Waarde veulens / paarden van mijn merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Waarde veulens / paarden van mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 16:27

Zoals jullie wellicht weten heb ik nu een half jaartje mijn merrie Nikita. Haar afstamming is Contango x Marinier x Koopman. Der moeder is pref. prestatie elite (hele papier staat in mijn profiel). Zelf is ze opgenomen in het stamboek, en ze ook zeker wel sterwaardig (die keuring moet nog wel plaatsvinden...)

Ik heb wellicht voor in de toekomst fokplannen met haar. Ik weet dat het een hoop giswerk is, maar ik ben toch benieuwd naar de (geschatte) waarde van eventuele nakomelingen.

Als hengst zit ik te denken aan Jazz en / of Sandro Hit

Kan iemand daar een zinnig woord over zeggen (over beide hengsten)? Laten we zeggen als afgespeend veulen. En als nog niet ingereden 3 jarige uit de opfok? (ervan uitgaande dat deze paarden zich goed ontwikkelen..)


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:39

Volgens mij is daar nu nog niet erg veel over te zeggen. Voor hetzelfde geld krijg je een heel krom veulen.. daar moet je natuurlijk niet vanuit gaan, maar het kan wel.
jazz x contango of Sandro hit x contango.. mwoa best leuk bloed , maar prijzen ga ik niet noemen.. ben zowiezo geen kenner ofzo, ben hard aan het leren Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:16

Dat is dus gewoon niet in te schatten lijkt me Haha!
Tis maar wat een gek ervoor geeft he!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:23

Is niet te schatten,
je spreekt met Sandro ook heel ander publiek aan als met Jazz.
Het dekgeld moet je er wel uit kunnen halen, dan zit je met Sandro al aan zo'n 2500 euro Haha!
Sterwaardig is ook een vaag begrip, als ze zonder twijfel sterwaardig was geweest hadden ze haar gelijk wel ster verklaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:29

Ten eerste moet je de juiste keuze maken qua hengst x merrie. Dat moet dan ook nog goed uitpakken. Dan moet ie niet ziek worden of andere complicaties. Dan moet de opfok goed gaan.

En dan blijkt het op driejarige leeftijd nog steeds een lelijke ezel te zijn Haha!

Je moet het uit liefhebberij willen doen, het leuk vinden, en er niet rijk van willen worden. Soms heb je die mazzel, maar volgens mij komt dat niet echt vaak voor.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:29

Gewoon hopen op de fokkerspremie, jaren later Knipoog

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:34

Het is eigenlij altijd moeilijk om de waarde te bepalen....


ander vraagje...heb je alleens nagvraagd hoe vaak je merrie al voor de keuring is geweest??? Volgens mij mogen ze maar 3 keer voor een hoger predikaat....Ik wou nl ook nog een keer met mijn merrie en kwam er toen achter dat ze al 3 keer was geweest voor het sterpredikaat en mag dus nu niet meer.....( Ik kocht haar wel al wat ouder dan jouw merrie nu is..( mijn merrie was toen 12)

Het is trouwens ook erg interresant om het scoreformulier van de keuring op te vragen bij het KWPN...kun je haar eerdere score's bekijken ..

Sigrid

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:59

Franske schreef:
Gewoon hopen op de fokkerspremie, jaren later Knipoog


Wat is de fokkerspremie Verward

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:05

Anya schreef:
Wat is de fokkerspremie Verward


Mocht-ie het een en ander belangrijks winnen, dan krijgt de fokker een dikke premie Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:26

Sjuimpje schreef:
Is niet te schatten,
je spreekt met Sandro ook heel ander publiek aan als met Jazz.
Het dekgeld moet je er wel uit kunnen halen, dan zit je met Sandro al aan zo'n 2500 euro Haha!
Sterwaardig is ook een vaag begrip, als ze zonder twijfel sterwaardig was geweest hadden ze haar gelijk wel ster verklaard.


wat is het verschil van publiek tussen SH en Jazz?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:42

De mensen waarvan ik weet dat ze gek zijn met Jazz zijn vaak minder wild van Sandro, en andersom.
Het was ook niet meer dan een losse opmerking, vind de keuze zo vreemd; Jazz of Contango, ook al is het maar een voorbeeldje.


Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:21

Citaat:
Zelf is ze opgenomen in het stamboek, en ze ook zeker wel sterwaardig (die keuring moet nog wel plaatsvinden...)


Mark ik denk dat je niet met deze gedachte naar de keuring moet gaan Scheve mond Dan kan het nog eens heel hard tegen vallen.
Niet omdat IK denk dat ze niet sterwaardig is maar je moet maar net alles mee hebben die dag. Daar komt nog eens bij dat ze dus al een keer naar de keuring is geweest waarop ze haar blijkbaar niet ster waardig vonden Verward

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:49

Omdat de markt heel slecht is zou ik je aanraden om de merrie eerst een PROK keuring te laten ondergaan. Wanneer je het veulen wilt verkopen wordt daar veel waarde aan gehecht.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:22

wat is een PROK keuring dan?!?
Enne, die prijs dat kun je echt nu nog niet zeggen.. zoals hier al door meerdere mensen is gezegd.. je moet voor een paardje vallen.. en er dan maar geld voor over hebben... idd wat een gek ervoor geeft..

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:49

Pipo schreef:
Je moet het uit liefhebberij willen doen, het leuk vinden, en er niet rijk van willen worden.


Hier ben ik het volledig mee eens. Zulke dingen moet je in eerste instantie niet voor het geld doen maar daar moet je een stukje van je ziel in leggen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Janinevv, Jolynne, Koko12345 en 133 bezoekers