Striae, valt er nog iets aan te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Striae, valt er nog iets aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 14:37

Weet niet hoe je het schrijft, maar mn vraag lijkt me duidelijk. Heb behoorlijk last van striae op mn bovenbenen, das niet zo erg maar ook op mn heupen, dus als ik een heupbroek aanheb (en das eigenlijk altijd) komen die strepen er boven uit en das geen gezicht. Ik weet dat het nooit meer weggaat, maar heeft iemand tips waardoor het minder opvalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:39

Als je afvalt dan zul je het bijna niet meer zien. Ik heb het ook gehad, ik ben toen veel afgevallen en nu zie je er niets meer van Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:40

Je schijnt van die bindweefselcreme te hebben, maar volgens mij helpt dat niet.
Ik heb er ook last van, en zo dik ben ik toch niet.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 14:44

Sorane schreef:
Als je afvalt dan zul je het bijna niet meer zien. Ik heb het ook gehad, ik ben toen veel afgevallen en nu zie je er niets meer van Haha!


Nou ben ik absoluut niet te dik, maar ik heb t laatste jaar duidelijk in 1x vrouwelijke vormen gekregen en dat hield mijn huid dus niet vol. Afvallen is dus geen optie, ben wel bezig om een beetje op mijn gewicht te letten maar echt afvallen gaat dus niet lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:45

*Tamara*"]
[quote="Sorane schreef:
Als je afvalt dan zul je het bijna niet meer zien. Ik heb het ook gehad, ik ben toen veel afgevallen en nu zie je er niets meer van Haha!


Nou ben ik absoluut niet te dik, maar ik heb t laatste jaar duidelijk in 1x vrouwelijke vormen gekregen en dat hield mijn huid dus niet vol. Afvallen is dus geen optie, ben wel bezig om een beetje op mijn gewicht te letten maar echt afvallen gaat dus niet lukken.
[/quote]

Hmm nee afvallen is in jouw geval geen optie... Leg het eens voor aan je huisarts...

Nona

Berichten: 295
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:48

elke avond insmeren met babyolie, daar word het minder duidelijk van. het duurt wel een maandje, maar dan kan je in ieder geval weer met een heupbroek aan verschijnen Haha!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 14:49

Nona schreef:
elke avond insmeren met babyolie, daar word het minder duidelijk van. het duurt wel een maandje, maar dan kan je in ieder geval weer met een heupbroek aan verschijnen Haha!


Thnx, ik denk dat ik dat eens ga proberen dan! Hoop dat het werkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:50

*Tamara*"]
[quote="Nona schreef:
elke avond insmeren met babyolie, daar word het minder duidelijk van. het duurt wel een maandje, maar dan kan je in ieder geval weer met een heupbroek aan verschijnen Haha!


Thnx, ik denk dat ik dat eens ga proberen dan! Hoop dat het werkt!
[/quote]

Is inderdaad een truckje ja!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:53

Nona schreef:
elke avond insmeren met babyolie, daar word het minder duidelijk van. het duurt wel een maandje, maar dan kan je in ieder geval weer met een heupbroek aan verschijnen Haha!


Werkt dat echt? Er zit toch lidtekenweefsel op de plek, dat smeer je toch niet zomaar weg?!

Nona

Berichten: 295
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:53

hmm maar je moet het wel doen voor je gaat slapen dan, want anders worden je kleren heel vies van de babyolie en als je gaat slapen iets van een piama broek ofzo aantrekken, want anders komt je hele bed onder Clown

Nona

Berichten: 295
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:54

Tessebes"]
[quote="Nona schreef:
elke avond insmeren met babyolie, daar word het minder duidelijk van. het duurt wel een maandje, maar dan kan je in ieder geval weer met een heupbroek aan verschijnen Haha!


Werkt dat echt? Er zit toch lidtekenweefsel op de plek, dat smeer je toch niet zomaar weg?!
[/quote]

vreemd genoeg wel Verward

ik denk dat het dan zachter word ofzo of dat je huid zich gaat herstellen ik heb geen idee, maar het werkt echt Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:55

Kan het allicht proberen. Waar kan ik een familiepak babyolie halen? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:57

Je huid wordt op die plaats veel soepeler en zachter, daardoor lijkt het alsof het er bijna niet meer is.

Er zijn littekencremes op de markt, maar je moet goed opassen welke je koopt, je moet daarvoor echt naar de apotheek toe anders betaal je een hoop geld voor niets.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 14:58

Sorane schreef:
Je huid wordt op die plaats veel soepeler en zachter, daardoor lijkt het alsof het er bijna niet meer is.


Maar kan je na dat maandje (ongeveer, als het zo goed als weg is) dan ook weer stoppen of moet je blijven smeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:01

*Tamara*"]
[quote="Sorane schreef:
Je huid wordt op die plaats veel soepeler en zachter, daardoor lijkt het alsof het er bijna niet meer is.


Maar kan je na dat maandje (ongeveer, als het zo goed als weg is) dan ook weer stoppen of moet je blijven smeren?
[/quote]
Als je stopt dan zal je huid weer wat stugger gaan worden, dus het is wel verstandig het regelmatig bij te houden.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:02

Ik heb daar ook best wel last van, ziet er idd niet zo mooi uit
Ik ga die tip met babyolie ook maar eens opvolgen denk ik Lachen

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:04

Ik heb al ens gehoord dat die strepen onderhuidse scheurtjes zijn die door allerlei oorzaken kunnen ontstaan.
Door te smeren (maakt niet uit met wat) stimuleer je de doorbloeding (soort masage) en wordt het minder zichtbaar en/of geneest het sneller.
Ik heb die strepen zelf ook op mijn buik alleen denk ik er bijna nooit aan om te smeren.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:37

Sorane schreef:
Als je afvalt dan zul je het bijna niet meer zien. Ik heb het ook gehad, ik ben toen veel afgevallen en nu zie je er niets meer van Haha!


Huh als je afvalt vallen ze juist nog meer op,of ik ben buitenaarts dat kan natuurlijk ook nog Haha!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:11

er is een zalf uitgebracht van l'oreal dat verminderd triae
Of het helpt weet ik niet

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:14

Er is niets dat helpt. Na een tijdje worden de streepjes wit en vallen ze iets minder op!! Je kunt natuurlijk proberen met smeren maar ik geloof er niet in

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:03

Straie is genetisch bepaald helaas.... smeren helpt echt niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:07

minkieboy"]
[quote="Sorane schreef:
Als je afvalt dan zul je het bijna niet meer zien. Ik heb het ook gehad, ik ben toen veel afgevallen en nu zie je er niets meer van Haha!


Huh als je afvalt vallen ze juist nog meer op,of ik ben buitenaarts dat kan natuurlijk ook nog Haha!
[/quote]

Ik had het echt heel erg. Nu ben ik tig kilo kwijt en nu zie je ze dus echt niet meer!! De littekencreme die ik gebruike voor littekens op mijn been heeft ook erg goed gewerkt hoor!

En striae hoeft niet alleen erfelijk te zijn, als je te snel teveel aankomt krijg je het ook.

Niet alle middeltjes helpen, maar er zijn er wel een paar die helpen...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:15

Ik heb er ook last van op mijn kont Bloos En zó dik ben ik niet en mijn kont ook niet.. Ik heb nog babyolie van Ewald hier staan ga es proberen Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:35

Jolynn schreef:
Er is niets dat helpt. Na een tijdje worden de streepjes wit en vallen ze iets minder op!!


Behalve als 's zomers in je bikini-tje bruin zit te worden.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:01

Ik heb ze op mijn bovenbenen, echt niet grappig
Gewoon te snel gegroeid, en te veel bovenbeenspieren gekregen. Afvallen wil ik ook niet Knipoog en smeren lijkt niks te helpen Verdrietig