hoeveel voeding voor konijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

hoeveel voeding voor konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 10:21

ik heb hier dus een belgisch zilver zitten, ik zal es kijken of dat ik een foto kan plaatsen van het ras Lachen
enneu, ik vind dat hij wat te dik wordt, hij weegt nu 4.4 kg Schijnheilig
hij zit iedere dag in een kooi van 100/50/40, maar het konijn is al groter dan men kat, dus beetje klein Scheve mond
hij kan iedere dag een halfuurtje rondlopen maarja Scheve mond

nu momenteel krijgt hij 50gram korrels (geen gemengd voer is te duur) Haha!
gemengd met een paar druppels knaagdierelexir(dat bijna uit is, en ik koop geen nieuw omdat het een smeerboeltje is dat flesje) en een paar rozijntjes
smorgen krijgt hij van men ma 4 yoghurtdropjes
en hooi krijgt hij savonds (zen korrels ook savonds)
overdag krijgt hij een halve appel/peer/...
en wite kool,sla, noem maar op
ik vind het een behoorlijke hoeveel heid, maar men ma vind van niet? dat hij te weinig krijgt

krijgt hij volgens jullie genoeg voer of niet?
en wat voeren jullie je konijnen? Vingers aflikken


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:24

zo wat een verwend nest jouw konijn, euhm mijn dwergkonijnen krijgen 30 gram op een dag, gemengd voer en hooi en stro en water en verder helemaal niks, ok af en toe een wildtakje ofzo of een stukje brood om te knagen maar verder echt niks, vind je het gek dat die van jouw zometeen kan rollen!!!

yoghurtdropjes zijn heeeeeeeeeeel slecht voor konijn dus die krijgen ze hier zeker niet, sla is ook niet het beste wat je kan geven want daar kunnen ze een waterbuik van krijgen!!!

ik zou gewoon zorgen dat jouw konijntje veel stro en hooi krijgt en gewoon afzakken naar 40 gram voeding en voldoende water en dat is echt genoeg hoor!!!!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:31

Mijn cavia's kregen gewoon een bakje met voer en dat was het. Ja, en een of twee handjes hooi. En af en toe, tussendoor wat lekkers (speciale caviaknabbels of een wortel oid).

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 10:31

oke dank je wel!
(die yoghurtdropjes zijn nochtans speciaal voor konijnen? en hij is er verzot op)
wat ik vergeten heb, hij krijgt ook regelmatig brood, en knaagstikjes (ook voor konijnen, maar de lightversie, gewoon voor zen tanden)
sla is ook maar nu en dan een blaadje, niet als hoofdgroente
hij is inderdaad verwend, maar wel nog actief, maar hij krijgt veel groente, zodat hij de hele dag bezig is, anders breekt hij zen kot af
(hij heeft zon kooi, plastieken onderbak en plastieken kap met vanbovn tralierooster, van die tralie heeft hij al zon ijzertje losgekregen, hoe weet ik niet
maar ben aan het sparen voor een grotere kooi met kap van tralie, dus dat zit wel goed Haha!

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:55

Gemengd voer is te duur maar je koopt wel speciale Yoghurt voor dat konijn???? Haha!
Geef dat beest gewoon wat wortels, die kan je bij de groenteman kopen als paardevoer, kom je weken mee toe en kost vrijwel niets!!!!
Bovendien vinden ze het lekker en is goed voor de tanden...lees anders de Donald Duck eens kan je het zelf zien aan Broer Konijn

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 11:10

gni gni
nee maar die yoghurt snoepje kom je lang mee toeen het kost 1euro 75 ofzo en met dat voer kom ik niet zo lang toe, nu koop ik zakken van 5kg aan 2euro10
en van gemengd voer zou ik zakken van 1kg aan 6 euro moeten kopen
dus beetje te duur(moet van men zakgeld kopen en men rijlessen moet ik ook zelf betalen)
wortels krijgt hij zowiezo, heb hem nu buitengezet met een halve appel, een stuk witte kool, 4de snee brood, en een half schepje voer (25gram ongeveer
dat is voor de rest van de dag
vanavond krijgt hij dan 1schepje voer(50 gram), en hooi en eventueel nog een xcracotje ofzo

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:20

ons dwergje krijgt pewr dag
- halve boterham
- andijvie, of sla of boerenkool
- soms een worteltje of een appelpartje
- onbebperkt hooi (eet hij niet veel van)
- soms een lekker toastje of crackertje
- en natuurlijk heeft hij zijn bakje met voer, waar hij meestal alleen de lekkere dingen uithaalt.

hij is echt niet dik, hij is ook heel actief, en bouwt vaak holletjes in zijn stro en huppelt lekker door het huis.

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 11:22

en natuurlijk heeft hij zijn bakje met voer, waar hij meestal alleen de lekkere dingen uithaalt.

daarom wil ik ook geen gemengd voer, het is duur, en e moet er alrtijd een deel van wegsmijten Haha!

en bouwt vaak holletjes in zijn stro

de mijne smijt er zich boven op, en als het koud is steekt hij zen neus tot net boven zen ogen onder het hooi, net als hij het daarvan warmer krijgt Tong uitsteken

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:24

ik heb 2 grote konijnen van 8 maanden oud. tot 8 maanden mogen ze onbeperkt brokjes daarna moeten ze afgepaste hoeveelheden krijgen. dat hangt af van het gewicht van je konijn en soms ook van de kwaliteit biks. ik geef alleen biks, hooi, stro en iedere dag 1 knaagstaafje niet zo vaak vers fruit enzo. moet ik eigenlijk wel doen.
als ik wat wil weten over mijn konijnen dan zoek ik de info op www.konijnen.nl daar kun je veel vinden.

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 11:28

oke, dank je wel gouda

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:31

er word trouwens idd ook aangeraden om biks te geven ipv gemengd voer omdat ze alleen de lekkere dingen eten en vaak niet de vitaminenkorrels

Ik heb een grote ren gebouwd aan mijn hok vast want mijn konijnen werden groter als ik had gedacht.

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 11:34

hih, toen ik hem kocht dacht ik van ja hij gaat wel niet veel meer groeien, het is nu groter dan men kat Haha!
in de zomer zit hij snachts binnen en overdag buiten in een hok van 2mop1m, dat was een aanhangseltje waar ik een poort voor gezet heb, nu zit hij daar oook, het regent nie he
en er staat een draagmand in voor katten die omgeven is door een oude jas zodat hij warm (in het hooi) en volledig uit de wind kan zitten

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 11:35

welke rassen zijn jouw konijnen gouda?

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:36

Mijn konijn (een flinke dwerg) krijgt 1 keer per dag een handje biks, dus zeg maar het bakje halfvol. Verder krijgt ze om de dag een flinke pluk hooi. Ze eet ook van haar stro. Van lekkernijen krijgt ze knabbelsticks, soms een stuk wortel of appel. Ze is wel erg dik, eerst kreeg ze dagelijks appel en wortel maar ze begon een beetje uit te dijen. Haha!


Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:45

Hahahaha, een grote zak voederwortels (is dacht ik 25 kg) kost slechts 3 or 4 euro.....
Daar kan je je konijn maanden mee voeren, als je ze koel en donker bewaard blijven ze zeer lang goed.....
Voor de anderen, paarden zijn er ook gek op, of had ik dat al gezegd????

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:00

De mijne krijgt elke morgen een half potje gemixte korrels of een hard broodje. dan mogen ze heel de dag grazen in de tuin, en savonds krijgen ze soms (in de winter) een appeltje, peertje, kokommer, ...We doen het zo al bijna 8 jaar, dus, ... Ze is niet van de magerste , maar een nijn moet goed rond zijn vind ik. Verder krijgen onze konijnen ook altijd vers hooi en water. *LOL*

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 12:06

bas: het handigst is: als ik hem fruit of groente ofzo wl geven, dat betaalt men ma: dus ik hoef niet in te zitten ove wortels enzo Tong uitsteken
en ik kan men geld verprutsen aan snoepjes enzo
en voor 1 konijn is het een beetje onnozel om 25 kg wortelen te kopen he Haha!

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:11

dutske schreef:
bas: het handigst is: als ik hem fruit of groente ofzo wl geven, dat betaalt men ma: dus ik hoef niet in te zitten ove wortels enzo Tong uitsteken
en ik kan men geld verprutsen aan snoepjes enzo
en voor 1 konijn is het een beetje onnozel om 25 kg wortelen te kopen he Haha!


Wat let je om er nog een paar konijnen erbij te nemen, dan krijgen ze het gemakkelijk op...
Ik dacht zo aan een stuk of twintig???? Schijnheilig

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 12:20

wil ik wel, kan ik vele kleine konijntjes kweken
maar ik mag niet van en ma Boos!
normaal mocht ik geen konijn meer houden, maar ik heb hem gekocht op school, en gezegd tegen me ma dat ik hem gewonnen heb met een tombola
ze geloofde het niet echt Haha!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:22

mijn dierenarts zegt dat ze 35 gram korrels (geen gemengd voer!!) per kilo lichaamsgewicht dat ze moeten wegen, moeten krijgen op 1 dag. Daarnaast altijd vers hooi (elke dag voeldoende geven), en elke dag een stukje appel of iets dergelijks. geen sla! en water natturlijk! succes Haha!

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:23

dutske schreef:
wil ik wel, kan ik vele kleine konijntjes kweken
maar ik mag niet van en ma Boos!
normaal mocht ik geen konijn meer houden, maar ik heb hem gekocht op school, en gezegd tegen me ma dat ik hem gewonnen heb met een tombola
ze geloofde het niet echt Haha!


Zou ze het nog geloven als blijkt je er nog 20 hebt "gewonnen"? Haha! Schijnheilig

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:45

ik heb 2 konijnen jippie en muppet. muppet is een mannetje en een soort isabel van kleur heel schattig. hij heeft van die oren die hangen, een lange kuif en pluizig haar. zijn zusje jippie is ook diezelfde kleur maar dan met donkere vlekken en gladharig. leuk stel samen broer en zus. ik heb ze gekregen van de boer waar mn paard staat echte boerenkonijnen dus. de mamma en pappa van mn nijnen zie ik iedere dag. mamma is niet zo groot maar pappa wel dus was het een beetje een verrassing hoe ze eruit kwamen te zien. de moeder is is gladharig en ziet er hetzelfde uit als jippie de vader een beetje zoals muppet maar niet zo pluizig als hem en wit. het is een heel grappig stel samen als ik mn nieuwe pc thuis heb zet ik wel een x foto's op bokt kun je lachen

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 13:09

oke das goed gouda
als mijndigi werkt (ben het software programma kwijt) ga ik proberen om er ook enkele te zetten

Bas: ik denk niet dat ze het gaar geloven,maar ik kan het proberen Tong uitsteken

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:38

Hoi Dutske...

Die software heb je normaal enkel nodig om de foto's te bewerken....
De meeste Digi's die je aansluit laten zich aanzien als verwijderbaar-medium...soort van floppy-disk...
Daar kan je zo de foto vanaf copieëren...probeer maar mischien gaat het!

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 13:41

het probleem is, ik weet langs geen kanten hoe die werkt,
het is een van de Aldi
een aiptek
nu staat hij aangesloten aan de pc, maar hoe ik die foto's daar op moet krijgen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axxy, BelgenGek, BingBot, BLEXBot, Bnet, Dee_Es, Fee_, janneke584, Jolantje246, laran, laura22, laura_estee, lina1998, N_B_N, Otti1977, Speirs, TheNovelist, Vjestagirl, Witje2 en 64 bezoekers