Hebben jullie ook zoveel moeite

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fiorile

Berichten: 754
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: bos en zee

Hebben jullie ook zoveel moeite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 11:07

met het vinden van een bijrijder??? Ik kan er met mijn pet niet bij: ik heb op marktplaats 3 keer een adv. gezet in een week tijd en er is honderden keren naar gekeken, maar nog geen 1 belletje of mailtje gehad!!! Boos!
Snap er niets van: mijn paard is heel makkelijk te rijden, ontzettend braaf en een bijrijder krijgt van mij alle vrijheid. Wel tegen een vergoeding, maar dat is niet veel en op een manege betaal je toch ook? Veel meer nog zelfs...
Wordt er een beetje moedeloos van. Huilen


MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:17

ik heb dit idd ook gehad maar ja gewoon geduld hebben ik dacht op een gegeven moment dat ik iemand had gevonden bleek die gewoon mijn paard niet te doen terwijl ze wel zei dat ze was geweest !!! nou dat wil je ook niet hoor.... er is vast wel iemand die jouw paard wil doen het is misschien nu ook niet helemaal de tijd van het jaar iedereen is druk, druk, druk dus wie weet over een tijdje....

Succes

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:20

Ik heb dit ook gehad.. Ik heb nu geen bijrijder meer nodig omdat ik nu zelf weer alle tijd heb maar het was echt een drama. Bij mij reageerden er wel een hoop mensen maar niemand vond het iets of ze haakt eop het laatste moment asf of ze kwamen niet opdagen voor een afspraak...

Ik had het er pas over met iemand van een andere stal er zijn nog maar weinig mensen die echt voor een paard gaan. Je ziet nu ook veel dat als ze iets beters hebben gevonden daar voor kiezen.. Vind ik ook heel raar. Je geeft toch om dat paard??

Nou als je enigzins de mogelijkheid hebt om het zelf te doen zou ik het lekker zelf doen. Dat spaart je een hoop zorgen.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Fiorile

Berichten: 754
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: bos en zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 12:26

Nou, ik moet bekennen dat mijn bijrijder inderdaad ook 'overloopt' naar een arabier Boos!
Is al de 2e die liever op een arabier rijdt. Dan moet je er eigenlijk niet aan beginnen vind ik. Maar ja, had een tijd niet gereden, dus je weet het wel: lekker op een rustig beestje weer beginnen. Balen hoor, want het ging verder wel erg goed.....

Jokonootje

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:17

jacqie70 schreef:
Nou, ik moet bekennen dat mijn bijrijder inderdaad ook 'overloopt' naar een arabier Boos!
Is al de 2e die liever op een arabier rijdt. Dan moet je er eigenlijk niet aan beginnen vind ik. Maar ja, had een tijd niet gereden, dus je weet het wel: lekker op een rustig beestje weer beginnen. Balen hoor, want het ging verder wel erg goed.....



tsja het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ze op je paardje gaat rijden als ze er geen zin meer in heeft ... dan kan ze volgens mij meer kwaad dan goed doen ...
en kun jij beter een nieuwe bijrijdster zoeken...

gewoon nog eventjes door zoeken en dan vind je er vanzelf wel eentje ik dnek wel dat het het moeilijkste seizoen is om een bijrijdster te vinden... vooral om het slechte weer enzo maar ja als je er dan eentje vind dan weet je waarschijnlijk ook wel zeker dat ze 100 % voor je paardje gaat ...

succes in ieder geval !!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:06

BeNGeL"]
[quote="jacqie70 schreef:
Nou, ik moet bekennen dat mijn bijrijder inderdaad ook 'overloopt' naar een arabier Boos!
Is al de 2e die liever op een arabier rijdt. Dan moet je er eigenlijk niet aan beginnen vind ik. Maar ja, had een tijd niet gereden, dus je weet het wel: lekker op een rustig beestje weer beginnen. Balen hoor, want het ging verder wel erg goed.....



tsja het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ze op je paardje gaat rijden als ze er geen zin meer in heeft ... dan kan ze volgens mij meer kwaad dan goed doen ...
en kun jij beter een nieuwe bijrijdster zoeken...

gewoon nog eventjes door zoeken en dan vind je er vanzelf wel eentje ik dnek wel dat het het moeilijkste seizoen is om een bijrijdster te vinden... vooral om het slechte weer enzo maar ja als je er dan eentje vind dan weet je waarschijnlijk ook wel zeker dat ze 100 % voor je paardje gaat ...

succes in ieder geval !!
[/quote]

Het is ook zeker niet de bedoeling dat ze op je paard blijft rijden als ze er geen zin meer in heeft, maar ik vind gewoon dat als je hem toch alleen maar gaat doen totdat je een beter paard vind, je er gewoon niet aan moet beginnen.
Als bijrijder/verzorgster heb je ook je verantwoordelijkheden..

Lovers Estragon & Herlando Lovers


zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:56

Ik vind het maar een beetje raar dat ze er mee opgehouden is om naar een Arabier te gaan....
Ik ben op dit moment verzorgponyloos... Maar helaas is Castricum wel wat ver fietsen voor ik er ben....

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

Jokonootje

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:07

Estragon"]
[quote="BeNGeL"][quote="jacqie70 schreef:
Nou, ik moet bekennen dat mijn bijrijder inderdaad ook 'overloopt' naar een arabier Boos!
Is al de 2e die liever op een arabier rijdt. Dan moet je er eigenlijk niet aan beginnen vind ik. Maar ja, had een tijd niet gereden, dus je weet het wel: lekker op een rustig beestje weer beginnen. Balen hoor, want het ging verder wel erg goed.....



tsja het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ze op je paardje gaat rijden als ze er geen zin meer in heeft ... dan kan ze volgens mij meer kwaad dan goed doen ...
en kun jij beter een nieuwe bijrijdster zoeken...

gewoon nog eventjes door zoeken en dan vind je er vanzelf wel eentje ik dnek wel dat het het moeilijkste seizoen is om een bijrijdster te vinden... vooral om het slechte weer enzo maar ja als je er dan eentje vind dan weet je waarschijnlijk ook wel zeker dat ze 100 % voor je paardje gaat ...

succes in ieder geval !!
[/quote]

Het is ook zeker niet de bedoeling dat ze op je paard blijft rijden als ze er geen zin meer in heeft, maar ik vind gewoon dat als je hem toch alleen maar gaat doen totdat je een beter paard vind, je er gewoon niet aan moet beginnen.
Als bijrijder/verzorgster heb je ook je verantwoordelijkheden..
[/quote]


absoluut dat onken ik ook niet weet maar donders goed dat er ook verantwoordelijkheden zijn als bijrijdster zijnde ...
maar je kan van te voren niet weten of het wel goed gaat tussen het paard en de bijrijdster ... ze kan in het begin misschien er goed mee op schieten maar naarmate ze weer wat "op gang" is met het rijden dat ze dan misschien wel te veel wil van het paard ... wat dan dus absoluut niet goed is voor het paard eigenaar en bijrijdster... dan kan ze beter "overlopen" naar een arabiertje... en een ander de kans geven om WEL op de tinker te rijden want er zijn zat mensen die wel voor de volle 100 % voor een tinker gaan ...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:13

BeNGeL"]
[quote="Estragon"][quote="BeNGeL"]
[quote="jacqie70 schreef:
Nou, ik moet bekennen dat mijn bijrijder inderdaad ook 'overloopt' naar een arabier Boos!
Is al de 2e die liever op een arabier rijdt. Dan moet je er eigenlijk niet aan beginnen vind ik. Maar ja, had een tijd niet gereden, dus je weet het wel: lekker op een rustig beestje weer beginnen. Balen hoor, want het ging verder wel erg goed.....



tsja het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ze op je paardje gaat rijden als ze er geen zin meer in heeft ... dan kan ze volgens mij meer kwaad dan goed doen ...
en kun jij beter een nieuwe bijrijdster zoeken...

gewoon nog eventjes door zoeken en dan vind je er vanzelf wel eentje ik dnek wel dat het het moeilijkste seizoen is om een bijrijdster te vinden... vooral om het slechte weer enzo maar ja als je er dan eentje vind dan weet je waarschijnlijk ook wel zeker dat ze 100 % voor je paardje gaat ...

succes in ieder geval !!
[/quote]

Het is ook zeker niet de bedoeling dat ze op je paard blijft rijden als ze er geen zin meer in heeft, maar ik vind gewoon dat als je hem toch alleen maar gaat doen totdat je een beter paard vind, je er gewoon niet aan moet beginnen.
Als bijrijder/verzorgster heb je ook je verantwoordelijkheden..
[/quote]


absoluut dat onken ik ook niet weet maar donders goed dat er ook verantwoordelijkheden zijn als bijrijdster zijnde ...
maar je kan van te voren niet weten of het wel goed gaat tussen het paard en de bijrijdster ... ze kan in het begin misschien er goed mee op schieten maar naarmate ze weer wat "op gang" is met het rijden dat ze dan misschien wel te veel wil van het paard ... wat dan dus absoluut niet goed is voor het paard eigenaar en bijrijdster... dan kan ze beter "overlopen" naar een arabiertje... en een ander de kans geven om WEL op de tinker te rijden want er zijn zat mensen die wel voor de volle 100 % voor een tinker gaan ...
[/quote]

Ik begrijp wat je bedoelt maar ik bedoel eigenlijk iets anders Haha!
Je ziet tegenwoordig gewoon vaak dat mensen overlopen naar een in hun ogen 'beter' paard. Ik vind dat als je van te voren weet dat als je iets tegekomt wat meer naar je zin is je er niet aan moet beginnen. Dat spaart een hoop ellende voor de eigenaar.
Ik snap het ook zoiezo niet. Ik heb een aantal jaar voor een 32 jarig oud paard gezorgd. Tuurlijk heb ik ook betere aanbiedingen gekregen maar omdat ik veel om dit paard gaf ben ik ervoor blijven zorgen. Ook toen ik niet meer kon rijden. ik heb dit gedaan tot zn dood eigenlijk.. Nou bedoel ik niet dat iedere verzorger voor een paard moet zorgen tot ie dood gaat hoor. Maar de verzorgsters van tegenwoordig zijn wel heel erg makkelijk. Het lijkt wel of ze niet echt meer om de paarden geven ofzo.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:24

Ik vind het ook heel raar hoor, ik heb vroeger zelf een paard gehad, en ook adv. op marktplaats, en je krijgt soms echt mensen die wel afspreken, maar niet op komen dagen of mensen die niet eens weten hoe een hoofdstel inmoet maar wel graag jou 4 jarige kwpner willen rijden... Op een gegeven moment ging ik echt denken dat het gewoon aan mij lag. Maar er is hoop want uiteindelijk vond ik de perfecte verzorgster.

Nu is het andersom, ik heb geen eigen paard meer, maar kan heel veel, ik zoek een bijrijpaard en er is gewoon niets te vinden! Ik heb geen auto dus kan niet ver... En rij al een paardje maar zou er best nog eentje willen rijden. Maar ik kan gewoon niets vinden. Raar he? Je zou toch denken dat het of moeilijk is om een bijrijder te vinden, of dat het moeilijk is om een bijrijpaard te vinden... Maar het is gewoon allebei moeilijk!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:56

en ik heb meer dan een jaar naar een verzorgpony gezocht, die wel wat mocht kosten ed.... Verdrietig

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

SPDB
Berichten: 135
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:13

HOi, NIet alleen in de buurt van castricum is het moeilijk. In het noorden van het land even zo. Had ook al meerdere advertenties gezet o.a. marktplaats. Het probleem is, als je denkt iemand gevonden te hebben, dat het dan ook allemaal nog een beetje klikt... Maar de aanhouder heeft gewonnen. Wij hebben ondertussen iemand en we hadden geen betere kunnen wensen, zit helemaal goed... Dus gewoon nog eff doorzoeken...

www.stalpetersburg.nl kijk voor meer informatie in ons profiel OK dan!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:11

nou idd is het moeilijk een bijrijder tevinden gelukkig heb ik BeNGeL (jolanda) voor me paard maar nog steeds geen voor mijn B pony dus als je nog iemand weet er staat er hier nog een

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:12

Mijn bijrijdster komt ook bijna nooit meer. Alleen een keer in de drie weken belt ze een keer en dan heeft ze wel een keer zin of tijd. Ze komt ook niet meer hoor, zo hoeft het voor mij niet Scheve mond

Jokonootje

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:22

estragon: (maak even geen qoute want dan word hij veel te land)
tsja dat soort mensen blijven er altijd ... die zijn bang dat ze de kans van hun leven mis lopen ....
ik ben zelf in ieder geval erg blij met mijn bijrijdpaardje ... *LOL*

maar ja laten we maar weer ontopic gaan... het is volgens mij ook erg moeilijk om een bijrijdpaard te vinden...
maar bij rijders zat alleen ze moeten wel op de goede plaats zitten en niet alleen maar zoeken naar een paard binnen een straal van 3 km.
ik heb `m gevonden 30 km verder op ach ja dan kost het me maar klauwen met benzine ... ook hier heb ik een tijd naar moeten zoeken
dus net zoals SPDB zegt: de aanwouder wint !!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:28

Hier is het ook niet makkelijk

Met de bus kunnen ze bij ons niet komen en de meeste die reageren zijn daar toch van afhankelijk of zeggen dat ze het wel doen met de fiets maar in de winter schiet dat er weleens bij in....

Dus ik heb er maar 1 gehad tot nu toe, een paar maandjes ook maar.
En dat werd ook steeds minder en als ze er was was ze meer in de kanteine dan bij het paard...die dus de hele tijd in haar stal stond en dan haar voer kreeg....ja dat kan ik zelf ook wel even snel doen.

Het is gewoon erg moeilijk om iemand te vinden waar het mee klikt...zowel met paard als met eigenaar Haha!

Alle leuke zijn al bezet of wonen te ver Huilen

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

SPDB
Berichten: 135
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:18

Ben het helemaal eens met Sily. Wij hadden eerder ook een berijder.. die dacht een kreupel paard te gaan longeren.. tja.. zit je niet op te wachten zo iets. Mag ze er in vertrouwen op rijden, krijg je zo iets... Wel blijven oppassen dus...Knipoog

www.stalpetersburg.nl kijk voor meer informatie in ons profiel OK dan!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:49

Ik merk wel dat je nu makkelijker verzorgpony s om te rijden vind dan eerder! (hier in barneveld dan) Ik krijg meer aangeboden dan aan kan zeg maar. Lachen Maar ik blijf lekker bij Jessie en Koos, want het kost daar niets en me shetje staat er ook nog is gratis in de wei en die heeft zn eigen stalletje Haha! De meisjes die mn pony verzorgen hadden zelf een advertentie geplaatst. Ze zochten een pony die ze konden poetsen en waar ze mee konden wandelen. Nou dat mogen ze dus wel een keer met mijn shetje doen Lachen

Obelix is gewoon stoer!

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:02

Ik wou dat ik mezelf kon opdelen in heeel veeeel, en dat ik superveel geld had dan had ik wel iedereens paardje willen doen:p
Maar ff serieus: tis idd best moeilijk om de juiste persoon te vinden, en dan nog om er een te vinden:s Blijven zoeken...

My horse makes me happy, not money

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:36

Ik krijg ook maar niemand gevonden....

In het land der blinden is eenoog koning!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, NinaZ en 8 bezoekers