Petri veterlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 15:56

Is hier iemand die de veterlaarzen van Petri heeft? Hoe bevallen ze, en hoe duur zijn ze?


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 16:12

ik heb ze niet, maar wel na gekeken in de ruitersportzaak,
ze waren mij wat te duur, ik dacht rond de 600 maar zeker weten doe ik het niet.

groetjes lara

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 16:20

Mijn Petri's, zonder veters, waren over de 700 piek (maatwerk, afwijkende kleur, kalfsleer), dus reken er maar op dat ze duur zijn! 600 gulden ben je zo kwijt.

Nulla tenaci invia est via

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 16:57

Het is iig kalfsleer, de 'gewone'petries van kalfsleer kosten al bijna 700 gulden. Ik denk wel dat je op een goeie 800-900 gulden moet rekenen.
Ik moet vrijdag weer werken, dan kan ik het zo ff voor je nakijken Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:41

Het gaat me niet zozeer om het geld, in die zin dat goede laarzen nou eenmaal duur zijn, en tja, ik wil wel góede laarzen dus dan moet je maar een paar weken brood met pindakaas eten...

Ik heb namelijk gekeken naar die van Cavallo, die zitten ook in die prijsklasse, maar die zijn toch behoorlijk slap heb ik het idee. Aangezien Petrie er over het algemeen om bekend staat wat stuggere laarzen te leveren, vroeg ik me af of dat wat zou zijn. Ik wil sowieso een paar in handen hebben voor ik ga kopen.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 18:47

he hallo
ik heb vorig jaar heel veel geluk gehad met het tentenkamp in rotterdam
er stond daar een paar veterlaarzen van petri nou ik paste ze direct alsof ze voor mij gemaakt waren
nou het beste was de prijs ze waren van 900 voor de helft
had ik even geluk
ik kon er zo mee wegrijden alleen omdat ze van dat zachte leer waren gemaakt verkleurde ze heel snel Boos!
maar ik heb ze nog en ze zitten nog goed ze zijn alleen aan de binnenkant wit
groetjes

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:15

Kalfsleer is sowieso veel zachter dan rundleer. De modellen van rundleder, zoals bijvoorbeeld de standaard, zijn echt heel stug in het begin. De kalfslederen modellen zijn al een stuk 'slapper'. De Cavallo fieldboot (= veterlaars) is tot halverwege de schacht maar enkel leder, dit betekent dat er geen voering in zit en dus idd slapper wordt. Tot zover ik weet heeft de Petrie fieldboot dit idd niet.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:28

Ik heb net ff gezocht naar een website van Cavallo, bestaat blijkbaar niet Frusty
Voor info over Petrie laarzen: http://www.petrie.nl

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:34

kalfsleer zou ik persoonlijk nooit nemen, of je moet echt een paar speciaal voor wedstrijden houden.
Kalfsleer wordt zo snel lelijk!

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:42

Citaat:
Op 2001-10-29 20:34, schreef Sjuimpje:
Kalfsleer wordt zo snel lelijk!


Kwestie van onderhoud. Ik heb kalfsleer en die zien er super uit, zie nog geen spoortje van 'lelijk worden'.
Beter dan dat stugge rundleer, zeker bij Petrie.

Nulla tenaci invia est via

NNDCTR
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 14:01

Citaat:
Op 2001-10-29 20:15, schreef Naz:
modellen van rundleder, zoals bijvoorbeeld de standaard, zijn echt heel stug in het begin.



Dat stugge leer is juist heel erg goed. Denk maar eens aan de duitse zadels (Stubben, Kieffer, Hopfner) dat zijn over het algemeen hele stugge zadels, maar die gaan wel het langst mee.

Ik ben bezig mijn rundlederen (Standaard) Petrie laarzen in te lopen. Eerst 1 keer in de 2 dagen in de was (speciale laarzenwas) zetten, en maak ze maar eens 1 keer zeik en dan ook zeiknat en trek ze daarna aan. Dan vormen de laarzen helemaal na je voeten, na een uurtje dragen even invetten, en het scheelt je heel wat uren inlopen.

Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers