naar nieuw paard gekeken - was een topper

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

naar nieuw paard gekeken - was een topper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 15:35

Naar aanleiding van een advertentie op marktplaats ben ik vandaag bij een 8jarige ruin wezen kijken. Ik had wat info uitgewisseld met de eigenaresse via mail en daaruit kreeg ik het idee dat het een bijzonder leuk paard was. Zo vertelde ze dat ze verschillende keren had gehad dat op een wedstrijd de jury uit de auto was gestapt om te zeggen dat ze zo’n leuk paard had. Dat is mij nou nog nooit overkomen dus de verwachtingen waren hoog gespannen .

Toen we kwamen vertelde ze wel 3 keer dat ze het paard eigenlijk niet kwijt wilde. Ik kreeg even de neiging om te zeggen dan gaan we maar weer maar goed dat was wel zonde van het ritje dat we gemaakt hadden.

Het paard was niet verkeerd gebouwd, beetje een springtype, vrij zwaar maar wel alles goed in verhouding. Een nadeeltje vond ik het wat steile achterbeen. Daarna het paard aan de longe bekeken maar die bak was zo nat dat je niet echt een goed beeld van het paard kon krijgen, zag er op zich niet beroerd uit maar om nou meteen te zeggen geweldig, nou nee. Dus vervolgens is het paard ingeladen en naar een dichtbijzijnde manege gereden.

Daar ging de amazone erop. De stap was naar ik hoopte niet zijn beste gang want daar zou je denk ik geen voldoende mee scoren. In draf ging de amazone steeds stilstaan als het paard zijn hoofd omhoog deed. Dat gaf nu ook niet bepaald een goed beeld van het paard. De stukjes draf die ze had laten zien waren eigenlijk een beetje belabberd, paard hield zich vast in het hele lijf en was af en toe onregelmatig. De amazone had verteld dat ze lichamelijke problemen had dus het kon natuurlijk daaraan liggen. Vervolgens ging Simone, mijn bijrijdster erop. Die heeft aardig wat ervaring in het rijden van verschillende paarden en als er 1 is die een paard in korte tijd aan het lopen kan krijgen dan is zij het wel. Het eerste wat het paard deed was echter zijn kop omhoog doen. Zijn eigenaresse zei direct: o ik zie het al, dat klikt niet. Uiteindelijk kreeg Simone het paard wel wat beter aan het lopen dan bij zijn eigenaresse maar nog was het eigenlijk niet om aan te zien. Bovendien voelde het volgens haar erg beroerd. Het paard was absoluut niet voor het been en als je hem een keer wat door drukte dan keerde hij als een haas om met als gevolg dat je als ruiter er bijna naast hangt. Ik ben er zelf dan ook maar niet meer op gegaan (heb altijd wat meer tijd nodig om een paard een beetje te leren kennen). Volgens de eigenaresse lag het allemaal aan het feit dat het paard 2 weken stil had gestaan omdat zij zelf geblesseerd was geweest. Maar als je een paard te koop zet dan zorg je er toch voor dat het paard doorgetraind wordt, al is het maar via longe-werk.

Al met al was het ritje uiteindelijk dus voor niets. Maar ik snap dus werkelijk niet waarom mensen zo over hun paard opscheppen. Prima om het geheel een beetje op te leuken maar te zeggen dat het paard zulke geweldige gangen heeft en een echte eye-catcher is als dat ver naast de waarheid is daar schiet toch niemand wat mee op Verward .

Maar goed, we kijken rustig verder, ik heb nog wat adressen en telefoonnummers. Vandaag of morgen loop ik toch wel tegen dat leuke paard aan van min 1.68 tussen de 4 en de 8 jaar oud met 3 goede gangen voor een redelijk bedrag (of moet ik toch eerst de lotto winnen om meer dan 10.000 euro uit te kunnen geven )


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:43

Je hebt meer kans als je een jonger paard neemt, er lopen zeer goede betaalbare 2 jarigen rond die de investering meer dan waard zijn. Jouw doelgroep is al door de handel afgeroomd.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:47

Jammer hoor, zo rijd je helemaal voor niks door weer en wind naar de andere kant van het land.
Ik vind dat je als verkoper je paard best positief voor mag stellen in een advertentie oid., maar er moet natuurlijk wel een kern van waarheid in zitten.
Het komt maar al te vaak voor dat een simpel paard aangeprezen wordt als een Bonfire-in-spe.
Imo. is dat gewoon overdrijven/liegen, en waarom ?
Niemand schiet er iets mee op !
Ze bezorgen potentiele kopers een hoop extra werk, en zichzelf ook.....

De keerzijde van de medaille is dat als je een "leuke middenmoter" wilt verkopen en hem ook omschrijft als een leuke middenmoter, er geen hond op af komt.
Waarschijnlijk omdat men verwacht dat de verkoper minstens 50% overdrijft en het wel een "niet leuke hekkesluiter" zal zijn Knipoog *LOL*

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 15:55

sarabande"]
Je hebt meer kans als je een jonger paard neemt, er lopen zeer goede betaalbare 2 jarigen rond die de investering meer dan waard zijn. Jouw doelgroep is al door de handel afgeroomd.
[/quote]

Ik heb al een eigen fokproduct in opfok staan waar ik veel van verwacht, ik zoek juist een paard waar ik nu op kan. Het hoeft geen potentieel GP paard te zijn maar gewoon een leuk paard. Africhting is voor mij ook niet belangrijk, de knoppen zet ik er zelf wel op Haha! .

[quote="Oscar schreef:
Het komt maar al te vaak voor dat een simpel paard aangeprezen wordt als een Bonfire-in-spe.
Imo. is dat gewoon overdrijven/liegen, en waarom ?
Niemand schiet er iets mee op !
Ze bezorgen potentiele kopers een hoop extra werk, en zichzelf ook.....


Helemaal mee eens.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 16:00

Als je een paard zoekt waar je nu opkan tot de jouwe oud genoeg is, zet dan een advertentie in IDS en probeer een goede guste merrie te krijgen voor een paar jaar. Ook die zijn er genoeg en dan draag je de kosten niet alleen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 16:15

Jammer dat ze zo over het paard heeft lopen opscheppen

Maarja als je verder zoekt kom je wel een goed paard tegen *LOL*

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 16:24

Ik heb nog een leuke Lancet te koop, maar die haalt helaas de 1.68 niet. Hij is 1.64....

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:47

herken de situatie heel goed, op de duur geloof je geen enkele advertentie meer op die manier. ben ook op zoek naar een paardje, 3 criteria: mega-verkeersmak, makkelijke draf en 1,45 -1,55 hoog.
kom je ergens na km's rijden, zit je op een 'plank' die nog niet eens een geparkeerde wagen voorbijdurft......zucht....het beestje hoeft echt NIKS te kunnen behalve rústig buiten lopen....
het is leuk, een nieuw paardje zoeken, maar dan ook weer niét....

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:01

ja ik hoor wel vaker dat mensen zo over hun paard opscheppen! dan zeggen ze dat ze super gangen hebben en verschrikkelijk mooi uitstraling en kom je kijken dan is het paard een tegenvaller! her paard schijnt stijf te zijn en absoluut geen uitstraling te hebben! m,aar dan heeft ie wle een leuk koppie! maar ja op het hoofd rij je niet Haha!
De oude eigenaar van mijn pony was ook helemaal enthousiast over de pony toen ik belde! Ja het is een geweldige leuke pony en als je komt kom je niet voor nix! nou daar had ie wel gelijk in Haha! maar ja zulke dingen tref je weinig!
En nu word ik te groot voor mn pony en moet ik ook aan een paard ( Ik MAG aan een paard Haha! ) en dan hoor je dat het zo moeilijk is om een goed paard te vinden! naja ik denk dat ik mn pony nog even een tijdje hou Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:15

sarabande schreef:
Als je een paard zoekt waar je nu opkan tot de jouwe oud genoeg is, zet dan een advertentie in IDS en probeer een goede guste merrie te krijgen voor een paar jaar. Ook die zijn er genoeg en dan draag je de kosten niet alleen.


Dit heb ik gedaan Astrid, en ik werd overspoeld met reacties, had hier een tijd geleden ook een topic over geopend.

Even back ontopic. ik weet een erg leuke ruin staan, zeer braaf, veel veer in het lopen en hij is 4,5 jaar oud.

Echt een erg leuk paard die naar verwachting makkelijk mee kan lopen in het Z. Pb mij maar even voor meer info.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:18

jammer voor je, maar veel succes met verder zoeken!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:29

Jammer Astrid van je ritje maar ik heb in mijn zoektocht naar een paard
vele keren hetzelfde gehad.
Dat was ook de reden dat ik resoluut alle particulieren geschrapt heb en bij handelsstallen ben gaan kijken.
Iedere keer reed je voor Jan-met-de-korte-achternaam naar de andere kant van het land.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:29

Ik ken het probleem...

Maar ik ben juist heel eerlijk en dan komen ze niet Als iemand mij vraagt of Ontario ZZ kan springen dan zeg ik nee, dat is namelijk precies de reden dat ik hem nu verkoop als M + wp *LOL*
(alleen dan komen ze niet, want iedereen wil een paard met veel potentie, of ze er nu wel of niet gebruik van gaan maken...)


Herman Wientjes was trouwens heel erg weg van zijn stap en draf En hij is ook nog 1.68 en 7 jaar oud Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

tamfawn

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Amstrd.{Beyond the Woods}

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:31

Jammer.Keep looking! je vind er wel eentje!!

Rock-on, dudes!2004=:) Party!!Petepaardje Emoré:#:9 Cupidonna Vingers aflikken:wow:LOTR3:wow: Vingers aflikkenProfiel Vernieuwd Vingers aflikken

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:50

gomir schreef:
Ik ken het probleem...

Maar ik ben juist heel eerlijk en dan komen ze niet Als iemand mij vraagt of Ontario ZZ kan springen dan zeg ik nee, dat is namelijk precies de reden dat ik hem nu verkoop als M + wp *LOL*
(alleen dan komen ze niet, want iedereen wil een paard met veel potentie, of ze er nu wel of niet gebruik van gaan maken...)


Herman Wientjes was trouwens heel erg weg van zijn stap en draf En hij is ook nog 1.68 en 7 jaar oud Knipoog


ja, maar dat moet je zo zien: dan ben je er tenminste ook je tijd niet aan kwijt!
dat vraag ik me dan namelijk af als ik weer een keer 'gebakken lucht' ga bekijken: vinden zij het dan zo leuk om een paard op te zadelen, voor te rijden enz. enz. en dan toch niks te verkopen?? als ik een superverkeersmakke zoek, en bij de eerste geparkeerde auto is ie er al met geen stokken meer voorbij te krijgen?? Verward Verward
maar idd, het omgekeerde heb ik ook al meegemaakt bij de verkoop van een pony: mensen komen van een eind weg, alles was in de puntjes over de telefoon uitgelegd wat ze wel en niet konden verwachten, (klein) meisje gaat op de (rustige) pony zitten en krijgt les van haar instructeur; pony doet álles wat binnen het meisje haar mogelijkheden ligt (en dat was niet veel...) en zet geen stáp verkeerd....
neen, hij was toch iets te groot voor haar........ Verward
tja, de schofthoogte konden ze zelfs in de advertentie al vinden....... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:55

Gisteren ben ik met een bokker naar een stel paarden wezen kijken. Die zoekt een jong beest,

Een aantal was echt verschrikkelijk.........2 kreupele paarden, een halve pony..........gelukkig daarna wel een aantal leuke gezien. Maar goed dat was bij fokkers die ik vrij lang ken, dus die weten ook wel wat voor iets je dan zoekt.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:57

Ik zit ook niet te wachten op mensen die komen kijken met de verwachting een paard voor het nationale werk te zien Die kopen hem toch niet Knipoog
Maar een groot deel van de mensen die bellen(en er duidelijk weinig verstand van hebben) en niet willen komen kijken omdat hij niet genoeg capaciteiten zou hebben rijdt op dat moment nog op een manegepaard. Zulke mensen zouden wsl in het echt het verschil niet eens zien
Alleen die types krijgen hem niet eens mee Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:10

Jammer Astrid, dat de topper een flopper bleek te zijn.
Maar goed, je komt vanzelf een keer tegen wat je zoekt, en je bent zo wel weer een ervaring rijker Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:12

ja, dat is ook weer waar, dat ze een paard zoeken dat kan wat zij niet kunnen, maar dan voor de prijs van één die niks kan Haha!
en dan zoek ik één 'die niks kan', en die vind ik ook niet Frusty !

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:50

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-06-22 07:19, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:08

balen voor je. maar succes met zoeken. je komt er heus wel 1 tegen Knipoog

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:14

Och jeetje, daar kan je toch altidj zo van balen he, als je van alles wordt voorgespiegeld, en dan staat daar zo'n kromme schillenbok....jammer. Zonde van je tijd.

Mocht je geinteresseerd zijn in een 3,5jarige die klaar is om beleerd te worden, van een dikke 1.70m....kom je dan een keertje naar Friesland?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:43

Wat jammer voor je dat het nix was. Je hebt dan toch een bepaald beeld bij zo een paard en dan klopt het van geen kant. Wat ik me dan afvraag, zijn die particulieren zo blind op hun eigen paard dat ze het niet goed zien, of niet willen zien?
Toen ik voor een paardje ging kijken, ben ik van de ene naar de andere handelstal gereden, in mijn vakantie (3 weken zoektocht). En toen heb ik haar ook gevonden, liefde op het eerste gezicht, maar ze was niet het eerste paard wat ik gezien had. Dus niet de moed opgeven, die van jou loopt ook nog ergens rond!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:26

Irritant zeg, dat iemand een heel verhaal ophangt wat gewoon helemaal niet klopt. Ik heb dat ook gehad toen ik een bijrijder zocht. Op de een of andere manier moeten mensen zich altijd weer mooier voordoen dan ze zijn Boos! ...

Gelukkig kwam je er nu al achter dat het niks was. Stel je voor dat je hem wel gekocht had en na een week kom je erachter dat het niet gaat lukken samen.... Maar, zoals hierboven al gezegd, je vind je droompaard echt wel! Je moet alleen een beetje geduld hebben Lachen .

Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT en 39 bezoekers