Mijn zadel blijft schuiven. oplossing?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Mijn zadel blijft schuiven. oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 09:27

Het is een probleem wat al langer speelt. Mijn passier GG lag super op mijn paard. totdat het veulen weg was en ze weer een strak sportbuikje kreeg en haar bespiering op de rug terug was. Mijn zadel sluit volledig aan op haar rug maar glijdt tijdens het rijden gewoon helemaal naar achteren.

Nu hoor ik alle bokkers gillen Haha! dat ik er een zadelmaker bij moet halen. en ja dat doe ik dus ook. een bekende uit soest is komen kijken en gaf aan: je zadel ligt prima. ik dus: nee want het glijdt naar achteren. Na het aansingelen bleek de eerste singel dus mijn kamer naar beneden te trekken waardoor hij ging schuiven. dus een klein beetje opvullen en de singel anders bevestigen. dit is dus gedaan en mijn zadel heeft 2!!!! dagen goed gelegen daarna zelfde probleem. Op andere paarden ligt hij wel goed.

Mijn springzadel glijdt ook naar achter de county van mijn zusje ook en zo heb ik op stal nogal wat zadels gepast. Ik kon gelukkig het mega oude zadel van mijn instructrice gebuiken en die blijft wel liggen (ook een passier).

Zadelmaker komt weer en het is een goede maar ik begin nu wel wanhopig te worden. we hebben ook al nieuwe zadels gepast, maar dat ligt gewoon niet. Ik kan moeilijk met borsttuig gaan rijden. Als het dit keer weer niet goed ligt dan gaan we ws. een zadel passen met luchtkussens.

Nu de vraag: weet iemand welke zadels wel blijven liggen op een paard met geen bolle buik?, heeft iemand ervaring met luchtkussen zadels van o.a. passier. Wat brengt mijn 17 1/2 inch Passier GG van 3 1/2 jaar oud nog op?

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:34

Een borsttuig misschien?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:51

Probleem zit dus niet in het zadel, maar in de vorm van de buik. Als je naar een paard kijkt, zie je bij de meeste dieren dat op de plek van de singel de buiklijn een heel klein stukje horizontaal loopt, en dat daarn de buik een ronding krijgt.
Bij sommige paarden is dat ene horizontale stukje er niet, en loopt het meteen door in de buikvorm, die doordat het bij jouw paard zo strak is, ook niets op de plaats kan houden.
Doorgaans is een borsttuig de beste oplossing. Ben je waarschijnlijk niet blij mee, maar wat maakt het uit voor de dagelijkse training?
Met wedstrijden zit er dan niets anders op dan nog even je zadel terugleggen voor je de ring ingaat.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 10:16

Dat is dus ook volgns de zadelmaker zo, maar dan heb ik alsnog de vraag hoe komt het dat die oude passier WEL blijft liggen? Ze heeft idd wel een buik die dus steeds smaller wordt. zucht. maar een borsttuig is dus wel de enige oplossing Boos!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:26

Merilyn schreef:

Zadelmaker komt weer en het is een goede maar ik begin nu wel wanhopig te worden. we hebben ook al nieuwe zadels gepast, maar dat ligt gewoon niet. Ik kan moeilijk met borsttuig gaan rijden. Als het dit keer weer niet goed ligt dan gaan we ws. een zadel passen met luchtkussens.



Mooi balen dat je zadel niet meer goed ligt. Op mn oude stageplek hebben ze ook zadels op lucht en dat is over het algemeen echt super. Voordeel van lucht vind ik dat het makkelijker is aan te passen aan de rug van je paard, lucht kan je er makkelijk uit laten lopen of juist iets erbij doen waardoor het zadel weer beter ligt.
succes ermee, ik weet dat t erg frustrerend kan zijn, n niet helemaal goed liggend zadel..

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:28

Merilyn schreef:
Dat is dus ook volgns de zadelmaker zo, maar dan heb ik alsnog de vraag hoe komt het dat die oude passier WEL blijft liggen?


Kan het zijn dat dat zadel ietsie smaller is dan je nieuwe zadel, waardoor het zichzelf iets meer op de plaats knijpt op de rug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:34

Ik meen wel eens gelezen te hebben dat dat luchtsysteem ook in bestaande zadels kan worden ingebouwd, weet alleen niet meer waar.
Ik zal eens gaan zoeken.


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:39

Ik heb ook een Passier GG, die op mijn inrij-pony ( Haha! ) naar achteren schoof. Op mijn paard ligt-ie prima.
Bij de pony had ik er een andere singel om (die van Silly was te lang). Nu heb ik bij de pony ook een Prestige-singel geprobeerd, zo'n voorgevormde (maar dan wel de "dikke" uitvoering die nu niet meer gemaakt wordt!!) en toen bleef het zadel wel liggen (nou ja, het schoof nog een centimetertje).
Misschien iets om te proberen?

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:45

Ilindra schreef:
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat dat luchtsysteem ook in bestaande zadels kan worden ingebouwd, weet alleen niet meer waar.
Ik zal eens gaan zoeken.

Van Triest uit Meppel doet dat inderdaad

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:53

wat eritand zeg.. maar wat zei je nou? Wordt de kamer door de singel naar beneden getrokken? Zou je niet vragen of de zadelmaker het nog 1x wil maken.. misschien is de opvulling inelkaar "gedrukt" en moet er gewoon nog een laatje op ? Haha! (vast Verward )

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 14:00

Ik ga dus eerst een bredere singel aanschaffen en daarna als dat niet helpt een voortuig? en als zelfs dat niet meer helpt komt er maar een nieuw zadel.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:48

Ja, of een gewoon simpel voortuigje, of een jachtsingel (kan ff niet op de juiste naam kome)

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:05

Ik had dat probleem ook, zadel schoof steeds wat naar achteren. Ik heb de "Anti-Slip-Pad" van Loesdau gekocht en heb sindsdien geen problemen meer. Je legt het ding gewoon onder je zadeldekje en het werkt perfect, tenminste bij mij wel, ik rijd er nu al 1,5 jaar mee. Het ding blijft ook heel goed, je kan het in de wasmachine wassen. Die van mij vertoont nog nauwelijks slijtage. Kosten €34,95.

www.loesdau.de


Citaat:
Anti-Slip-Pad von Eskadron,
Sättel+Zubehör » Satteldecken+Gelpads
Art.-Nr.: 7599
34.95 EUR
Anti-Slip-Pad v. Eskadron ausZellkautschuk, schwarz, 57 x 48 cm

rutschfeste Sattelunterlage aus Zellkautschuk. Für Pferde mit einer nicht so optimalen Sattellage .....



Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:31

Als je zadel verder goed past, zou ik ook gewoon een borsttuig doen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:13

Daar mag je niet mee op (dressuur)wedstrijd... een singel wel Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:06

Ik had dat probleem ook, maar toen we een nieuwe kochten gebeurde het niet meer.
Lekker simpel dus...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Tess1, Wopkebrok en 34 bezoekers