Bandageren!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Bandageren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 18:43

HELP!!! ik wil mijn pony ook wel eens bandageren dus ik had dat laatst ff geprobeerd maar het lukte echt niet!!! Boos! dus kan iemand mij helpen?? dus tips geven? ik zie het hier zo vaak als ik in profielen kijk! zulke mooie gebandageerde benen! maar als ik het doe wordt het net zooooooooooooooon super dik beentje! en waar moet de bandage precies komen te zitten???
wil iemand mij helpen?? ik kan het gewoon echt niet! Bloos Bloos

KUSSS Ellen

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:49

Is zo echt niet uit te leggen. Ken je niet iemand op stal die je kan helpen en het een keer voor kan doen? Een verkeerd aangelegde bandage kan een hoop ellende veroorzaken, dus doe maar voorzichtig! Als het alleen voor het plaatje is, zou ik het lekker laten voor wat het is en er niet aan beginnen.

Nulla tenaci invia est via

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:53

Inderdaad! Als je maar nooit vergeet om er lappen onder te doen, ze niet te strak te doen, bandages met stiek alleen gebruikt voor het werken, en ze er daarna meteen afhaalt anders kunnen de benen niet uitzetten.
Als ze er zo'n superdik beentje van krijgt heb je misschien wel stalbandages... dat is denk ik niet wat je moet hebben Clown

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:02

Of als het zo'n dik beentje word kan het ook zijn dat de bandages te lang zijn...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:05

Ik heb stal-/werk- en transportbandages. Expres al van 3m genomen. Maar krijg ze er ook niet goed om bij mijn pony. Dus voorlopig laat ik het zo. Hij loopt lekker zonder bandages. Al zal ik nu liever wel bandages omdoen, hij krijgt zulke koude benen op het moment.
Ik wacht nog steeds op iemand die uitlegt of ik ze goed omdoe, en of het zo hoort dat hij zulke dikke benen ervan krijgt voor het gezicht. Tot die tijd krijgt hij ze niet om.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:50

Wat is dan het verschil tussen stal en transportbandages?

En wat je trouwens ook kunt doen: je hebt tegenwoordig ook van die peesbeschermers die op bandages lijken, die lijken me echt veeel handiger

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:38

Ervan uitgaande dat je wel de 'basis' kent van het bandageren, kan ik je wel wat tips geven.

Je zegt dat het zo dik wordt. Ik denk dat je bedoelt in het midden, dus dat je de bandage niet helemaal goed verdeelt. Als je de bandage aanlegt begin je natuurlijk bovenaan en daar maak je een paar slagen over elkaar, zodat het goed stevig zit. Daarna ga je naar beneden met een afstand van een halve breedte van de bandage. In 2 slagen heb je dus de breedte van de bandage bedekt (sorry, weet niet hoe ik het beter uit moet leggen). Onderaan maak je weer een paar slagen over elkaar en daarna weer op dezelfde manier naar boven als dat je naar beneden bent gegaan. Dan moet je op zich goed uitkomen.

Verder is het gewoon een kwestie van veel oefenen. Let er wel op dat de bandage steeds goed vlak blijft. Als hij bobbelig zit, kan dit drukkingen veroorzaken.

Succes!

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:41

gewoon even door iemand voor laten doen op stal die het kent.

en met de zoekmachine vind je er ook nog wel wat toppics over Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 18:26

HEEl erg bedankt hoor!! maar kijk iedereeen zegt laat het even iemand van je stal doen maar dat gaat zo moeilijk!! me zus heeft geen tijd, ben bang dat miri het ook niet kan dus dan is dr niemand! maar heeft er iemand misschien een duidelijke foto zodat ik kan zien hoe het ongeveer moet???

KUSS Moi!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:36

Ik heb wel goeie uitleg in een boek gezien met plaatjes erbij. Maar dan moet ik dat eerst scannen, heb ik nu geen zin in. Knipoog

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:13

Waarom bandageren????
Het geeft niet of nauwelijks steun en je schaadt er meer mee als je ze niet goed om doet!!!
Beenbeschermers blijken het veiligst.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:39

Anita_D schreef:
Waarom bandageren????
Het geeft niet of nauwelijks steun en je schaadt er meer mee als je ze niet goed om doet!!!
Beenbeschermers blijken het veiligst.


Ik denk niet dat ze op een antwoord als dit zit te wachten........

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:47

moossie"]
[quote="Anita_D schreef:
Waarom bandageren????
Het geeft niet of nauwelijks steun en je schaadt er meer mee als je ze niet goed om doet!!!
Beenbeschermers blijken het veiligst.


Ik denk niet dat ze op een antwoord als dit zit te wachten........
[/quote]

Het is wel de waarheid. Zonde van je paard!! Huilen Ik zou zelf ook eerder peesbeschermers gebruiken.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:50

Ja dat zal wel zo zijn, maar ik vind het zo typerend dat er op veel topics negatief wordt gereageerd......
Zit de maker van de topic niet op te wachten.
Als je wilt reageren op een vraag die iemand stelt in een topic...geef dan antwoord en niet meteen commentaar.....Zo blijft het hier wat gezelliger en heeft het stellen van een vraag nog nut Clown OK dan!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]


kuzzie_anne

Berichten: 338
Geregistreerd: 22-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 09:34

Relliej schreef:
Ik heb wel goeie uitleg in een boek gezien met plaatjes erbij. Maar dan moet ik dat eerst scannen, heb ik nu geen zin in. Knipoog



Vraagje, hoe heet dit boek??

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 12:31

Relliej"]
[quote="moossie"][quote="Anita_D schreef:
Waarom bandageren????
Het geeft niet of nauwelijks steun en je schaadt er meer mee als je ze niet goed om doet!!!
Beenbeschermers blijken het veiligst.


Ik denk niet dat ze op een antwoord als dit zit te wachten........
[/quote]

Het is wel de waarheid. Zonde van je paard!! Huilen Ik zou zelf ook eerder peesbeschermers gebruiken.
[/quote]

Ik weet niet of je het weet hoor maar ik rij altijd met Peesbeschermers maar het is gewoon handig om te weten hoe je moet bandageren toch????

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:14

Ja dat is wel zo. Lachen Het is een beetje van slechte kwaliteit.
Als je betere kwaliteit wilt moet je mij mailen of je moet het iets vergroten. Lachen

Afbeelding

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:24

weet niemand het bij je in de buurt?
mischien kan die het voor doen.
uit een boekje kun je het denk ik niet echt leren .
ik heb het ook geleerd door te kijken hoe anderen het doen en daarna heeft edward gal jaja edward gal het me geleerd in giesbeek op het hippies centrum rederlaag

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:30

Mijn paarden hebben op shows altjid bandages om. Zelfs zonder onderlappen (erg he.....) Is puur voor het plaatje, en niet voor versteviging of weet ik veel.
Vroeger liepen mijn verzorgpony's altijd in bandages (elastische) zonder onderlappen, omdat ik het gewoon niet wist. Hebben ze nooit wat van gekregen

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:21

Mijn verzorgpaard bandageer ik ook altijd zonder lappen en hij krijgt der niks van hoor..!!! das helemaal niet erg als je het maar wel goed doet... je moet ook niet die dingen zo strak doen dat je zijn benen afkneld.. maar ze krijgen der niks van hoor zonder lappen te bandageren!! en Fancylover.. je moet gewoon heeeel veel oefenen dan komt het altijd goed..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:02

NB: in mijn shows hebben ze ze hooguit een kwartiertje om

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:06

ja.. dan ist helemaal geen probleem.. maar der stond hierboven ergens van... "vergeet alleen niet de lappen want dat veroorzaakt blessure enzo"maar die van mij heeft nooit lappen die heeft nog NOOOIT wat gehad..!!! maar ja dat is misschien wel bij ieder verschillend..

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:01

maar gebruik je geen onderlappen bij elastische bandages?
dit is egt levens gevaarlijk!
bij stoffen maakt het niet uit maar elastische zou ik toch mee oppassen
hoeven niet perse zichtbare blessures te zijn! het knelt zijn bloedvaten af

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:04

Ik gebruik helemaal geen elastieke want die vinnk heeeeel irritant..!!! k heb altijd gewoon stoffe of flees..!!!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:04

Ik gebruik helemaal geen elastieke want die vinnk heeeeel irritant..!!! k heb altijd gewoon stoffe of flees..!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iris94 en 37 bezoekers