Conflict over m'n 3jarige

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Conflict over m'n 3jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 19:26

Hoi hoi,

Ik heb eigenlijk een vraagje wat jullie zouden doen, en wat jullie ervan vinden. Het zit zo: ik heb een Fries van 3, heb 'm sinds juli, en we zijn nu dus net een btje aan elkaar gewend etc. Mijn vader betaald ook een groot deel mee, en heeft vroeger ook altijd paardgereden. Nu was het idee eigenlijk dat m'n pa vanaf dat mijn paard 4 is (dus voorjaar 2004) ook op hem gaat rijden. Een keer per week ongeveer. Zeg maar als soort 'bijrijder'. We hadden dit in het begin al afgesproken.

Nu heeft m'n pa er wel is opgezeten, een keer uitgestapt enzo, maar hij heeft er nu ook al 2 keer op gereden zonder dat ik erbij was. Ik vind dat toch niet echt fijn, vooral omdat we dat ook helemaal niet afgesproken hadden. Verward

Vannacht was ik uitgeweest en bij 'n vriendin blijven slapen, m'n pa wist dat. Hij zou me vanmorgen bellen over wat we met Brent (m'n paard) zouden doen. Of m'n pa mee ging etc. Ik was al om 10 uur wakker (slaapgebrek Pling ) en ook dit wist m'n pa, ik had 'm al verteld dat ik om 12.30 thuis zou zijn. Nu had ie dus niet gebeld dus ik belde hem toen ik met de bus naar huis toe ging (was 11.30) maar hij was dus al naar m'n paard, en ging rijden. Nou lekker dan!!

Ik heb hem nog wel gesproken maar over de telefoon gaat dat toch moeilijk, vind ik. Vind het gewoon vervelend, omdat m'n fries nog zo jong is en ik hem verder aan het inrijden ben... Ook hebben we het er over gehad ivm. zijn rug, dat m'n pa natuurlijk zwaarder is als ik.

Tis wel een lang verhaal geworden Bloos! maar ik wilde graag weten wat jullie hiermee zouden doen en wat jullie ervan vinden.

Alvast tnx heh! OK dan!
Liefs veer

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:33

gewoon met je vader praten en hem eerlijk zeggen wat je vind.
maar eerlijk is eerlijk hij betaald mee dus ook hij is een beetje "baas"

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:36

Als je vader gewoon goed rijdt zie ik geen probleem.
Ik denk dat je het ook niet leuk vindt als hij er in januari 2004 opstapt, of in maart 2004. maar hij betaalt mee, dus hij heeft net zoveel rechten als jij.
ik vin het eigenlijk een beetje egoistisch van je, je gunt het hem nu niet om te rijden, maar als je volgende week je been breekt oid, ben je maar wat blij als je vader je uit de brand helpt

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:36

Phoe, ik zou echt niet willen dat mijn vader op mijn paard zou rijden zonder dat ik het wist. Weet nieteens of ie erop zou mogen rijden als ik er bij ben Schijnheilig Mijn vader heeft vroeger ook gereden maar hij kan er niks meer van, dan zou ik eerst willen dat ie op een manege wat privé-lessen gaat volgen

Maargoed, als je vader weet wat ie doet en goed kan rijden(ook omdat ie vroeger heeft gereden) is het al een stuk minder erg. Maar toch, als jullie dat afgesproken hebben dat hij er pas op mag als ie 4 is, moet ie zich daar ook aan houden. Ookal betaald ie mee, als dat afgesproken is is dat afgesproken toch?

Succes Haha!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:19

in elk geval goed blijven overleggen met jouw vader en rekening houden met de leeftijd van jouw Fries (een Fries is pas later 'rijp' dan een kwpn-er hoor!) maak samen duidelijke afspraken misschien in een soort schriftje of zo, wie welke dag van de week rijd, wie wanneer longeert en welke dagen het paard vrij heeft, zodat de week eerlijk verdeeld blijft, anders overneem je een dergelijk jong paard makkelijk! maar wel, gewoon eerlijk delen, juist leuk samen met je vader er zullen weinig meisjes zijn die een paard samen met hun vader hebben!! OK dan!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 20:20

Bedankt alvast allemaal.
Even voor de duidelijkheid, ik zit er voornamelijk mee dat we een afspraak hadden en hij nu dus gaat rijden zonder dat ik er maar bij ben! Ook al kan ie goed rijden, hij heeft al vier jaar niet meer gereden... Ben gewoon bezorgd en het is niet uit egoisme zoals jij zegt, Billy, Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:23

De afspraak is dat hij gaat rijden, dat maakt die 2 maanden eerder ook niet.
Je vader betaald hem ook en de afspraak was dat hij hem ook zou rijden.
Dus ik zie echt geen enkel probleem.
Maar er zijn een paar oplossingen,
Zelf je paard helemaal betalen en elle rechten hebben, of niet zeuren en blij zijn dat je een paard hebt.
Want vele hebben dat geluk niet.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:23

Wees gewoon eerlijk en duidelijk! misschien wil je vader je alleen maar een plezier doen!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:29

Ik zou ook idd wat hierboven al gezegd wordt door runnigkawa?Goed met je vader praten over zijn leeftijd het is echt belangrijk dat hij voldoende rust krijgt om te groeien vind ik!!!!!
Drie x in de week een half uurtje rijden moet voldoende zijn met natuurlijk de afwisseling van longeren en is een keertje naar buiten alleen stappen en wat draven en zijn vrije dagen!!!!!!
Ik denk dat je daar dus duidelijkmet je vader over moet praten en verder vind ik het hardstikke tof dat je zo'n pa heb hoor!!!!
Groetjes Danie

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:29

Had ik maar een vader die wilde rijden Haha! Dan had ik ook een paard gehad.
Ik heb er geen problemen mee als de eigenaar van mijn verzorgpaarden ook een keertje wil rijden.
Als je vader meebetaalt, dan heeft hij ook het recht om te rijden, of jij er nu bij bent of niet.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:33

veer schreef:
Bedankt alvast allemaal.
Even voor de duidelijkheid, ik zit er voornamelijk mee dat we een afspraak hadden en hij nu dus gaat rijden zonder dat ik er maar bij ben! Ook al kan ie goed rijden, hij heeft al vier jaar niet meer gereden... Ben gewoon bezorgd en het is niet uit egoisme zoals jij zegt, Billy, Lachen


Ach, ik las net in je profiel, en je had eerser een afspraak die hij ook niet gehouden heeft, anders had je nu nog geen paard gehad.
als ik dat in m'n achterhoofd had, zou ik het opeens een stuk minder erg vinden dat hij nu ook gewoon af en toe op de fries wil rijden.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:36

Quote profiel Veer:
M'n ouders zeiden steeds dat ze erover gingen praten en nadenken als ik een schooljaar op de middelbare school had gehaald

Nadat ik was blijven zitten, heb ik hem in de zomervakantie gekregen

dit was de andere afspraak waar hij zich niet aan gehouden heeft Haha!
Geef mij zo'n vader !!!!!!!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 20:36

Hmm, ja, ik ga er maar over praten!
Nog maar een keertje voor de duidelijkheid ik vind 't ook hartstikke fijn dat ik m'n paard samen met m'n pa heb, vind het alleen vervelend dat ie nu de afspraken niet nakomt.
En eerlijk gezegd vind ik het ook wel fijn om er is een xtje bij te zijn met rijden, da's toch niet zo heel vreemd, 't beest is net ingereden!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 20:38

En Billy, ja grappig heh Tong uitsteken dat was wel weer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:39

Maar je vader heeft vroeger altijd gereden?
Dat verleer je niet in 4 jaar tijd hoor.
Misschien rijd hij hem door zijn lange ervaring wel beter dan jij?
Dat het dan een jong dier is maakt dan niks uit.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:43

veer schreef:
En Billy, ja grappig heh Tong uitsteken dat was wel weer beter.


Dat vind ik nou een minne instelling. dat is beter? En dat je vader nu een paar maanden eerder erop gaat zitten is niet goed?
Je komt over als een erg verwend kind die gewend is om d'r zin te krijgen en een ander niks gunt. Bah
alsof jij de enige bent die op dat dier kan rijden. hij is al sinds de zomer onder het zadel, dus zo supergroen zal hij ook niet meer zijn.
ik blijf bij mijn eerdere uitspraak, dat het puur egoisme is. Misselijk

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:47

veer schreef:

Ik heb hem nog wel gesproken maar over de telefoon gaat dat toch moeilijk, vind ik. Vind het gewoon vervelend, omdat m'n fries nog zo jong is en ik hem verder aan het inrijden ben... Ook hebben we het er over gehad ivm. zijn rug, dat m'n pa natuurlijk zwaarder is als ik.


Als je echt zo voorzichtig met je jonge beestje bent, zou ik hem wat minder werken, 6 keer in de week is best veel voor een 3,5 jarige. Dat lijkt me belastender dan dat je pa hem eens af en toe rijdt!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 20:49

Billy, volgens mij heb je niet zo goed gelezen. En dan vind ik niet dat je zo'n reactie kan posten.

M'n ouders zeiden altijd tegen mij, als je overgaat van 2 naar 3, gaan we over een paard praten. Als je over gaat van 3 naar 4... etc. Nooit gebeurd.

Dus toen ik al 2 jaar had bewezen echt wel genoeg tijd, zin en energie voor een eigen paard te hebben, kreeg ik dan toch een eigen paard.
Ben er heel blij mee, logisch ook. Wie wil dat nou niet?

Maar ik vind het gewoon een btje vervelend dat m'n pa er zo vreemd over doet, qua rijden en afspraken. Friezen zijn niet meteen volwassen op hun 3e, en wil m daarom niet te hoog belasten.

Ik hoop dat m'n uitleg duidelijk is..

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 20:54

SamSam, ik rij 'm niet 6 keer per week hoor.
Rij altijd 30 min (excl. in en uitstappen). Ik rij ong. 4 dagen in de week. De rest v/d dagen staat ie buiten samen met 'n vriendinnetjes fries (L), longeer 'm af en toe, ga met 'm buiten lopen.. Nouja, je snapt 't wel.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:56

veer schreef:
SamSam, ik rij 'm niet 6 keer per week hoor.
Rij altijd 30 min (excl. in en uitstappen). Ik rij ong. 4 dagen in de week. De rest v/d dagen staat ie buiten samen met 'n vriendinnetjes fries (L), longeer 'm af en toe, ga met 'm buiten lopen.. Nouja, je snapt 't wel.


uit je profiel: Ik rij 'm nu ongeveer 5 keer in de week een halfuur tot drie kwartier, en verder longeer ik hem eens per week,

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 20:58

Bloos typfout!!! Ik ga 't meteen veranderen. OMG, best dom.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:01

Whahaha, altijd lachen met jou.

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 21:07

Leukste thuis, Billy?

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 21:08

Ach laat maar trouwens, ga niet verder in discussie ook. Heb een aantal goeie reacties gehad Lachen bedankt daarvoor! Praat er morgen wel over, tis toch ook meer een zaak tussen m'n pa en mij. Gewoon een afspraken kwestie. Groetjes en bedankt!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:27

Ik heb dit topic doorgelezen en kom tot het volgende:
Je ouders hebben een paard gekocht en JIJ betaalt mee aan het onderhoud...
Als je vader rijervaring heeft of niet....hij is de eigenaar. En zou daarom kunnen doen en laten wat hij wil...houdt hem als vriend, hij zal maar besluiten om het paard weer te verkopen....

Ik zou het absurd vinden dat ik met mijn dochter zou moeten overleggen of ik iets wel of niet zou kunnen doen of zelfs maar toestemming vragen of zij er mischien mee akkoord zou gaan dat ik dit of dat zou doen...

Eerlijk gezegd vind ik je ook "verwent" overkomen.

Maak afspraken met je vader over het rijden en dan als reden dat je niet beide op de dezelfde dag op dat paard rijdt...