opgezwollen vingers van de kou???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

opgezwollen vingers van de kou???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 13:30

Ik ben net, met 1,5 graden boven 0, een tijdje buiten geweest om stallen uit te mesten enz. Nou heb ik wel vaker dat mijn vingers een beetje dik en 'strak' aan voelen als ik in de kou aan het werk ben geweest, maar nu is het helemaal niet normaal!! Mijn ringvingers en rechtermiddelvinger zijn, tussen de gewrichten in zeg maar, helemaal dik en bol, ze gloeien ne voelen helemaal strak aan. Iemand enig idee wat het kan zijn? Het afgelopen kwartier zijn ze alleen maar dikker geworden, beetje eng ziet het er wel uit! En echt makkelijk typt het ook niet...


Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:36

Ik weet precies wat dat is. Ik heb het ook. Zodra ik merk dat m'n handen beginnen te jeuken ( en nee dan heb ik niet zin om iemand te slaan Haha!) doe ik mijn ring af omdat het anders erg strak komt te zitten. Het is vreselijk irritant en ik heb het op de meest rare momenten, maar het heeft toch enigzins wel iets met kou te maken en een slechte bloeddoorstroming.

Het enige wat bij mij dan helpt is om mijn handen af te koelen onder de kraan ofzo, omdat ze anders zo ontzettend warm aanvoelen. Dan lijkt voor mijn gevoel om de dikte iets te slinken.


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 13:39

Dat heb ik net ook al 5 minuten staan doen, het werd er alleen maar beroerder van voor mijn gevoel! En ik snap wat je bedoelt met jeukende handen, gaat er idd aan vooraf, zelfs als ik geen ruzie heb! Tong uitsteken

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:56

Dat noemen ze dus onderkoelings-/bevriezingsverschijnselen...
Langzaam laten opwarmen (dus niet opeens voor de hete kachel of in warm water dompelen) en ter voorkoming: goede handschoenen aan!

Als je problemen blijft houden kan je even langs de huisarts gaan. Ikzelf heb ooit door koppig wezen de doorbloeding in mijn handen stevig om zeep geholpen en moet tijdens de winterperiode elke dag een kinderaspirientje nemen om de doorbloeding te verbeteren. Ga hier echter niet zomaar zelf mee experimenteren, het verdunt namelijk je bloed en dat kan ook een hoop nare gevolgen met zich meebrengen. (En als je een gevoelige maag hebt is het ook af te raden)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:24

Als ik geen handschoenen aan heb krijg ik dat ook...En dan worden ze ook nog s blauw Tong uitsteken


Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:44

Heb ik ook altijd.....bij het warm worden van je vingers zet je huid etc uit, waardoor er vocht in je vingers komt. Dat geeft dat strakke gevoel!
Masseren/In je handen wrijven doet de vocht sneller verdwijnen en het bloed beter doorstromen....Ook tijdens het werken is het goed om soms even stevig in je handen te wrijven voor de bloeddoorstroming!!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _JTM, Annienke, Arlette1991, dieseltje09, Eefje_Sammy, Fris, Hhilde, Ineke2, Jive03, lina1998, majemalo, SUSANNEx, xAlice, Zoe_97, zonnebloem18 en 60 bezoekers