Prijs van een spiegel reflex camera??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Prijs van een spiegel reflex camera??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 22:10

Zoals de titel al verluidt,wat kost een spiegelreflex camera?
En als je m bijv. 2ehands koopt waar moet je dan opletten?(ook bij n nwe)

Ik ben totaal een leek in dit soort dingen dus wie kan mij een klein handje op weg helpen.. ?? Alvast bedankt !! OK dan!

keep calm, I'm engaged!!! <3


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:18

Tussen de 50 en 10.000 euro? Haha! Licht er maar net aan wat je met de camera aan wilt. Wat vind je belangrijk? Wat wil je er mee doen? Voorkeuren voor een bepaald merk?

Vervelende aan het kopen van een spiegelreflex is dat je zo ongeveer de rest van je leven aan dat merk vast zit omdat de objectieven van b.v. een Nikon niet op een Canon kunnen Scheve mond

Maar wat wil je er mee en wat voor een prijs heb je in gedachte?

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:32

digitaal of 'gewoon' (Hoe noem je dat eigenlijk?) dat scheelt ook nogal wat.

Ik zou graag meteen een digitale spiegelreflex willen, maar die dingen vind ik vooralsnog even niet te betalen.

:evaw:

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:43

Ik heb een ouwe pentax die een jaar geleden 55 euro heeft gekost. Dit is de body en een standaard 50mm lens. Het is een schroefdraad, daarnaast heb je ook camera's met een kliksysteem, die zijn net iets nieuwer en dus ook een beetje duurder. Het voordeel daarvan is dat je er iets makkelijker lenzen voor kan krijgen.

Dat van die lenzen en merken heb ik geen last van! Als het maar schroefdraad is past het wel! Haha! Ik heb een pentax van 30 jaar oud, een minolta zoomlens van een jaar of 8! De rest van mn lenzen is van merken waar ik nog nooit van heb gehoord. Een vriendin van me heeft een kliksysteem en die moet wel alles van hetzelfde merk hebben.

Objektief heeft veel 2ehands spul en ook handige sets waarbij je naast een body ook een paar verschillende lenzen koopt. Je krijgt dan korting!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:58

de body kost niet veel. de lenzen zijn duur Knipoog zeker als je een AF body hebt. misschien een idee een MF body te kopen met lenzen eerst. 2e hands is ook goed te doen!

Amor Vincit Omnia


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:58

Eigenlijk alle nieuwe camera's hebben tegenwoordig zo'n bajonetsluiting. Is idd veel handiger, objectief op je camera, kwartslag draaien, klik, klaar Knipoog Verder zit er in de objectieven van tegewoordig ook redelijk wat electronica. iig de motor voor het autofocus verhaal en soms ook een Image Stabiliser. Erg leuk allemaal Knipoog

Maar kijk gewoon eerst eens rond op een site met behoorlijk wat prijzen en omschrijvingen, zoek eens naar wat gebruikservaringen en probeern vooral op een rijtje te krijgen wat je belangrijkste eisen zijn. Tweedehands is er behoorlijk wat te krijgen aan SLR's met film, heel stuk meer dan digitaal spul Lachen Verder ook flink wat mensen die hun film-SLR wegdoen omdat ze op digitaal overgaan.
Laatst bijgewerkt door BartVB op 16-12-03 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:04

bajonet! dat was het woord! Dankje Bart! Haha! Ik met mn kliksysteem... Scheve mond

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:30

Ik heb mijn camera (nikon F50) vorig jaar gekocht bij de Media Markt voor 199 Euro. Bij de camera zat een 80-er zoomlens (Sigma). Ik ben er heel tevreden over. De camera was toendertijd een internet aanbieding van de mediamarkt in Duitsland, dus dan zou je eens op hun site moeten kijken.

Ik heb een andere lens (80-120) via Ebay.de gekocht. Daar heb ik maar 60 euro voor betaald, maar dat was echt geluk hebben.

Als je er eentje 2dehands koopt, dan zou ik vooral kijken naar de gebruikssporen. Die zijn altijd te zien, maar als de camera hartstikke beschadigd is, dan kun je je afvragen hoe het er van binnen uitziet.
Van een vriendin heb ik gehoord dat je moet opletten of de lens niet krom/ scheef (of hoe je het ook noemt) is. Maar het hoe en waarom weet ik daar niet precies van.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:06

ik heb voor mijn analoge nikon f65 zo'n 500 euro betaald, met standaard lens. ben er tvreden van, enkel de batterij is snel op; Lachen

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 18:57

Wat ik ermee wil?Knappe fotoos maken.. Haha!

Wat voor prijs ik in gedachte heb?Weet ik niet precies,want weet er verder nog weinig van..

Moet idd is goed rond kijken hier en daar..

Igg bedankt voor de reacties.. OK dan!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:30

ik ben wel even nieuwsgierig naar de prijs van een digitale spiegel reflex camera *LOL*

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:42

Gelden eigenlijk dezelfde antwoorden voor, met dit verschil: alles is duurder Knipoog

Kijk anders in mijn topic over digitale SLR; staan leuke links in waar ook diverse prijzen worden genoemd... Scheve mond

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:36

Ik heb vorig jaar november mijn nieuwe Nikon F65 met (standaard) 28-80 mm lens en een 70-300 lens gekocht, voor een bedrag rond de 500 euro. Voor ik hem heb gekocht heb ik me erin verdiept via diverse internetsites (oa een topic hier op Bokt). Heb in een jaartje wel geleerd dat het erg verleidelijk is om steeds meer leuke dingen erbij te kopen (ben vorige week nog bezweken voor een tweedehands statief, welliswaar erg goedkoop, maar toch....)
Verder vind ik wel dat het best wat tijd kost om je er goed in te verdiepen, de camera die ik heb functioneert ook prima op de "automatische piloot", maar wil je er echt wat meer uit halen dan kost dat toch best wel tijd (die ik er trouwens maar wat graag aan besteed).

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:58

Die prijzen die ik hier zie halen bij lange na niet de prijs van mijn Canon D30..........

De body is vaak zeker zo duur als de lens! Als ik hier lees de body is niet zo duur.................uhhh dacht ut wel.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:17

orionneke schreef:
Die prijzen die ik hier zie halen bij lange na niet de prijs van mijn Canon D30..........

De body is vaak zeker zo duur als de lens! Als ik hier lees de body is niet zo duur.................uhhh dacht ut wel.


Klopt, maar juist omdat het een digitale body is. De gewone body's zijn niet meer zo duur tegenwoordig....

(maar we zijn er wel blij mee he Marieke!!!!! Haha! )

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, Antonius, Arlette1991, ComscoreBot, desireeee_x, EsmeeKKK, GoogleAdsense, Iris_Casper, kimberly1995, Lizenlotte, Nightingale, noordje, Perros, really_me, sandra1312, sasja0705, savieralover, Tink89, wiifke, xColorCross, xReetch en 65 bezoekers