'vliegenmutsje' op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

'vliegenmutsje' op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 21:34

Ik heb er vaag weleens iets over gelezen dat dit niet meer toegestaan zou zijn(het gaat om springen trouwens), maar ik kan het met geen mogelijkheid terugvinden...

Weet iemand of je hier nog mee mag rijden? Ik bedoel zo'n vliegennetje dat aan het hoofdstel vastzit en om de oren gaat.
En als het niet meer toegestaan is is dat dan alleen in de ring of ook op het voorterrein? (en kun je ze er makkelijk afhalen voor je de ring ingaat?)

Marjolein gaf me de tip dat dit altijd supergoed hielp bij mijn nieuwe paardje. Die is op het voorterrein namelijk niet zo makkelijk te hanteren...Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:44

een beteje onduidelijk, er werd vandaag iig wel gewoon mee gereden:
Artikel 257 - HARNACHEMENT EN HULPMIDDELEN"]
1. In de ring.
1.1. Het gebruik van oogkleppen en capuchons is verboden. Een te strak aangesnoerde neusriem wordt als wreedheid (art. 46 Algemeen Wedstrijdreglement) aangemerkt.
[/quote]

BIJLAGEN
[quote="Bijlage 1 - HARNACHEMENT schreef:
Ook op het voorterrein gelden alle voorschriften betreffende harnachement, optoming, karwats en sporen.
Toegestaan:
- Trenshoofdstel, al dan niet met neusriem.
- In de klasse B, L en M: een enkele dikke, gladde trens (bij voorkeur een bustrens) die goed passend is (zie bijlage 3.).
Vanaf de klasse Z paarden zijn alle bitten toegestaan, mits e.e.a. niet leidt tot wreedheid.
- Toegestaan zijn ook de zachte, rubber tonglepel en de losse, metalen tonglepel, tenminste 5 mm. dik, zonder verdikkingen en/of uitstulpingen.
- Gladde rubber bitschijven.
- De losse martingaal, waarvan de ring niet kan blijven haken en die een zodanige lengte heeft dat de rechte lijn van de teugel bij normale hoofdhouding (van het paard) niet verbroken wordt.
- Voortuig.
- Karwats tot een lengte (incl. slag) van 75 cm.
- Kalkoenen of stiften.
- Bandages.
- Springschoenen.
- Strijklappen.
- Peesbeschermers.
- Pijpkousen.
- Kniebeschermers.
- Neusblinkers.

- Vliegennet.



Ze gaan trouwens de reglementen aanpassen (weer!), dus misschien mag het volgend jaar niet meer.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 21:48

Thanx!

Ik dacht dus dat ik rond april al iemand hoorde klagen dat het niet meer mocht in het nieuwe reglement Verward
(en ik kan op deze verbinding nauwelijks downloaden dus opzoeken duurt zo lang...)

Ik moet toch nog een nieuwe cap dus ik denk dat ik maar eens ga shoppen begin deze week *LOL* (en kijken of ik een nieuwe knoop voor mijn rijjasje kan vinden Bloos )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:53

hm, als je dan twee horka knopen tegen komt *LOL*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 21:57

Dan neem ik ze voor je mee Goudkleurig of zilverkleurig Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:59

goudkleurig, maar doe dan maar 6 (vervang ik ze meteen allemaal zodat ze bij mijn hoofdstel passen Knipoog )

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 22:03

Ik zal even voor je kijken

Ik hoorde dat ze daar wel regelmatig knopen hadden, anders moet ik voor mezelf maar een lijkende knoop zien te bemachtigen bij de stomerij. Mag volgend jaar eigenlijk toch niet meer in het groen rijden

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:32

he gomir..dus jij gaat ook vliegen! ach als het nut heeft, en niet zo als bij.....je weet wel..... het stoer is, en er helemaa bij te horen,zodat we er piekfijn uitzien haha

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 12:47

Ik vind het helemaal niet stoer, maar het schijnt bij dit paard ontzettend te helpen
En dat idiote gedoe op het losrijterrein vind ik persoonlijk niet zo fijn Bij iedere paard dat langsloopt of na een hindernis landt begint het weer...Bloos Om nog maar niet te spreken van een balk, weigering of een paard dat dicht loopt!

Nu nog kijken of zo'n ding hier in de buurt te krijgen is deze tijd van het jaar.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:18

Bedoelen we hier gewoon zo'n oren-netje mee ? Dus eerst zachte doppen/watten in de oren en dat dat erover ?
Want dat wist ik niet. Bij sommige paarden toch erg nuttig.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 15:48

Ik weet niet of ik ook watten nodig heb, maar alleen dat mutsje schijnt al aardig te helpen Knipoog
Eerste twee ruitersportzaken hadden het iig niet één kon het wel bestellen, maar dat kan pas na 5 januari...Kijk eerst dus wel even verder

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:19

Een spring jurylid zei tegen me dat het niet meer mocht. Maar in het Z mag het geloof ik weer wel. Echt zoooo vaaag al die regeltjes. Verward

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 20:28

Volgens het reglement mag het dus nog wel Knipoog
Misschien loopt dat springjurylid op de zaken vooruit Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:42

Het is bij de FEI gewoon toegestaan. En wat ik begreep blijft dat ook zo. Het is alleen niet toegestaan bij de dressuur bij de rest wel...

...Dreaming with my eye's wide open...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 17:07

Val je als basisruiter ook onder de FEI-reglementen Verward
Het FEI-reglement en het reglement van de KNHS is namelijk niet helemaal gelijk
(en ik zit voorlopig nog wel aan de KNHS vast ben ik bang Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 08:35

Vanaf de 1.30m val je onder de FEI regels, dus vanaf het Z.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:24

Inprinciepe valt de basis ook onder de FEI regels want dat is vorig jaar deels bekent gemaakt. Dus tja wat mag wel en wat mag niet maar het is niet echt duidelijk...

...Dreaming with my eye's wide open...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 18:21

Dan moet ik nog even oefenen mdmoiselle *LOL*

Ik zie/hoor het vanzelf wel

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:33

gomir schreef:
Dan moet ik nog even oefenen mdmoiselle *LOL*

Ik zie/hoor het vanzelf wel

*LOL* Ik ook. Haha! Ik zie trouwens wel vaker dat er niets van gezegd wordt.

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:50

ik heb hem ook gewoon om hooor carina (gomir) Knipoog
ik heb er nooit comentaar op gekregen, mensen vragen wel waarom hij het op heeft.

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 01:08

Ik denk dat die vragen bij de paarden ook wel meevallen Knipoog De meeste profs kunnen er zelf wel wat bij bedenken en mensen die aan de zijkant staan te roddelen hoor en zie ik toch niet Tong uitsteken *LOL*

Meestal gedogen ze het wel(als het toch niet mag) en anders gooi ik het ding er gewoon af. Heb hem alleen op het voorterrein nodig Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dassie001 en 39 bezoekers