Ik dacht dat longeren me nog wel zou lukken...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Ik dacht dat longeren me nog wel zou lukken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 20:45

Zoals jullie weten zit ik in het gips. M'n paardje staat nu stil omdat hij aan huis staat en niemand in de buurt hem kan/durft te rijden en ik nog niemand ken (aangezien ik hier net woon) die dat zou willen. Overal advertenties gezet maar het schoot niet op. Hij was zaterdag gereden door m'n overbuurmeisje (die heeft zelf 3 paarden, dus weinig tijd) en zondag gelongeerd door m'n vriend. Maandag stil gestaan en gister in de bak losgewerkt zonder iets eraan. Vandaag besloot ik dat longeren niet zo moeilijk zou moeten zijn. Met de longeersingel en een slof los als bijzetje ging ik hem longeren. Ik had m'n krukken tegen het hek gezet en half leunend op het gipsen been ging het aardig. Maar wat ik niet bedacht had was dat hij met dit weer altijd hyper is, en in combinatie met het weinige werk & het leuk vinden van het werk dat hij doet ging het dus fout. Hij begon ineens te bokken en spoot in keiharde galop weg waardoor ik, nog half hangend aan de longeerlijn, werd meegesleurd. Hij trok de longeerlijn door m'n hand heen en uiteindelijk belande ik in het midden van de bak.
Heb nu gigantisch last van me arm en hand en m'n been. Ondanks dat m'n bakbodem lekker zacht is kwam ik toch niet al te zacht terecht.
Ik heb hem daarna toch nog maar even doorgelongeerd en flink laten doorgaloperen. Hij was goed moe, maar het was toch niet zo'n goed idee achteraf...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:48

Oh oh voorzichtig zijn hoor met je gipsenpootje...
Kan hij niet in de paddock overdag ofzo dan hoef je hem niet persee beweging te geven.

Sterkte ermee Ach gut

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:50

Jeetje wat een rotsituatie waar je inzit zeg! Ik hoop dat het nu wee wat beter gaat met je been en je arm + hand.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 22:56

Hij staat elke dag een paar uur in de bak. Hier bokt en springt ie behoorlijk. Hij krijgt gewoon basisbrok, dat is het probleem niet.
elk jaar is het een drama rond deze tijd i.v.m het weer. Vorig jaar was het zo erg dat als ik maar iets verzamelde of inhield, hij zwaar aan de kletter ging of een rodeoshow ging houden. Dan was het een half uur alleen maar goed voorwaarts houden en goed vasthouden anders bokte hij de hele bak door. Zodra hij een half uur 'opgewarmd' is, is het over..Hij heeft gewoon gigantisch veel energie en wil zo graag werken..
Het gaat nu wel weer, alleen m'n arm voel ik nog goed. Ga hem morgen in ieder geval niet longeren Bloos

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:40

He wat vervelend voor je! Kun je niet een stuk van de bak afzetten en hem daar los in longeren? (zonder longeerlijn). Dan kan hij je niet meer onderuit trekken en dan krijgt hij toch nog beweging! Succes met je arm!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 00:55

Ik kan hem in principe longeren zonder iets af te zetten dat hij gewoon om mij heen blijft lopen, maar dat durf ik niet als ik hem bijzet. Ben veel te bang dat hij er toch tussenuit knijpt en zichzelf dan bezeerd ofzo. Ik kan nu ook niet echt gaan experimenteren, als er wat fout gaat kan ik gewoon niet ingrijpen. misschien toch maar gewoon zonder bij te zetten longeren, dat is het veiligst voor ons allebei!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 08:07

auw dat lijkt me een pijnlijke ervaring, ik heb het 1 keer gehad en mijn hele hand lag open Huilen en deed heel erg auwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 08:39

balen zeg dat je nu niet zoveel kan, net nu ze eindelijk lekker aan huis staan enzo

maar watbij Quentin nogal eens wil helpen(die kwam steigerend op je af of trok je heel de bak door en ik had toen een whiplash+verschoven ruggewervels en mocht absoluut geen kracht zetten met mn armen en een paard dat me meetrok betekende weer 2 of 3 dagen plat liggen)
heb toen de helft van de bak afgezet, dan had ik een vierkantje van 20x20 dan ging ik in het midden staan en dan longeerde ik hem eerst zonder iets eraan, en als ie dan n frisheid kwijt was zette ik hem heel losjes bij, en dan steeds een stapje verder

wat ook wil helpen is pionnen uitzetten in dat afgezette stukje, zodat hij dus gedwonegn wordt om netjes een rondje te blijven lopen zonder bv naar binnen te komen

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:23

Echt balen dat je niemand kan vinden die hem tijdelijk wil rijden. Maar pas asjeblieft op met je been, want als er dadelijk iets gebeurd duurt het alleen maar langer.
Misschien kun je je vriend nog eens vragen of je overbuurmeisje? Ik weet dat het vervelend is, maar als jij er dadelijk wat aan overhoudt...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:07

jeetje balen zeg dat je neimand kan vinden.
Ik zou toch het voer nog meer omlaag brengen (een kwart schepje brok is genoeg voor een arab met zoveel energie)Mijn arabier kreeg destijds helemaal geen brok want die ontplofte al op een handje per dag.

en verder tja jammer dan het zijn nog maar een paar weken tot die tijd moeten jullie het maar doen met wat minder beweging. pas wel op met je pootje want straks ben je nog veeeel verder van huis
succes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 13:32

Hij krijgt nu 2 kg basis brok op een dag. Als ik minder ga geven (wat ik al geprobeerd heb) word hij onzettend mager. Ik vind hem al een beetje schraal worden de laatste paar weken. misschien dat ik toch maar weer overstap op een andere brok. Hij krijgt nu basisbrok van havens, en hij reageerd toch al fel op havens.

Ik heb besloten dat ik hem toch maar niet meer ga longeren. Het is gewoon veiliger. Als ik hem stap voor stap leer bij te zetten wanneer hij niet aan de longeerlijn zit, word het in het begin echt een drama. Ik weet nu al dat als hij heel los zit, hij gewoon braaf loopt (op misschien wat geknetter na) en als ik hem dan wat strakker zet dat hij er steeds meer tegen ingaat. Ik moet hem dan echt naar voren meppen anders komt ie omhoog en probeerd van alles om er onderuit te komen. Op het moment dat ik dan de longeerlijn eraan klik is er niks aan de hand ( heb het al eens geprobeerd op m'n vorige stal), heel raar is dat.
Misschien dat als m'n vriend er is dat ik ga proberen om iets af te zetten, kan nu zelf niet met paaltjes e.d. slepen..
Bedankt voor de tips.
Keek net naar buiten en die drol is met de kleine aan het spelen, durft ie wel Lovers

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:34

Bekend verhaal.
Ik zit ook in het gips en niemand die op Luna durft te rijden (ja ze is nou eenmaal een beetje gek) En longeren kan ik niet want dan krijg je hetzelfde effect als wat jij verteld. Dus nu rijd ik haar maar met mijn gipsvoet ik weet het anders ook niet maar dat gaat wel goed. Ik weet niet of jij wilt\kan rijden maar het is wel een oplossing.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 18:18

Neej, rijden met gips is geen optie. Ten eerste zit ik van m'n tenen tot m'n knie in het gips en ten tweede durfi k het niet aan op m'n paardje en al helemaal niet met dit weer. Hij is gewoon te energiek.
Ik heb hem net 'opgejaagt' . In het midden van de bak staan en af en toe mt de zweep knallen en hij knetterde maar door Verward .. geen goed idee om er nu op te gaan zitten, zonder gips is het al leuk,laat staan met Schijnheilig

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:43

Paarden worden niet dik van brok alleen maar fel.woon je erg landelijk? ga gewoon eens langs de fourage handel of als je toch kennis moet maken met je buren langs een boer vraag of je mais mag kopen er zit amper wat in waar ze fel van worden (lodewijk kreeg op zijn vorige stal 10 kilo 's morgens)maar ze worden er wel snel vet van,voer je kuil of hooi? gewoon meer ruwvoer voeren als je hooi voert kunnen daar best nog 1 a 2 plakken bij als je kuil voert kun je het ook verhogen.
die van mij staan op kuil en ik moet erg goed oppassen dat ze niet te dik worden omdat kuil ook behoorlijk aanzet.
voer iig zo min mogelijk energie want daar heeft hij dus overduidelijk veel last van.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:11

idd, mais of maismeel en pulp voeren, zit haast niets in maar ze blijven wel mooi rond, en van kuil willen ze ook wel een rond buikje krijgen

maar 2 kg basisbrok is best veel als hij niets hoeft te doen, ik zou wat aan het voer veranderen, is voor hem ook fijner als ie wat relaxter is ipv zo opgefokt

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:39

wat erg voor je vervelend ik hoop dat je iemand voor je paard vind

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 20:59

ik ben nog niet zo bekend Lachen Ik weet dat de buren mais hebben, maar weet niet of ze dat verkopen. (ze hebben varkens) Verder ben ik nog nergens een voerhandel tegen gekomen waar ze mais verkopen, toch van het weekend maar even langs het bedrijf waar ik m'n hooi&stro van haal misschien dat die iets weten of er aan kunnen komen (ze bestellen voor mij al voer, dan moet dat ook wel lukken).

Ze krijgen bij mij met z'n 2en een baal hooi per dag. Overdag in het land een paar plakken, als ze op stal gaan voor het brokvoer en s'avonds rond een uur of 23.00u.

Morgen komt er gelukkig iemand kijken voor evt. bijrijden.. i hopse so.. dat zorgt voor een hoop problemen minder.. Ga in ieder geval even informeren naar mais, hij heeft het op de vorige stal ook gehad en reageerde hier goed op.. Is er nog iets dat eventueel goed aanzet (dik) en waar ze niet fel van worden mocht ik geen mais kunnen vinden?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Jaydee_WP, JorineV, reina, Vagabondo en 141 bezoekers