Sprang-Capelle en Berghem MKZ-vrij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-01 17:15

Ik ben blij *LOL* dat ik het volgende bericht las:


De verdachte bedrijven in Sprang-Capelle en Berghem (bij Oss) zijn niet met MKZ besmet. Dat heeft het ministerie van Landbouw vanmiddag naar buiten gebracht.
Het bedrijf in Sprang-Capelle stond al vanaf het begin van de MKZ-crisis in Nederland op het lijstje van verdachte bedrijven. Er bestond grote angst dat door dit bedrijf het virus zou overslaan naar Noord-Brabant. Het bedrijf heeft vijftien dagen moeten wachten op de uitslag. De lijst met verdachte bedrijven is hiermee teruggebracht tot twee: een in Vaassen en een in Elsendorp.

Het ID-Lelystad benadrukt in een eerste reactie dat nu niet de conclusie moet worden getrokken dat MKZ niet via het bewuste kalvertransport via Mayenne is binnengekomen. ,,Dit virus gedraagt zich onberekenbaar, niet alleen in het laboratorium maar ook in het veld. Het zou zo kunnen zijn dat bijvoorbeeld één kalf in Frankrijk besmet is geraakt en pas in de stal in Oene de rest heeft besmet''.
(5 april 2001)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 17:26

Godzijdank!!!!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-01 17:28

De eigenaresse van de stal waar mijn paard staat belde net, ze hoopt dat het dan hier ook versoepelt wordt allemaal, dat wij weer naar onze paarden mogen.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 18:15

ik wil ook naar mijn Kanjertje!!! Gelukkig zijn die bedrijven in ieder geval MKZ vrij!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 18:22

eindelijk een keer goed nieuws!!! Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 10:50

god zij dank is Noord Brabant nog vrij van MKZ. Laat het alsjeblieft zo blijven! Helaas zijn al die gezonde dieren wel al geruimd intussen. En dat vind ik heel erg.