Eerste officiële winstpunt in de L2 is binnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Eerste officiële winstpunt in de L2 is binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 20:02

Vandaag had ik wedstrijd bij Stal Allure in Waspik (voorheen de Ponhoeve).

Laiser was superfris op de trailer. Hij was aan het dansen in de stilstaande trailer. Hyper!

Nadat ik me gemeld had en startgeld betaald had, besloten Michel en ik om Laiser er maar uit te halen. Anders zou hij binnen de kortste keren drijfnat in de trailer staan.
Eenmaal uit de trailer stond hij flink te briesen en maakte zich ontzettend groot. Michel had een Haha! op zijn gezicht. Hij vond het geweldig om Laiser zou te zien. (Nou moet ik zeggen, Laiser is op zo'n moment ook erg leuk om te zien Knipoog )
Maar zou hij zich vandaag ook laten rijden vroeg ik me af. Hij was zichzelf wel heel erg aan het opfokken... Gelukkig nam Michel Laiser van mij over zodat ik me kon omkleden en alvast de spullen pakken die we nodig hadden. Laiser en Michel vermaakten zich door door het weiland te rennen/draven onder luid gebries. Laiser begon zelfs te hinniken naar iedere trailer die voorbij kwam.

Ik nam hem aan de hand mee naar de losrijdbak (dit was buiten) aangezien er een hoop te zien was zoals flapperende zeilen etc. En aangezien ik mijn held-op-sokken ken, leek het mij veiliger om er naast te lopen omdat hij mij dan altijd volgt.

In de losrijdbak was het behoorlijk fris en de wind blies door mijn jasje heen. De wind die door de struiken ging, was natuurlijk alleen nog maar meer olie op het vuur. Kortom om een lang verhaal kort te maken.
Ik had een gigantische showbink onder mijn kont. Hij liep zich daar uit te sloven en zich te tonen. Ik zag het al helemaal zitten. Dat winstpunt kwam er vast en zeker aan als hij dit gedrag vast kon houden in de proef.

Maar helaas het machogedrag was niet meer zo heel erg aanwezig tijdens de proef. Het begon al met het feit dat de bak wel heel eng was. Grote zwarte banden tegen de kant, dan nog mensen die zaten te kijken, witte hekjes aan één lange zijde en witte bloembakken. Kortom het scenario voor Laiser om de ik-ben-bang-rol te gaan spelen. Daarbij kwam nog dat de bak vrij zwaar was en op sommige plekken zakte Laiser flink diep weg.

Maar zo waar na een rondje gelopen te hebben liet hij zich aardig door de bak heen sturen. Maar helaas was het machogedrag verdwenen en toonde hij zich beduidend minder...
Zelf had ik er ook niet zo'n goed gevoel over. Ik dat echt dat ik een mindere proef had gereden.
Maar volgens de voorleester (die ik gelukkig een op de wedstrijd kon vinden aangezien mijn trouwe groom nu andere afspraken had) was het helemaal nog niet zo slecht voor de tweede keer in de L2.

Voor de prijsuitreiking brachten we Laiser snel even naar huis. Waarbij Michen spontaan aanbood om Laiser wel in zijn stal te zetten en hen van "dat spul" te geven. (Jaja mijn lieve mannetje wilde slobber maken voor Laiser. "Want dat heeft hij toch wel verdiend Lachen ?" (En dan maar zeggen dat hij niets om paarden geeft (Hmm, maak dat de kat wijs Knipoog )

Ik snel de trailer op z'n plek gezet en terug gereden naar de wedstrijdlokatie. Ik was precies op tijd voor de prijsuitreiking. Niet dat ik die illusie had, maar ik wilde toch graag mijn punten weten.
Nou die vielen absoluut niet tegen. Het was zelfs veel meer dan ik verwacht had. Ik had namelijk 153 voor de eerste en 159 voor de tweede proef. De tweede proef ging ook beter dan de eerste. Maar een winstpunt had ik eigenlijk nog niet verwacht. Waar wel welkom natuurlijk Knipoog

Ik had trouwens nog wel een supporter Lachen
Levi hier op bokt had Laiser en mij op de startlijst zien staan en wilde die grote reus wel eens in het echt zien. Dus was ze eventjes komen kijken Haha!
Laatst bijgewerkt door Mickey op 14-12-03 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:06

whihoee goed hoor!!!

knap gedaan!

leuk he, die macho's onder je kont Knipoog heb er zelf ook alle ervaring mee, haha

maar echt netjes gedaan en op naar de volgende wp's!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:08

goed joh, proficiat! Op naar het M

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:09

Tsk, wat een watje! In het zicht van andere paarden wil hij zich nog wel uitsloven, maar als hij in zijn eentje wordt losgelaten in zo'n grote bak, dan is alles E-N-G...

Maar mooi dat jullie een wp hebben binnengesleept, gefelicteerd! Nu zijn jullie echt L2!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:09

Super ! Ik had vrijdag ook mn 2e L2 wedstrijd en daar heb ik ook mn eerste winspunt binnen gehaald Haha!
Qua concurrentie vond ik t nog een heel verschil met de L1 , maar ik rijd ook maar bij de pony's.

Iig gefeliciteerd!En tis ook wel een mooi ding! ( ff in je profiel gekeken Knipoog ) Succes met je komende wedstrijden!

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:41

Ik was vanochtend op http://www.stalallure.com/ aan het neuzen en toen zag ik een bekende combinatie op de startlijst.
Toen dacht ik laat ik eens gaan supporteren.
Laiser is inderdaad een grote vriendelijke reus *LOL*
Maar hardstikke leuk om jullie nou eens in het echie te zien.
De 2e proef ging echt beter en dat winstpuntje heb je zeker verdiend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:44

Proficiat
Het eerste wp binnen
op naar meer Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:46

Gefeliciteerd !!!
Knap gedaan hoor !
Jammer dat ik geen getuige kon zijn van jullie eerste winstpunt in de L2, maar volgende keer mag je het gewoon nog een keer over doen Knipoog
Geniet maar van je succes..... PROOST !

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:48

Oscar schreef:
Gefeliciteerd !!!
Knap gedaan hoor !
Jammer dat ik geen getuige kon zijn van jullie eerste winstpunt in de L2, maar volgende keer mag je het gewoon nog een keer over doen Knipoog
Geniet maar van je succes..... PROOST !


De volgende keer moet je wel aanwezig zijn, dan hebben we een mini bokt meeting Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:09

Dat lijkt me een goed plan, Levi !
Echt jammer, ik had je graag eens in levende lijve gezien.
Volgende keer mini-meeting

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:12

Ik had eigenlijk verwacht dat je er zou zijn als vaste groom van Laiser.
Dus volgende keer mini-meeting *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:03

Hartstikke goed gedaan van jullie, Mickey, gefeliciteerd.
En fluister je 'kleine' vent maar eens in dat hij volgende keer dat machogedrag bewaart tot in de ring laat zien, dan wordt het zeker scoren !

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:19

Gefeliciteerd Chris, hartstikke netjes, die verdere winstpunten komen er wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:27

Gefeliciteerd.
Tssk, dat je met je Leezur nog een voorleester nodig hebt Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:57

Gefeliciteerd, op naar de M! Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:24

Gefeliciteerd! Je hebt de gang er lekker inzitten Lachen.

Willeke001
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 08:24

Gefeliciteerd !!!!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:10

Van harte gefeliciteerd!!! De eerste is binnen en je zult zien dat de rest snel zal volgen. Op naar het M!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:48

gefeliciteerd! hardstikke goed zeg nu al een winstpunt in de L2 nog even dorsparen en je mag alweer M

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 19:23

Dank jullie wel Haha!
Ik was ook zo verbaasd dat ik nu al een winstpunt had.
Ik heb inmiddels de video nu ook gezien. Ik moet toegeven het zag er stukken beter uit dan dat het tijdens de proef aanvoelde.
En het buiten losrijden was erg leuk om te zien. Hij kan het wel, nu alleen nog tijdens de proef laten zien...