Schoftbeschermer van Paardendrogist???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Schoftbeschermer van Paardendrogist???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 04:04

Cheyenne heeft 2 schuurplekken van haar dekentje op de schouderpunten. Nou staat er bij de paardendrogist op de site een 'schoftbeschermer' te koop, die ook de boeg en schouders tegen schuren beschermd. Wie weet hoe die dingen werken en of ze goed zijn?

gr Franca

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:29

Zoeken even op paarden bh,
daar zul je veel reacties vinden met nare ervaringen,
die krengen geven drukkingen op manenkam en rug.
Je kan beter een goed passende deken kopen.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:42

dat is waar.ik gebruik die paarden BH deze winter niet want het geeft nog lelijkere plekken dan 1 van mijn dekens!! zonde van je geld dus.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:18

ik vindt het een super uitvinding die paarden bh.Ben er zeer tevreden over......

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:41

Ik heb ook begrepen dat deze beschermers vaak meer kwaad doen dan goed. Je krijgt er vaak nog meer schuurplekken (op andere plaatsen) van. En ze kunnen zorgen voor vreemde drukplekken op de rug.
Dus....niet doen! Koop een goed passende deken (misschien een Zenith-deken?).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:48

Het jammere met dekens is alleen dat je niet zo op het oog kunt zeggen wat een 'goed passende deken' is. Wat bij het ene paard wel past, kan bij het andere paard juist knellen of schuurplekken veroorzaken. Ameretto en zijn weidegenootje bijvoorbeeld hebben dezelfde lengtemaat, maar qua omvang is zijn weidemaatje toch net een stuk steviger. Zij passen elkaars dekens dan ook niet: wat bij de een goed past, hoeft bij de ander dus nog niet goed te passen. En een deken is toch best een behoorlijke kostenpost, niet iets waarvan je er maar achter elkaar een paar blijft aanschaffen tot je de beste hebt gevonden. Wat de beste is voor jouw paard merk je toch helaas pas in het gebruik. En dan ben je een paar honderd euro verder.

Anyway, wij hebben goede ervaringen met die paardenbeha, geen schuur- of drukplekken. Totdat... Ameretto er in zijn stal mee achter de voerbak o.i.d. bleef hangen. Tot twee keer toe finaal doormidden. Ik ben dus wel tevreden over de werking, maar niet over de kwaliteit. Wij hadden er eentje van BR, geen idee of die van de Paardendrogist beter tegen een stootje kunnen.