Skadi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 14:52

Deze foto kwam ik tegen in mijn mailbox (mijn moeder mailt regelmatig oude foto's vandaar).

Zo stappen we op Skadi door het Lingebos. Ik zit op het zadel en achterop zit een vriendinnetje die niks met paarden had (nu nog niet) maar die het wel leuk vond om zo door het bos te wandelen. Ik denk dat ik toen een jaar of 9 was. Skadi was zo'n ontzettend lieve fjord. Echt heel betrouwbaar. Hij was nog vrij jong (ik denk een jaar of 5) maar wij hebben hem nog geen half jaar bij ons mogen hebben.
Hij is in Utrecht afgemaakt want hij had zware epilepsie. Hij stond soms opeens met zijn kop tegen de muur te boinken en was daarna helemaal kapot. Ik heb dat gelukkig nooit gezien want hij heeft het nooit gedaan als ik er was. Met rijden moest je heel goed sturen want anders liep hij tegen de muur op omdat hij soms niet op tijd zelf de bocht door ging, kwam ook door de epilepsie. In Utrecht zijn ze er toen achter gekomen dat het epilepsie was en vanaf toen ging hij heel hard achteruit. Kreeg snel aanvallen en liep ook raar dus hebben ze hem maar uit zijn lijden verlost.

[img]../upload/34/skadi.jpg[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-04-05 15:54 ]</font>



Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 14:58

Foto's uit de oude doos doen het bij mij altijd goed! Erg leuke foto! Hoe oud was je toen je begon met rijden? En heb je nu nog paarden (nog Fjorden?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 15:07

Ik heb dus een echte originele Pablo, zie voor meer info mijn profiel. Daar staat ook mijn moeders fjord want die is dus wel fjordverslaafd gebleven. Ik ben voor het eerst van een pony afgevallen toen ik 5 was maar ik heb mijn eerste longelessen gehad op mijn 6e verjaardag.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 15:09

hij heeft wel een heel lief koppie op deze foto.
epilepsie is heel naar, vooral bij dieren. wij hebben thuis een kat met epilepsie en op mijn werk had een van de hondjes het. onze kat leeft nog, dat hondje is ingeslpaen maar die had er ook nog een hersentumor bij

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 15:24

Harvey mijn poedeltje (voor foto zie: topic foto van mijn honden) heeft ook epilepsie. Hij heeft het al vanaf pup en hij is nu 15 dus het kan ook gewoon goed gaan met dieren. Mits het dier het niet te erg en te vaak heeft natuurlijk, want het is niet zo leuk voor het dier en voor de eigenaar is het niet fijn om te zien.

Maar Harvey heeft niet zo vaak een aanval (gelukkig!) en hij weet zelf al dat ie moet gaan liggen en wachten tot de aanval over is voordat ie weer dingen gaat doen. (toen ie dat nog niet wist ging ie namelijk door het huis dwalen opzoek naar ons en dan stootte hij overal tegen aan en is zelfs een keer van de trap gevallen...daar heeft ie gelukkig niets aan overgehouden, maar het was wel ff schrikken!!)

Jammer van Skadi, het is een leuke Fjord!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 17:11

Wij hebben een new forest die had het ook hij kwam als 6 jarige bij ons en af en toe tussen de aanvallen door kon men er wel rustig ritjes mee maken toen ie 10 was waren de eigenaren er op uitgekeken omdat ze er meer niets dan wel wat mee konden doen en toen heeft de boer hem overgenomen zo van ach heeft ie nog een paar fijne dagen voor ie het een keer begeeft in zo'n aanval.
deze maand bereikt Phoebe de prachtige leefdtijd van 39 jaar!!!!!!
gister had ie weer een aanval hij valt ligt te schudden en te shaken en na zo'n 5 min valt ie in slaap met het schuim op z'n lippen bijna een half uurtje later staat ie op en gaat weer grazen.. ik heb het niet van dichtbij gemaakt stond net in het weiland dus kon het niet echt zien...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 17:23

Lijkt me een hele rare gewaar wording als zoiets gebeurt.........de hond van mijn schoonouders heeft ook epeleptie en hun vroege kat kreeg dat ook op latere leeftijd.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 18:03

Leuke foto!! Wel jammer dat ze zo jong is ingeslapen. Maar natuurlijk wel beter voor haar..

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 18:10

t lijkt me echt een ont zet tend lief beessie.... zonde van die epilepsie... Verdrietig

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 20:14

Epilepsie is gewoon heel naar, ook omdat je niets kunt doen voor iemand die een aanval heeft. Mijn broer heeft (had, met medicijnen doen ze een boel) ook epilepsie.

Maar die FOTOOO.... Echt super snoeperig, dat vriendinnetje zit ook zo lekker ontspannen achterop!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 20:18

Ja inderdaad een hele leuke foto hoor, was helemaal vergeten te zeggen .....ging zo op in dat epelepsie!!!
Jantina mijn zwager heeft ook epelepsie en er is inderdaad met medicijnen een hoop aan te doen!!! gelukkig maar!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 21:25

Ja met medicijne gaat het heel goed! En je kunt er ook overheen groeien. Mijn broer is nu ehm... Verward 25? En hoeft nu nog maar 3 pillen op een dag, terwijl hij er eerst wel veel meer moest! (maar hij is gehandicapt, dus moest zowiezo al veel slikken)

Zouden ze geen medicijnen voor dieren hebben met epilepsie?

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 22:05

Ze hebben wel medicijnen voor dieren hoor. Harvey kreeg ook tabletjes mee, die moest ie na een aanval 'innemen' alleen bij hem helpt dat niet, dus nou krijgt niks. Hij heeft er niet echt last van, omdat ie niet vaak zo'n aanval heeft. (Hij gaat dan helemaal schudden en shaken...schuimbekken doet ie niet en meestal is na een minuut of 10 weer over, maar het kan ook een uur duren!)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 07:19

Is Phoebe een newforest? Ik dacht een ijslander...

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 15:21

Wat een onwijs lief beest en wat erg dat ie epilipsie kreeg......

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 20:08

nope een echte new forest

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 20:20

Leuk zeg Katrien!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers