Help....Blaasontsteking??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleejoo

Berichten: 43
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Zoetermeer

Help....Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 00:20

Hallo allemaal..
mijn ponytje was vanaaf helemaal niet lekker... leek een btje koliekerig maar eet en mest wel gewoon.. zweten als een idioot.. maar geen koorts.. de hele tijd draaien in stal maar gaat niet liggen..
lopen wil die absoluut niet.. hij heeft nix aan zijn benen...
de hele tijd doen als of hij moet plassen... maar dr komt niets...
na een uurtje heft ie geplast en daarna hield het zweten gelijk op.. maar nogsteeds suf... hij word nu om het uur ff gecheckd door de boer...
mijn vraag is..komt iemand dit bekend voor???
ik d8 gelijk aan blaasonsteking en als het morgen niet minder is bel ik de dierenarts..
iemand ideen wat het anders kan zijn???
alle antwoorden zijn welkom... want ik begin liever niet aan antibiotica vanwege de bijwerkingen.. ik ben ook aan het kijken voor homeopatische medicijnen...

alles is welkom, als mn schatje maar geen pijn heeft... Verward

xxxxxx Verward Verward

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:08

Aaauw, ik heb geen ervaring met blaasontsteking bij paarden maar wel vele malen bij mezelf...en ik weet uit ervaring dat het niet overgaat met homeopatische middeltjes, maar dat je echt antibiotica nodig hebt.
Ik zou als ik jou was de dierenarts sowieso bellen, en kijk ff of je wat urine kan opvangen ofzo?

Succes ermee!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:26

En antibiotica hebbe niet zo veel bijwerkingen hoor! Als je de adviezen van de DA maar opvolgd en goed hooi blijft voeren (evt wat minder krachtvoer en meer hooi) dan komt het wel goed. Met echte ontstekingen (en dat is een blaasontsteking) zou ik niet gaan proberen met homeopathie. Zeker in het begin niet. Vooral omdat een blaasontsteking nare gevolgen kan hebben. Probeer wat urine op te vangen, neem de temperatuur op en ga even met de urine langs de DA. Dan kun je wrs meteen een antibiotica kuur meenemen. Succes!

Kleejoo

Berichten: 43
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 20:42

hey!
thnx voor de tip!
hij was vandaag helemaal beter en vrolijk maar ik hou m in de gaten!
xx