg gaat showen! ( word trouwens niet gewaardeerd want dan is er te veel spanning maar als ie wat sloom is is het ook niet goed Tong uitsteken )

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

roze

Berichten: 31
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: emmeloord,vollehoven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 19:44

sorry mensen,niet denken dat dit een poll is,ik heb iets verx gedaan! Verward

Knipoog LeNnY Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:08

Nee bij mij is het juist andersom..... Nappie kan thuis echt een etterbak eerste klas zijn, maar op wedstrijd is het altijd een voorbeeldig paard echt een lieverd die (bijna) geen stap verkeerd doet!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:50

Bij mij heeft de ring er niets me te maken, ligt gewoon helemaal aan de ruiter Tong uitsteken
maar ik denk dat 't gewoon van dag tot dag varieert

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:54

ja, in mijn geval wel. Vaak laten ze thuis veel meer zien als op een wedstrijd. Andere omgeving, andere dingen om naar te kijken werkt niet echt bevordelijk.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:54

soms loop die met losrijden K*t en binnen goed en ook soms andersom maar de laatste tijd loop die met losrijden beter

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:02

Meestal is het andersom... . Vaak is mijn hengst tijdens het losrijden heel druk en lijkt het alsof ik die ring maar niet binnen moet rijden. Maar dat komt voornamelijk omdat je met meerdere paarden losrijdt natuurlijk en dan is hij teveel afgeleid. Zodra we de ring binnenkomen is het voorbij en blijft hij beter bij me. Het is ook wel eens andersom geweest. OP het losrij terrein super lopen en me finaal in de steek laten in de ring.
Maar goed, dat zijn paarden he. En vooral de jonge beestjes zijn vaak heel wisselvallig. In ieder geval, dat is mijn ervaring.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:13

ik vind het wel! met sunbeam daar rij ik nu M2 mee kan ik bij het losrijden alles mee doen en ze werkt dan super mee!! maar als we dan de ring in moeten wil ik alles goed doen en dan gaat het juist niet goed!
met marijke (start ik vandaaag voor het eerst L2) gaat het beide slecht! heel soms goed maar dat is dan een uitzondering! en als het goed gaat is het in de proef beter dan het inrijden! Lachen

*

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:21

Meestal gaat het het in de ring beter dan bij het losrijden. Gelukkig maar!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:57

De meesten verkrampen van de zenuwen in de ring!!
Bij mij gaat het juist wat fijner; Nistria is dan een beetje kijkerig dus mooier opgericht en het lijkt wel of ze een stuk stoerder wordt in de ring.. Ze gaat er dan echt voor!!

She's my lady Lovers

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:07

Meestal niet echt geweldig, hij wordt altijd beetje sloom in de ring. Buiten kon je hem dat nog ff een tik geven, maar dat doe ik liever niet te vaak in de ring, dat staat niet zo mooi. Ook vind hij wel eens dingen in de ring eng, voor bloembakken.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:17

bij mij gaaat het altijd beter in de ring, me paard doet daar altijd haar best voor me!

Met inrijden gaat het ook meestal goed hoor, alleen is ze gewoon gestrest dat is het enige

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:47

Bij mij wisselt het, soms voelt ie met losrijden super en in de ring zakt ie in elkaar, en soms gaat losrijden niet helemaal en de proef loopt ie dan weer fijn...

............

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:42

Mijn vzpaardje is altijd veel braver als met het gewone rijden.
Met losrijden gaat het bij mij altijd bter dan met de proefjes. Dit ligt helemaal aan mij, want k ga onbewust heel anders rijden met de proef dan in de losrijbak.

roze

Berichten: 31
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: emmeloord,vollehoven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 20:43

haha heel verschillend dus!

Knipoog LeNnY Knipoog

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:49

Nee, Romanoff laat mij in de proef eigenlijk nooit zitten!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:01

Nee, alleen is het wel zo dat ik in de ring vaak alles goed en netjes wil doen... En aangezien mijn pony al niet zo 'flitsend' is is dat meestal niet zo goed voor de uitstraling. In het begin toen ik pas op wedstrijd ging had ik daar wel meer last van, maar nu kan het me eigenlijk niet zo veel meer schelen Haha! Meestal gaat het op wedstrijd dus wel ongeveer net zo goed als thuis Lachen

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:43

In de ring gaat 't juist stukken beter!

Met oefenen zit ik maar wat aan te klooien, bochtje hier... lalalala... oeps... had ik in galop gemoeten??? Ok, nu dan maar... lalala... o, die volte bij C, niet bij B... ja zeg dat dan...

Mn concentratie is gewoon véél beter op wedstrijd!

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 11:42

mijn paardje doet het allebij super! hij zou mij ook nooit laten zitten hij doet zowel bij het in rijden als in de ring super zijn best!!

Profiel update!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 14:58

Pff met losrijden loopt ze bijna altijd super. En dan in de ring zijn we de concentratie een beetje kwijt, da's altijd jammer..
Maar slecht doet ze het niet in de ring hoor. Knipoog

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:40

Ik rijd met twee wedstrijden, en de ene springt zelden nog in de verkeerde galop aan, behalve in de ring Scheve mond. Dan is hij ook iets minder fijn.

De andere(juist één wedstrijd mee gedaan) is juist leuker in de ring, dan zie je hem echt zijn best doen omdat hij alleen is. Alleen sommige overgangen zijn nog brak, maar dat zijn ze ook nog bij het inrijden(hij is nog niet zo heel lang onder het zadel).

Ik denk ook omdat het komt dat je weet dat als je een diagonaal moet rijden, en hij wegschiet, dat je toch probeert op die diagonaal te blijven, terwijl je normaal dan je paard op een cirkel ofzo zou zetten. Je moet gewoon de bepaalde figuren en overgangen rijden.
Laatst bijgewerkt door angelke op 27-12-03 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:44

ja losrijden gaat meestal wgoed, maar in de ring, zit gewoon tussen onze oren mensen!!!! terwijl ik absoluut niet zenuwachtig ben...maar op de een of andere manier gaat het toch anders. ik houd het daarom maar gewoon op het springen! dat gaat me beter af.

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: valonka en 10 bezoekers