Arghhhh... Wat een TAKKE weer!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Arghhhh... Wat een TAKKE weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 15:21

Sja, het is vandaag echt herfst weer! Regen, windkracht....
Gisteren toch wel geluk gehad, kon tussen de buien mijn merrie longeren Bloos
Maar vandaag vraag ik mij af wat we gaan doen..
Welke bokkers zijn nog aktief bezig met hun paarden met dit weer en alleen een buitenrijbak ter beschikking?

Ik heb vandaag al lekker slobber gehaald voor d'r en handschoenen voor mij, want de winter komt om het hoek kijken... Clown

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:35

hoi Hoi,

Het is inderdaad erg slecht weer. Maar mij weer huodt dat niet om niet te gaan rijden..
Ik heb vanmiddag dus gewoon lekker gereden. Niet super lang natuurlijk Knipoog .
Zelf heb ik gewoon een regen jas aan gedaan en bij me paard had ik een deken met zadel uitsparing om gedaan. Dus alleen zijn hals en benen werden nat. En daar komt nog eens bij dat mijn paardje het best leuk vind met dit weer. Nu kon hij eens lekker uit zijn dak gaan zonder dat ik echt boos werd(ja dat heb je met dit weer nou eenmaal hahaha).
Maar hij is er maar 1 keer echt vandoor gegaan en veder liep hij super goed OK dan! *LOL* .

En nederland is nou eenmaal een nat land dus ja?? Wat moet je anders...
En ik hou niet zo van een binnen bak. Zomers rij je toch liever buiten in plaats van binnen. En swinters staan de paarden vaak op stal dus is het zielig om binnen te rijden. Anders zouden ze helemaal geen frisse lucht krijgen..
Geef mij dus maar een goede buiten bak in plaats van een binnenbak!!!

Veel rij plezier nog voor de gene die nog moeten *LOL* OK dan!

Groetjes

Lachen Een nieuw jaar een nieuw begin Lachen

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:41

ik ben vandaag ook nog naar mijn verzorgshetties geweest.
heb eerst de stal aangeveegd,toen er een flinke portie hooi neer gekwakt.
toen ben ik zelf wat drolletjes gaan ruimen in de stromende regen:P
ikvind het trouwens niet eens echt koud,jullie wel?
daarna ben ik lekker bij ze gaan zitten in het hooi,en heb wat geknuffeld en daarna ben ik weer gegaan.

Icelandics
They grow when you get on

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:41

Zo vriest het, zo regent het weer en waait het verschrikkelijk!
Ik ben vanochtend gewoon gaan wandelen met mn stuiterbal..... Opzich heeft het ook wel zijn charmes dit weer. Nu zit ik lekker binnen en mn paardje staat lekker hooi te eten.... Lachen

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:43

Ik ben net ook bij Staros geweest en het is inderdaad zulk takkeweer Boos! Ik heb hem uit de wei geplukt (bemodderd en nat Schijnheilig ) heb geprobeerd hem weer een beetje toonbaar te maken, geknuffeld en heel even laten speren in de bak Clown En nu staat ie lekker binnen in een schoon stalletje met een plak hooi.

Normaal ga ik altijd gewoon rijden met regen, want zeker dan is Staar zo lekker actief Haha! maar vandaag stond de wind pal op de bak en zag t niet zo zitten Bloos! Ik kijk morgen wel weer verder Bloos

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:00

Het is ook vreselijk in NoordHolland bij de kust en op dit soort momenten mis ik de luxe van een binnenbak het meest, vooral omdat ik morgen op wedstrijd moet Scheve mond

Het begon al met maandag t/m woensdag met een bevroren bak, dus veel verder dan stappen kwam ik niet en mijn les werd ook gecancelled.
Donderdag kon ik rijden tussen de buien door, gisteren hadden we groepsles, maar na een half uur begon het zo te regenen dat we maar gestopt zijn. Frusty

Vanmorgen was ik redelijk vroeg op stal en heb nog wel even gereden in de paddock want de bak stond onder water. Wederom begon het na verloop van tijd vreselijk te regenen, maar heb even doorgezet. Toch nog wat kunnen doen.

Afijn ik hoop dat het morgen weer een beetje beter is want ik moet losrijden in een buitenbak die redelijk snel modderig is en met de rest van de week in het achterhoofd kan ik nou niet bepaald zeggen dat ik me super goed heb kunnen voorbereiden.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:17

jaaa, wij zijn actief met de paarden in de weer. Of de paarden eerder actief met ons in de weer Haha!
Lois gedroeg zich heel erg netjes maar het andere paard wilde zo onderhand met de wind mee gaan wapperen. Wat was die vervelend zeg. We kwamen doorweekt thuis en het humeur van mijn vriendin was net zo slecht als het weer buiten Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:20

ben idd wel naar de pony's geweest vandaag, k moest sowieso want heb morgen wedstrijd.

maar niet gereden, wel gevlochten en gewassen!

grrrr en dan te bedenken dat ik mn kranten oooooook nog moet doen Boos!

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:37

Het is inderdaad weer om maar wat te gaan klussen. Vandaag konden de Tinkersokken eens mooi opdrogen en ook Vagebont was weer eens wit. Ik heb gelijk eens de borstelbakken flink in het sop gezet. Echt van die stalklussen. Beetje aanvegen, handschoenen gewassen, waterbakken uit de stal schoon.
En mijn heren stonden vrolijk door te knagen! Haha!

Lees ook mee in mijn online Dagboek!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:41

Bah, het is idd echt heel slecht.
Die buitenbak bij ons daar heb je nu een zwembandje voor nodig zoveel water legt erin.
Ja en dan hebben we nog een kleine binnenbakje en daar ik het nu dringen geblazen maargoed het is nu even niet anders.
Hoop wel dat het snel iets beter wordt het weer.

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:48

maandag toch?

Lees ook mee in mijn online Dagboek!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:50

Ja, volgende week wordt het weer watbeter het weer, hoorde ik!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:51

ik heb gewon wedstrijd gereden vandaag. Fijn los gereden in de buitenbak en daarna 1 proefje in de binnenbak. al met al goed verzopen en dan thuis komen en de hond moeten uitlaten.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:51

Vanes schreef:
Bah, het is idd echt heel slecht.
Die buitenbak bij ons daar heb je nu een zwembandje voor nodig zoveel water legt erin.
Ja en dan hebben we nog een kleine binnenbakje en daar ik het nu dringen geblazen maargoed het is nu even niet anders.
Hoop wel dat het snel iets beter wordt het weer.


ik kan lekker al zwemmen Haha!

bij ons is de wei ook ondergelopen.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:02

Ik ben net terug van Risco. Ik heb gewoon een uur gereden in de stromende regen. Het hield maar niet op, dus wachten op een droog moment had ook geen zin. Morgen heb ik wedstrijd en gisteren ging het trainen niet al te best, dus vandaag nog maar even.
Maar dit weer is echt niks aan, ben je zo zat. Vanavond maar lekker voor de tv...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:32

'k Heb vanmorgen de paarden buiten gegooid en heb de stallen gedaan (mijn pa bood aan om te helpen, dus dat slaan we niet af!).
Ik heb verder niet gereden, 't wasecht pokkeweer. Van die miezer regen en flnke wind waardoor je echt zeikenat wordt! Volgende keer beter!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:38

pff zeker rotweer, ik ging vandaag buitenrijden met me zusje, zij op haar bijrijpaardje en ik op een paard van daar op stal... dus in de regen daarheen, zeiknat daar aangekomen de paarden gepoets en gaan rijden, toen nog eens uitgemest en weer terug op de fiets het was echt 3 keer niks, t zou een leuke gezellig rit worden maar dat was het echt niet

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:41

Ik ben zeker niet actief bezig geweest vandaag. Ik ben er wel naartoe gefietst Haha! (is wel een half uur) en toen heb ik een uur in de stal wat opgeruimd en eten gegeven en toen heb ik me weer op laten halen Haha!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:02

ben ik dan de enige die in de rgeen heeft staan poepruimen in het weiland:P

Icelandics
They grow when you get on

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:57

ik heb ook gewoon in de regen gereden, met regenjas aan, en het ging heel goed!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:03

Ik vind het eigenlijk wel lekker weer om paard te rijden... Ik heb vandaag heerlijk gereden. Eerst even lekker in de bak en daarna de bossen in. Ik was wel drijfnat, maar was helemaal niet verkeerd. Dat droogt wel weer. En Solide vond het ook helemaal niet erg. We hebben een lekker ritje gemaakt en ik heb 1,5 tot 2 uur gereden.

Morgen ga ik gewoon weer als het zo'n weer is. No problem...

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 22:22

Nou ja, wij zijn toch wel sportief om lekker bezig te zijn met ons paarden en ponies.. weer of geen weer! OK dan! Knipoog

Vanmiddag heb ik ook mijn merrie gereden in de rijbak, af en toe door een plasje heen, ach geef nie Haha!
Het longeer bak is inmiddels een zwembad geworden... *LOL*

Ik heb gehoord dat vanaf dinsdag wordt het droog en gaat de temp. dalen... Clown

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:41

het is echt takke weer, het was pas 11.00 uur deze morgen en ik had al het gevoel dat het 18.00 uur savonds was, ik heb dan nooit echt zin in wat!!
MEt de paardjes, euhhhh, het was vandaag niet mijn dagje om te gaan Haha!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:46

Ben vandaag goed verzopen, les ook gecancelled (voor de tigste keer de laatste weken), dus ik hoop dat het weer binnenkort opklaart, ik kan niet met de trailer op en neer naar de binnenbaan blijven gaan Frusty

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:50

en wat denk je, NU is het droog! Tong uitsteken Ik ga morgen ook heel nat worden ben ik bang!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, cindyy_1993, Hobbyhorse, IASCrawler, Josien_, josien_m_, sterregoud, xdesix en 44 bezoekers