Kur op muziek, wat zijn de stappen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Kur op muziek, wat zijn de stappen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 22:09

Hey allemaal,

Ik ben van plan om over een tijdje een kur op muziek te gaan maken. Het is niet meteen om op wedstrijden mee uit te komen, maar misschien wil ik hem later wel gebruiken.
Nu is mijn vraag wat zijn de stappen bij het maken van een kur op muziek?? Eerst het proefje helemaal uitschrijven, daarna met een stopwatch gaan rijden en kijken hoe lang je over alles doet en daarna de muziek erbij voegen??
Mijn zusje en ik hebben ooit een keer een kur op muziek proberen te maken, maar dat ging helemaal fout (pony's schrokken van de muziek ect Schijnheilig ).
Ik heb trouwens al muziek gevonden die ik waarschijnlijk ga gebruiken

Alvast bedankt Lachen

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:12

Je moet ook opletten dat alle verplichte onderdelen in de proef voorkomen! En dat de muziek bij de kur past natuurlijk.
Als perse die muziek die je nu hebt wil gaan gebruiken moet je een proef naar die muziek gaan schrijven, dus op het tempo van de muziek letten.
Als je daar niet uit komt zou ik eerst een proef schrijven en daarna muziek erbij gaan zoeken!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:29

Je moet altijd eerst de proef in elkaar zetten, dan die proef geheel rijden en op video zetten en dan pas de muziek eronder zoeken en zetten.
Ik ben toevallig vorige week bij mijn instructrice wezen kijken die een kerstkur moest rijden, en achteraf was er een praatje met de jury, hij gaf wat tips:

Zorg dat er zoveel mogelijk verschillende onderdelen in de proef zitten, let op dat je zowiezo de verplichte onderdelen er in hebt, wees eens origineel en laat je eens een uitgestrekte draf zien op de A-C lijn, houdt halt bij A want bij C zien ze het niet als je voor hun neus gaat staan, en begin en eindig je proef altijd met binnenkomen door middel van afwenden bij A.
Wat hij ook erg leuk vond, zijn galapswissels op een grote volte....

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 20:12

Ik zoek altijd eerst muzeik, dan kijk ik welke onderdelen verplicht zijn in de proef, dan zet ik de proef in elkaar en dan ga ik de muziek mixen.

Als dat gedaan is ga ik het rijden met me paard, en dan maak ik het helemaal passend

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sophie_ en 81 bezoekers