Vraag voor mensen met veulens/drachtige paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 21:01

Eten jullie paarden ook minder? Het is net alsof Isolda niet zo veel meer in 1x kan eten.
Ze eet wel genoeg hoor, dat niet. Ze eet haar brokjes ook normaal op, maar kuilgras, daar doet ze langer mee als eerst. Kan het zo zijn, net als bij mensen, dat het veulen tegen de maag aan drukt, zodat er minder in kan?


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 22:42

ehh.. heb t nog niet gemerkt, integendeel, als Roy z'n hooi niet moet ( komt nu van een ander , 't is wat ouder en dus minder lekker..Verward) gaat leorna na d'r eigen plak, naar die van Roy en gaat daar nog ff verder.
ehh.. zou 't een hint zijn haha? dat daarom die buik niet meer groeit *LOL*
Ook haar emmer doet ze net zo lang over, volgens mij ( naja, de inhoud dan...
Vanavond zag ik wat wilde bewegingen in haar buik ( die er op zich toch wel mag zijn), volgens mij was dat W... ?? of was ze gewoon wild aan t schranzen en zag ik dat. Verward
Maar ik zeg niet dat 't niet kan hoor, over dat minder eten.
nog 7 weken tralalalaaaa

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 06:38

sunny eet ook gewoon goed maar het is heel goed te verklaren hoor. het veulen drukt in de laatste tijd toch een beetje alles weg en dat kan een vol gevoel geven bij de merrie. je zult zien dat ze straks weer gewoon goed gaat eten.succes xxx lonneke

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 08:11

de rest van de merrie's is niets te merken en vorig jaar ook niet die eten gewoon goed. Alleen Charlotte een week voor ze het veulen kreeg at ze niet alles op nu eet ze alles op en heeft daarna nog honger haha maarja Oscar is errug ondeugend en daar moet ze steeds achteraan hollen als hij er vandoor gaat hehe

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 12:02

Tsja, dan zal het wel weer over gaan. Ik merk bijvoorbeeld ook dat ze vaker plast als normaal. Vaker kleinere beetjes. Party!!
Ze eet verder wel genoeg hoor, daar hoef ik me geen zorgen over te maken, pit in overvloed!
He Madelein!! Kan best hoor, ik zie heel soms ook dat het beweegt! Vooral als ik haar een emmer water geef, let ik heeel goed op, dan kanik het soms zien! Lijkt zoooo schattig!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 12:16

Jantina, dat klopt. Mijn merrie heeft ook een periode gehad dat ze slecht at, en dat kwam toen ook omdat het veulen dan tijdelijk even anders lag ofzo.

Oja, dit klinkt heel banketstaaf, maar de dierenarts deed het een keer: als je heel even de neus dicht 'knijpt' van je merrie, dan krijgt het veulen heel even minder zuurstof en dan wordt ie 'boos' en gaat ie heel erg bewegen / trappen. Zo kan je zien dat 'alles goed' is ofzo. Natuurlijk niet vaak doen want het is een beetje zielig.

Verder merkte ik op het laatst dat het veulen heel druk werd, dan zag je steeds die buik als een idioot tekeer gaan. Als je je oor op de buik legt, hoor je ook allerlei geluidjes. Soms kan je zomaar een schop tegen je hoofd voelen hahaha *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 12:18

Dat had ik laatst, was heeel grappig, ik poetste haar buik en in enen voelde ik een duwtje tegen de borstel aan. Leek net of hij/ zij wilde zeggen, houd eens op met dat gekietel!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 12:19

Haha lief he Lachen

Wanneer is ze nou uitgerekend?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 12:22

Rond 26 mei.... Pffff... en ik heb al zo weinig geduld over!
Schijnheilig

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 12:34

Wat spannend allemaal he? moet je eens proberen om beide handen tegen 1 kant van de buik te leggen, en heel ietsiepietsie druk geven, grote kans dat het veulentje terug drukt. Dat is zo'n liefies gevoel joh.
Maar wat het eten betreft hoef je je geen zorgen te maken hoor, is heel normaal, omdat er langzamerhand ruimt gebrek komt, je hebt best kans als het veulentje anders ligt dat ze dan wel weer meer eet. succes ermee

Als je van Paarden houd, ken je de mens ook beter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, frutsel05, joyce83, KleinBoefje, marloesxx, xxIsaa en 46 bezoekers