Abortus (nodig voor school...)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Abortus (nodig voor school...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 17:58

Hallo allemaal,

Ik moet voor nederlands een opstel schrijven en een debat voeren (met 3 klasgenoten). Het gaat dus over abortus, maar nu heb ik voor- en tegenargumenten (en eventueel weerleggingen) nodig....
Zouden jullie mij willen helpen? Vast wel he *LOL*

Dank jullie wel OK dan!

Liefs xxx Sitie

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.


rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:59

Nou deze kon je vast ook wel zelf verzinnen, wat nou als mensen verkracht worden, en zwanger zijn geraakt, ze kunnen moeilijk op 12/13/14/15/16 e een kind onderhouden..

gewoon geen onderschrift :D

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 18:02

ja die had ik ook inderdaad al, maar de "wat diepgaandere" argumenten en tegenargumenten zijn van harte welkom

(ik ben zelf namelijk voor bij het debat)

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:12

Denk eens aan de mensen die abortus laten plegen omdat hun kindje iets mankeert ofzo.

Mischien is dat wat?

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:17

ik heb hier vorig jaar ook een debat over gevoerd, ik zal zo even kijken of ik mn argumenten nog ergens kan vinden. op scholieren.com staan er denk ik ook wel genoeg...

ik heb iets gevonden, niet iets van mn debat maar wel iets anders wat ik voor school heb gebruikt.

- stel je raakt als tienermeisje door een ongeluk zwanger (dit kan natuurlijk ook nog als je een condoom gebruikt) dan vind ik dat er een mogelijkheid moet zijn om abortus te laten plegen. je ben zelf dan nog een kind en ben meestal niet in de gelegenheid om zelf een kind op te voeden. je woont thuis, studeert nog, heb weinig geld enz... een tegenargument hierop is dat je ook oud genoeg ben voor sex dus dat je daar dan ook maar de concequenties ( Verward ) van in moet zien...
-als je zwanger ben van een verkrachting moet je ook abortus kunnen laten plegen. je heb er niet voor gekozen om zwanger te worden, het kind is niet gepland. als je het houd word je levenslang herinnert aan de verkrachting en je moet je kind later ook vertellen van ja ik weet niet wie je vader is want er is dit en dit gebeurd. voor het kind is dat ook niet zo leuk om te horen en gaat zich dan misschien ongewenst voelen.
-sommige mensen willen ook abortus laten plegen als ze weten dat hun kind ernstig lichamelijk en geestelijk gehandicapt is. vaak kunnen deze kinderen niet thuis wonen omdat het te zwaar is deze kinderen zelf te verzorgen. ze moeten dan naar ene tehuis en dat is voor zo'n kind ook niet altijd even leuk om heel vaal zonder ouders in een tehuis te zitten. op vakantie gaan gaat moeilijk andere leuke dingen doen gaat moeilijk...
-een tegenargument is dat abortus moord is, hier kan je weer op zeggen dat een kindje in zo'n vroeg stadium nog niet levensvatbaar is.
-sommige mensen laten abortus plegen als ze een jongen krijgen maar een meisje willen. dat vind ik onzin, je kiest er dan zelf voor om een zwanger te worden, wees dan ook gewoon blij als het gezond is enzo ondanks het geslacht.
-een tegenargument kan misschien ook nog zijn dat sommige geloven het verbieden.

ik heb dit dus even snel over getypt van iets wat ik een keer voor school heb gebruikt, kan zijn zijn dat er wat fouten in staan. ik heb het even in de ik-persoon geschreven, het is niet altijd mijn mening die er staat en er kunnen dingen in staan die misschien niet helemaal waar zijn ofzo...
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Laatst bijgewerkt door _Michelle_ op 17-12-03 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Gamble


Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 18:18

als je die er dan op zou willen zetten _Michelle_ ....

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 19:29

_Michelle_ dank je wel Lachen
had zelf ook al zoiets maar dit is wel iets duidelijker bij elkaar (stonden allemaal lappen tekst tussen...)

verder nog mensen meningen over abortus?

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:30

Gebruik de zoekfunctie eens, er zijn namelijk al een aantal recente topics over geweest.
Heftige discussies met ik weet niet hoeveel pagina's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:32

Nog een tip voor schooldebatten: het levert vaak een hoog cijfer op als je juist het minst conventionele standpunt inneemt. (daar sta je meestal zelf niet achter, dus dat is een stuk moeilijker) Om je argumentatie goed uit de verf te laten komen kun je het beste een heel extreem standpunt innemen. Het gaat er hier namelijk niet om wat jij van abortus vindt, het gaat erom hoe je het beargumenteerd.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:35

Je zou misshcien ook iets kunnen met het feit dat sommige mensen geen abortus laten plegen omdat ze bang zijn als ze later wel kinderen willen dat ze er dan geen meer kunnen krijgen.. Misschien een idee..

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 19:37

hey ja MirZam, maar hoe zou ik dat argument kunnen weerleggen (goede vraag he Tong uitsteken )

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:39

Sjuimpje schreef:
Heftige discussies met ik weet niet hoeveel pagina's
believe me, i know. staan genoeg argumenten in, voor beide standpunten.

Amor Vincit Omnia

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:44

Ik ben pro abortus.
Een vrouw moet zelf bepalen of ze een kind wel of niet wil.
De reden waarom ze het zou laten doen maakt geen donder uit, da's enkel en alleen haar zaak.
Van niemand anders!
Wel vind ik dat er een termijn moet zijn waarna het niet meer mag, zodra het kind levensvatbaar is buiten de baarmoeder, dan moet ze het maar baren en afstaan voor Adoptie.
Verder moet ze het zelf maar bepalen.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:48

Ik wou nog even opmerken dat een geloof persoonlijk is, en je vanuit je geloof een ander NOOIT iets mag opleggen omdat jij erin geloofd!
Zodra je anderen gaat vertellen hoe het moet omdat jij dat door je geloof vind ben je bezig een ander te bekeren, DAT MAG NOOIT!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:49

Bas232 schreef:
Een vrouw moet zelf bepalen of ze een kind wel of niet wil.
dat kan een vrouw ALTIJD bepalen, door simpelweg met niemand naar bed te gaan Haha! daar hoeft geen leven voor beindigd te worden.

Amor Vincit Omnia

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:51

Ja? Echt? Niet dus, verkrachting gebeurd.....
Vrouwen worden ook wel eens dronken en doen dingen die ze liever niet deden....
De pil vergeten of werkte niet....
Ze moet dat zelf weten en daar heeft verder niemand zaken mee...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:53

ok dus elke vrouw die ongewenst zwanger is, is verkracht? bas, get real. bij een verkrachting vind ik het een iets andere zaak.

Amor Vincit Omnia

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 20:08

ik heb het dus ingetypt en kwam op de volgende argumenten:
Citaat:
Als het babytje een hartje heeft vind ik niet dat je hem nog weg mag laten halen. Dan leeft het echt vind ik.
Anders wel, ik bedoel een vlieg heeft in sommige gevallen nog meer cellen als een kind en die slaan we ook zonder pardon neer.


Citaat:
Ik vind dat abortus gewoon mag en het is geen moord maar ik zie dat op verschillende manieren.

Kyk als iemand geheel onverwachts en echt geheel per ongeluk zwanger raakt waar ze gewoon niets aan kan doen en ze kan niet goed voor het kind zorgen vind ik dat als ze abortus pleegt dat helemaal geen moord ze kan er immers niets aan doen en ze heeft t niet met opzet gedaan.

Aan de andere kant, als iemand gewoon vrijt met iemand zonder condoom of iets en diegene word zwanger en zegt gewoon ik wil t kind niet ik pleeg abortus dat noem ik wel moord!


Citaat:
Abortus,

in de eerste paar weken vind ik het geen moord. Het is en blijft natuurlijk een wezend leven, hoe oud of hoe jong het ook is, maar toch houd ik me bij die ene paar weken vast, de eerste weken dat je zwanger bent.

Ik ben voor abortus als het om een zwangere tiener gaat, of om verkrachting maar als je volwassen bent om de consequenties te dragen en je raakt zwanger en denkt: 'nou, dat kan ik nu nog even niet hebben hoor', dan denk ik wel: waar ben je in *#$u naam mee bezig????


Citaat:
Dus dan zou ik kiezen voor abortus, zeker als het nog maar een vruchtje is wat door een pil afgestoten kan worden. Ik kan het kind geen toekomst bieden, en ik wil geen kind dat geen vader heeft en dat ik geen zekere thuissituatie kan bieden. Adoptie, tsja, moeilijk, volgens mij ben je na 9 maanden al zo gehecht aan dat kind dat het ontzettend moeilijk is om het af te staan.

Maar aan de andere kant, als je al wat langer zwanger bent, is zich in jouw buik al een levend wezen aan het ontwikkelen. Oke, nog niet levensvatbaar, maar toch. Dan staat abortus gelijk aan moord naar mijn idee, en je blijft je leven lang met de vraag rondlopen 'Hoe zou mijn kindje geworden zijn?' Ik weet niet of ik het zou kunnen, de ingreep als je wat langer zwanger bent is volgens mij behoorlijk ingrijpend.



Citaat:
Of ik abortus wel of geen moord vind ben ik niet over uit. Maar ik ben er neit tegen. Als ik nu zwanger zou raken laat ik het weghalen. Ik wil niet opgeven wat ik nu heb voor een kind, dan laat ik het liever niet geboren worden dan een rot leven lijden bij een moeder die hem/haar niet eens wil. Wat zou zo'n kind zich dan ongelovelijk poedersuiker voelen!

Dus niet een en al egoïsme...


Citaat:
ik vind het ook geen moord. het kind leeft nog niet dus en als je het ter wereld brengt terwijl je weet dat je het geen goed leven kan geven dan is het maar beter ook om een abortus te plegen vind ik...

aan de ene kant vind ik dat je zelf voor de gevolgen moet opdraaien....
maar ik vind het iig geen moord



Citaat:
ik vind abortus wel moord, het is een levend wezen.
Ik snap niet waarom een baby die nog een buik zit wel 'weggehaald' mag worden terwijl het al een volledig mensje is en alleen nog hoeft te groeien terwijl als je een pasgeboren vermoord je in de cel beland. Waarom mag je zo'n klein mensje wel vermoorden als het nog in je buik zit maar niet wanneer het eenmaal geboren is.


Citaat:
Abortus?
Wat zeuren de mensen nou...er is toch helemaal niets mis mee!!
Als een meisje van 14 verkracht word...moet ze dan met dat kind rond blijven lopen???
Ik noem maar iets he...


Citaat:
abortus kan in bepaalde gevallen, is het kind niet normaal of er is iets mis mee tot een bepaald aantal weken vind ik abortus kunnen of ben je verkracht, ja doe abortus zou ik zeggen maar in het val van die 13 jaige meid, je was oud genoeg om de beentjes te spreiden dan ben je oud genoeg om je verantwoordelijkheid te dragen!!
hoe jong je ook bent, wie snel wil zijn moet ook de stomheden ondervinden, abortus is wel een hele makkelijke optie he, hoooo het was ff lekker maar ik heb niet agedacht, oooo sorry, vlug ff een abortus en hup we gaan ff lekker verder met het leven!!

nou je komt jezelf tegen hoor later want de dag dat jij abortus laat plegen is de officiele dag dat jij je kind doet sterven en vergeet niet, die dag komt jaar na jaar terug!!


Citaat:
abortus is wel een hele makkelijke optie he, hoooo het was ff lekker maar ik heb niet agedacht, oooo sorry, vlug ff een abortus en hup we gaan ff lekker verder met het leven!!

Sorry maar moet je dan maar een kindje laten komen, wat niet gewenst is? Wat je totaal geen leven kan bieden (of wil) wat geen vader en moeder heeft die echt van hem houden, wat niet is onstaan uit een echt mooie liefde, een kindje hoort toch te komen uit een relatie waarin de mensen gewoon zoveel om elkaar geven en iets willen wat van hun tweetjes is enzo? Iedereen doet of het kind laten komen niet voorsteld, maar dat veranderd de rest van je leven, abortus misschien ook wel, maar dat kan je een plaatsje geven, een kind kan je nooit meer achter je laten of niet meer naar omkijken.


Citaat:
Abortus kan voor mij, moord of geen moord, de kans is heel groot dat je het ongeboren kind een hoop miserie bespaard. Stel je eens de volgende situaties voor:

*Het meisje is 13 en word verkracht door een vreemde, of misschien wel haar eigen vader, en pats raak. Wat gaat dat meisje later tegen haar kind moeten zeggen? gaat ze heel haar leven moeten liegen dat haar o zo dierbare vriend is omgekomen in een tragisch ongeluk, of gaat ze haar kind gewoon rechtuit zeggen dat hij/zij de zoon/dochter is van een verkrachter? lijkt me prettig om te weten..

*Of stel je bent gepland zwanger. Maar na x aantal maanden, wanneer je nog juist op tijd bent voor een abortus, krijg je te horen dat je kind zeer zwaar mentaal en/of fysiek gehandicapt is.Ik wil wel niet zeggen alle gehandicapte kinderen nu, maar stel dat hij gaat moeten leven als een plant, zijn hele leven meer de ziekenhuiskamer gaat moeten zien dan zijn eigen kamer, hij de puberteit nogeens niet haalt en zal sterven aan een langzame pijnlijke dood. Ga je je kind dan zijn hele leven verdoven en pijn laten lijden, of ga je hem van zijn lijden verlossen voordat het is begonnen?

*tienerzwangerschappen zijn een pijnlijke kwestie. Aan de ene kant eigen schuld dikke bult, aan de andere kant word het meisje ook vaak onder druk gezet door haar eigen vriend of haar vriendinnen, die constant liggen stoefen hoeveel zij er al gehad hebben, en zij is maar een onozele preuts. En er word de laatste jaren veel meer over sekusaliteit gepraat dan vroeger, en de gevaren ervan, om zulke dingen en ziekten te voorkomen, maar het maakt tieners ook nieuwsgierig. En dan doen sommige stommiteiten waar ze hun hele leven spijt van gaan hebben. Nu eerlijk gezegd lijkt het mij in het kind zijn plaats ook niet fijn om een heel jonge moeder te hebben, zeker niet als ze in de puberteit krijgen te horen: "waah, jouw moeder was al zwanger toen ze 14 was, jouw moeder is een prutsmuts!!" En sommige kinderen kunnen zo hard zijn...

*nu eens een gewone situatie. een koppel, getrouwd, mooi huis, goede familie, vriendelijk, goed werk, veel geld... Maar geen zin in kinderen. En dan een 'ongelukje'. Vrouw zwanger, maar geen van beide heeft de behoefte voor een kind op te voeden. Het kind word geboren en heeft alles wat het nodig heeft, eten, drinken,een warm bed.. maar geen moeder die hem eens vastpakt. Zijn moeder heeft een afkeer voor hem, ze is er niet klaar voor om een kind te hebben. Het kind groeit op een overschillige omgeving, krijgt thuis geen liefde, als het nu iets verkeerd of goed doet, het intereseerd hun ouders niet. Het kind gaat die genegenheid ergens anders willen zoeken, en komt op straat terrecht. Schoolresultaten sterk achteruit, eerst een sigaretje, later een joint, dan wat stelen en later helemaal in de criminaliteit, totdat hij op het laatste zijn eigen moeder vervloekt dat hij ooit geboren is.

zijn allemaal situaties die gebeuren, en jammer genoeg is het kind er het grootste slachtoffer van.



Citaat:
Abortus is een héle zware ingreep en doet emotioneel heel erg veel met je, en ook met je lichaam zelf.
Het is echt niet zo dat je denkt oh, ik ben zwanger.. ik laat t weghalen.. en ga verder met mn leven.
Abortus laten plegen is echt niet iets makkelijks. Het blijft je je hele leven achtervolgen en je zult er ook altijd aan blijven denken.. altijd denken hoe zou het kindje geworden zijn als ik het had gehouden?

Maar als jij als tiener zwanger raakt, moet je verstandig zijn. Als jij het wilt houden, je weet dat je ouders je steunen, je het geld hebt e.d. Dan kun je het houden. Maar als dat niet zo is, dan is er geen andere oplossing.
Voor iedereen is dat verschillend natuurlijk. Maar ik kan een kind geen goed leven bieden. Ik heb geen geld, ik weet wel dat mijn ouders me zouden steunen, en ik mag van mijn moeder ook geen abortus plegen inprincipe. Die is daar helemaal tegen. Maar een kind is een hele grote verantwoordelijkheid.
En dan kan iedereen wel zeggen dan moet je maar geen sex hebben, want van sex kun je zwanger raken.. Dat slaat natuurlijk ook nergens op. Moet een mens dat nooit kinderen wil dan maar nooit sex hebben? Of stel ik wil op mn 30e pas kinderen, dan mag ik voor mn 30e geen sex hebben. Dat is gewoon dom.

Abortus is iets waar je heel goed overna moet denken maar iedere tiener die zwanger is, moet naar haar eigen luisteren. Niet naar andere. Zij weet zelf wat het beste voor haar is, hoe zij zich erbij voelt.
Je wilt niet weten hoe verschrikkelijk het is als je als tiener zwanger bent. Nachtmerrie's over abortus, dromen dat je achter de kinderwagen loopt.... Ineens lijkt het net of er véél meer kinderen rondlopen op de wereld. Je loopt door de stad en élk kind valt op, je lacht.. want een kind is iets moois... maar een kind verdient een mooi leven, wat de meeste tienermoeders het kind niet kunnen bieden.

Ik ben ook altijd tegen abortus geweest, áltijd gezegd, als ik zwanger raak, moet ik daar verantwoordelijk voor zijn want het is mijn eigen schuld. Maar als je het dan ook echt overkomt denk je echt anders. Het is gewoon verschrikkelijk moeilijk, en ookal ben je altijd tegen abortus geweest, als je zwanger raakt denk je anders.. Je gaat nadenken, hoe doe ik dat met school, wat doet mijn vriend als ik het hou, hoe reageren mijn ouders, steunen ze me of niet.. wat moet ik allemaal opgeven voor een kind, en wat kan ik het kind bieden....

Het is veel moeilijker dan iedereen denkt...


---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:23

e_l_m_o schreef:
hey ja MirZam, maar hoe zou ik dat argument kunnen weerleggen (goede vraag he Tong uitsteken )


Door mij, abortus gehad, zwangerschap die al behoorlijk ver gevorderd was, en alsnog twee kinderen gekregen Knipoog Als je dingen wil weten (ervaring) roep je maar

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 20:30

graag... zou eigenlijk wel willen weten hoe jij je abortus ervaren hebt en of je contact hebt (gehad) met de medepatienten daar, over eventuele keuzes om abortus te plegen....

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:19

SuperPepeijn schreef:
ok dus elke vrouw die ongewenst zwanger is, is verkracht? bas, get real. bij een verkrachting vind ik het een iets andere zaak.


Dat schreef ik dus niet.....
Ik schreef enkel dat abortus een zaak van de vrouw zelf is, en de reden is de hare en gaat ons verder niets aan....
Enkel gaf ik wat redenen die voor anderen mischien een goede zouden zijn.
Maar ik vind elke reden die de vrouw zelf heeft een goede, of je het er nu mee eens bent of niet.
Het gaat er niet om wat jij vindt, het gaat erom wat de vrouw zelf vind...en ik vind dat reden genoeg en hoef niet te weten waarom ze het doet/deed....

Enkel vind ik wel dat er een maximum duur van de zwangerschap aan moet zijn, als voorbeeld gaf ik dat het kind buiten de baarmoeder levensvatbaar moet zijn, dan zou het niet meer mogen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:25

bas als ik jou was zou ik een oud topic erbij pakken waar een meisje van in begin 20 3x een abortus had gehad. misschien helpt dat eea te relativeren.

Amor Vincit Omnia

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:38

Waarom? Ik denk er het mijne van.....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:00

Ben ik met Bas eens, het blijft een recht van de vrouw, maar het is natuurlijk een middel om alleen in uiterste gevallen te gebruiken. Ik vind het onzettend stom als iemand van 20 al 3 abortussen achter de rug heeft, maar het blijft haar keuze.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 22:28

dat heb ik nodig Tong uitsteken
een lekkere felle discussie Haha!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.