paarden komen om in brand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

paarden komen om in brand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 11:15

Gelezen op internet:

Vandaag gebeurd:

Vijf paarden komen om in brand

Uitgegeven: 16 december 2003 07:18

BARENDRECHT - Een grote brand in een schuur in Barendrecht heeft in de nacht van maandag op dinsdag het leven gekost aan vijf paarden. Het vuur brak uit omstreeks 02.15 uur in de schuur naast een woning aan de Dordtsestraatweg.

Volgens een woordvoerder van de politie was de brand binnen een uur onder controle. De loods is in de vlammen opgegaan. Over de oorzaak kon de brandweer dinsdagochtend nog niets zeggen.

Wat erg voor die dieren Scheve mond Verdrietig

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert



Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:17

T lijkt wel of het steeds vaker gebeurd!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:18

ik had het ook gelezen op het net maar weet niet waar. vreselijk zeg het zal je gebeuren. dit kan iedereen overkomen dat is het enge ervan

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:22

Owh wat erg. Weet je precies waar, welke schuur?
Ik woon er nl vlakbij!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 11:32

geen idee waar het was. Ik heb het gelezen op http://www.nu.nl

Het lijkt idd wel of het al vaker gebeurd.
Erg eng Scheve mond

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:35

Wat erg voor die dieren.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:36

Jemig,wat erg.Ik vroeg me af wat de oorzaak was maar dat is dus nog niet bekend?
Dat lijkt me echt zo vreselijk Scheve mond als je paard omkomt in een brand....

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 11:40

Hopelijk is het niet aangestoken,want dan wordt het een nog enger verhaal,ook al is het zo al erg genoeg.
Er lopen tegenwoordig zoveel Creeps rond die er genoegen in scheppen een dier pijn te doen
Die paarden hebben hun vertrouwde stal natuurlijk niet durven te verlaten en gingen zo hun pijnlijke dood tegemoet. Scheve mond Verdrietig

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:42

Ja inderdaad,als het aangestoken is.....Wie zou dat nou kunnen doen
Maar je hebt de laatste tijd inderdaad genoeg gekken rondlopen.
Ik wil er nooit over nadenken hoe het voor die paardjes is geweest want dat lijkt me zo erg.......Gelukkig voelen ze nu niks meer maar toch.
Ze moeten echt zo bang zijn geweest Verdrietig

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 11:46

En die eigenaars.

Wat erg! Het zullen je paarden maar zijn,of misschien waren het pensionpaarden.
Je zou het je klanten maar moeten vertellen wat er gebeurd is Scheve mond

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:05

Ja idd. Lijkt me zo erg! Ook wat je paard mee maakt dan. Helemaal in paniek! Verdrietig

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:08

Getver ik moet er inderdaad niet aan denken dat dat bij ons op stal gebeurd. Arme dieren, die konden geen kant op... Huilen

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:37

Verdorie het zal je toch gebeuren he dat je paard daar staat,en jij ligt lekker te slapen thuis!
Ik moet er niet aan denken!
Arme dieren zijn door een hel gegaan!!!
Lundi

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:50

het is erg voor de einenaarrese maar vreselijk voor die arme dieren ik moete r niet aan denken om levend te verbranden en al helemaal niet dat het mijn paardje zou overkomen. arme beesies.maar dan moet je er ook aan denken hoe die is ontstaan. ik hoop echt niet dat ie is aan gestoken

You are in my hart voor ever, I alway's think about you!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:57

Wat zou dat nou voor oorzaak hebben?

Goldylocks73

Berichten: 6
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:57

Is mij ook overkomen, ik herinner het me nog als de dag van gisteren...

Nieuwjaarsdag in de koude winter van 1997. 's Middags mijn paardje Hello nog losgelaten in de binnenbak van de manege verderop. Buiten kon niet omdat het vroor dat het kraakte. Zoals gewoonlijk trok ze veel bekijks met die idiote bokkesprongen van d'r. 's Avonds zat ik gezellig een potje te kaarten met m'n ouders. De telefoon ging, een bekende van de manege, of ze m'n vader even kon spreken. Vond ik op zich wel raar want die had niets met de manege of paarden uberhaupt. Ik hoor mijn vader zeggen 'we komen eraan' en legde de telefoon neer. 'Blijf alsjeblieft rustig' zei hij 'maar de stal staat in de brand'. Mijn vader, moeder en ik zijn als een idioot naar de stal gereden, ik had nog stille hoop om haar eruit te kunnen halen, maar in de verte zag ik al een rode gloed de nacht verlichten. Eenmaal aangekomen stond er een file op de dijk. Ik ben de auto gevlogen en er naar toe gerend. Er was geen redden meer aan. Binnen 7 minuten was de hele stal afgebrand, met daarin 4 paarden en 2 pony's. Ook het huis van de mensen van wie de stal was, was gedeeltelijk afgebrand. De vrouw des huizes was nog naar de deel, waar de stallen waren, gelopen maar alles stond in lichterlaaie en ze zag de paarden al languit in de stal liggen. Een minuut later stortte de hele stal in. Waarschijnlijk, en ik ga er maar vanuit, waren de paarden voor die tijd al gestikt of in ieder geval bedwelmd zodat ze er niets van gemerkt hebben. Toen de brand geblust was, begon het ontzettend hard te sneeuwen zodat de plek des onheils onder een dikke laag sneeuw verdween. Een paar dagen later ben ik op de rampplek gaan kijken, de kadavers waren de dag na de brand al opgehaald. Ik liep door de resten van de stallen en zag op de plek waar mijn Hello stond, een paar druppeltjes bloed in de sneeuw. Het laatste teken van mijn lieveling. Ik heb toen eerst een half uur zitten janken. Dat beeld staat echt in mijn geheugen gegrift.

Een geluk bij een ongeluk was, dat ik haar gelukkig goed verzekerd had. Ik kon in ieder geval iets terugkopen als ik dat wilde. In eerste instantie wilde ik het niet, maar ik wilde ook niet op zo'n manier stoppen met rijden. Na een paar maanden toch maar op zoek gegaan naar een ander paard en gelukkig gevonden in de vorm van mijn scheetje Lorenzo, die ik voor geen goud wil missen. Ik had gedacht dat ik nooit meer over deze verschrikkelijke toestand heen zou komen, maar ik heb me vergist. Nu na bijna 7 jaar denk ik er nog wel eens aan terug, het verdriet slijt, het gemis blijft....

Achter de oorzaak van de brand zijn ze nooit gekomen, het was in ieder geval niet aangestoken of door vuurwerk o.i.d. veroorzaakt. De schuur had een rieten kap en bestond voor een groot deel uit hout wat gortdroog was geworden door de aanhoudende vriesperiode. De brandweer kreeg de putten ook niet open omdat deze allemaal vastgevroren waren.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:06

Zo dat is niet mis zeg... Ik kan me denk ik niet voorstellen hoe jij je op dat moment gevoeld moet hebben. Ik hoop niet dat ik ook zoiets verschrikkelijks mee hoef te maken, niemand trouwens!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:23

Is kei erg!! Maar als er hooi is stallen ligt is het minste vlammetje geoeg om te branden want dat vlamt echt hard! En eens vertrokken heb je ene probleem!

**Laat mij maar dromen**

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:32

he bah!
das echt erg!
het zou je paard maar zijn!
pff moet er niet aan denken dat dat met buddy zou gebeuren!

Dag lieve mama...

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:44

moet er ook echt niet aan denken, lijkt me echt een erge dood voor die beesten, hoop dat ze idd al door de rook waren bedweld anders hebben ze echt moeten lijden


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:06

KLOPT JA!!! Zet er net ook een topic van neer op vvdd.

Heb tot niet zo lang terug jaaaren lang die paarden getraind en bereden.
Waren Hackneys, dus werden zowel aangespannen als onder `t zadel gereden. Waren tijden dat ik 10 zaterdagen achter elkaar van s ochtends vroeg tot 24.00 s nachts op concours meeging....

Waren vader en zoon (tweespan), merrie en 2 jonge dieren. Je kent die paarden zo door en door.... ben er echt kapot van Huilen .
Ook voor de eigenaar is het vreselijk.... zijn dieren waren zijn leven Verdrietig

Hoezo holle bolle Fries ?!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 16:13

mssX schreef:
KLOPT JA!!! Zet er net ook een topic van neer op vvdd.

Heb tot niet zo lang terug jaaaren lang die paarden getraind en bereden.
Waren Hackneys, dus werden zowel aangespannen als onder `t zadel gereden. Waren tijden dat ik 10 zaterdagen achter elkaar van s ochtends vroeg tot 24.00 s nachts op concours meeging....

Waren vader en zoon (tweespan), merrie en 2 jonge dieren. Je kent die paarden zo door en door.... ben er echt kapot van Huilen .
Ook voor de eigenaar is het vreselijk.... zijn dieren waren zijn leven Verdrietig


Ik neem aan dat je die stal bedoelt waar dit nu allemaal gebeurt is.
Wat erg! Verdrietig
Heel veel sterkte Ach gut

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:36


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:26

Ik reageerde in dat andere topic ook al.. wat erg voor die dieren ! en de eigenaren uiteraard.. wat zullen die dieren een angst hebben gevoeld... Verdrietig Verdrietig

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:26

owje wat erg!!!! het zou je eigen paard maar zijn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, reina, Tinkermuts, Webding en 136 bezoekers