Kaminka's veulen uit '95 gevonden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Kaminka's veulen uit '95 gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 12:57

Eindelijk... na lang zoeken heb ik via KNHS en Google uitgevonden waar Kaminka's veulen Nicky Louda uit 1995 verblijft.

Hij is nogal wat heen en weer verkocht voor erg heftige prijzen... Scheve mond

Van Nederland naar Belgie, dan weer naar Nederland, weer naar Belgie, toen naar stal Etter in Zwitserland die mij mededeelde dat Nicky Louda als recreatiepaard verkocht was... haha...... Haha! *LOL*

Niet dus... Knipoog

Nee, Nicky heeft de afgelopen drie jaar onder Patrick Eigenmann uit Steinach (Duitsland) in de springsport gelopen. Afgelopen jaar in het 1.40m.

Een maand of drie geleden heeft hij hem verkocht aan een meisje uit Oostenrijk, ene Silvia Dalnodar, die met Nicky bij de Young Riders start... Haar ouders hebben hem voor haar gekocht op advies van haar trainer, die in dit dier wel iets zag voor het grote werk.

Van de mensen die hem in Nederland anderhalf jaar gehad hebben als drie en vierjarige heb ik gisteren foto's ontvangen. Nicky is een koffievosje, slechts 1,62m hoog, erg lief en aanhankelijk en kan goed bewegen en fantastisch springen. Nicky is nu acht jaar.

Vader is Voltaire, moeder is Kaminka (Topas x Bredero x Zeno).

Qua karakter is het ongeveer net zijn moeder heb ik begrepen: dol op aandacht, altijd hinniken als hij je ziet (ook al heeft hij je net al drie keer gezien, goh van wie zou hij dat nou hebben?? Haha! ) En net als zijn moeder heeft Nicky een idiote obsessie voor eten .... Haha!

Omdat ik plannen heb Kaminka komend jaar te laten dekken gaat mijn voorkeur nu zeker uit naar een goede springhengst met maat in de merrielijn!!! Die ook goed kan bewegen.

Bijgaand een foto van Kaminka, 3 jaar geleden:
Afbeelding

Foto's van Nicky op driejarige leeftijd:
Afbeelding
Afbeelding

Nicky in het B-springen:
Afbeelding

Ik hoop binnenkort ook wat recentere foto's uit Oostenrijk en Duitsland te ontvangen. Ik denk dat Nicky wel wat uitgezwaard is ondertussen, gezien Kaminka's forse postuur in combinatie met Voltaire... Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:59

Wat gaaf zeg, mooie aftekeningen
Ontzettend leuk om te horen dat een veulen van JOUW merrie zo goed presteert, of niet dan? Haha!
Vind vooral de kleur op de springfoto erg mooi. Leuk zeg, heb je nog meer foto's?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:07

Jeetje dat is nog eens leuk joh!! Meer foto's zijn welkom ik vind Nicky een erg leuk paardje om te zien
Leuk ook dat er karaktertrekjes van Kaminka in hem te herkennen zijn

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:10

Kijk, daar is nog eens iets van terecht gekomen zo te horen. Gaaf he!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:13

Wat ontzettend leuk om een nakomeling van je merrie op te sporen en dan ook nog te ontdekken dat-ie het erg goed doet in de sport! Mooi paard ook! Lachen

Zou je niet ook een Voltaire willen fokken? Aan de andere kant zijn er nu natuurlijk veel goede springhengsten, je hebt dus nogal wat keus. Ben benieuwd wat het gaat worden!


[Edit] suffe typo [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-12-03 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:16

zo, dat is leuk! Ik zou idd zeker weerin de springrichting iets zoeken, gezien de resultaten van deze zoon

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 13:22

Zelf zit ik te denken aan Solitair (Voltaire x Libero h). Kaminka is vrij stug, Voltaire ook heb ik begrepen en Nicky is ook niet zo makkelijk in de aanleuning. Dus iets meer bloed is welkom.

Ik heb meer foto's, zal deze vanmiddag of zo even uploaden en plaatsen op een fotoforum!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:28

Gaaf zeg Mieke, wat enorm leuk dat je zoektocht zo succesvol was!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:32

Kijk dat is nou hardstikke leuk om te lezen.
Die gekke kaminka.
Hopelijk heeft haar zoon meer geluk met zijn gezondheid maar als hij het zo onwijs goed doet moet dat haast wel.
Wat grappig zeg een super goed springpaard uit jouw merrie!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 14:23

Diverse Minka's en hun nakomelingen doen het erg goed in de springsport, dus echt apart is het niet dat een zoon van Kaminka en Voltaire leuk over een balk kan komen.

Maar dat MIJN eigen simpele hanglipmerrie die genen ook nog doorgeeft, vind ik helemaal gaaf hoor!! Ben stiekem best wel een klein beetje trots hoor....

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:27

Jeetje, dat is nog eens leuk om te horen
Super! Straks komen ze nog bij je, om te vragen of de eitjes van je merrie ook te koop zijn!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 14:39

Eh.... dat is dus ook al min of meer gebeurd Dees.... De mensen die mij die foto's van Nicky gestuurd hebben willen graag in de toekomst nog een nakomeling van Kaminka en het liefst Voltaire of een zoon van hem....

Ben nog steeds perplex hoor... ook van de bedragen die voor dat dier zijn betaald... holy moses....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:44

dat kan nog een aardige bijverdienste gaan opleveren dan *LOL*

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:49

Melken die merrie!
Katjing katjing Geld, geld! Sigaar OK dan!

Oftewel, dit soort plannetjes kietelen [naam verwijderd] zeer prettig Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 15:04

Tja. Komisch allemaal niet?? Iedere dag weer denk ik dat ik straks wakker word en dat het helemaal niet waar is... Mijn eigen lieve hangbuikpaardje die zo'n geweldig springpaard op de wereld zet... tis niet te geloven!

Bij nader inzien plaats ik de andere foto's van Nicky liever niet, omdat daar die mensen zeer duidelijk herkenbaar opstaan en ik dat niet zomaar kan maken denk ik. Misschien ga ik nog wel even creabea doen en met wat rode digitale verf aan de gang, haha... jullie zien het resultaat wel verschijnen..!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:17

Gaaf! Wat een leuk paard! Die kop....het karakter spat ervan af. De karakterbeschrijving ( aanacht, hinniken ter begroeting , eet obsessie) doet me aan mijn eigen schat denken. En inderdaad, ook zo'n koppie met die uitstraling. Mooie merrie heb je, zoek maar een goede hengst, dat betaalt zich wel terug. Heel tof, dat je hem gevonden hebt!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:18

Wat leuk zeg om zo wat meer van het verleden van jouw merrie en veulens te ontdekken
Heeft ze nog meer veulens gehad?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 15:34

Nee, voor zover ik heb kunnen nagaan is dit het enige veulen van Kaminka.

Hij heeft inderdaad een karakterkoppie, al hoewel dat nog helemaal niks is vergeleken met het hoofd van zijn mams....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:52

Heee dat is nog eens gaaf nieuws! Het is altijd leuk om een nakomling terug te zien en te horen dat het een leuk paard is geworden, maar om dan te horen dat ie wel héél erg leuk is geworden, dat had je nou ook weer niet verwacht *LOL*

Dusss... Mieke gaat aan de fok..... En het eerste veulen is al half verkocht als ik dat zo lees Knipoog *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:07

Hey wat ontzettend leuk zeg.

Toch nog een beetje een goed einde van dit ellendige jaar Knipoog

Ik ben wel erg benieuwd naar de recentere foto's van Nicky.(PB of E-mailtje )

Toen ik las dat je Kaminka wou laten dekken dacht ik ook aan LiberoH.
Grappig dat ik dan even verder op lees dat je wel geintresserd bent in een zoon van hem. Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 16:41

Da's inderdaad toevallig!! Tja, Voltaire geeft kracht en vermogen, Libero H een enorme vechtlust en Topas (minkies vader) geeft zeer veel voorzichtigheid. Dat moet dan toch een leuk springpaard geven, in theorie dan...?

Recente foto's heb ik nog niet hoor, de andere foto's waar ik het over heb komen van dezelfde mensen en dus dezelfde periode. Ik ga even creatief doen met foto's!! Effe geduld hoor... ze komen eraan...

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:46

Leuk om te weten dat jouw merrie zo'n goede nakomeling heeft zeg, ziet er erg mooi uit, die sprong is ook mooi.

Groetjes Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 16:59


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:50

Wat leuk zeg!! Erg mooi paard!

En ik ben benieuwd wat je keuze gaat worden, wat meer bloed kan ze sowieso wel hebben denk ik.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:13

Mieke schreef:
Maar dat MIJN eigen simpele hanglipmerrie die genen ook nog doorgeeft, vind ik helemaal gaaf hoor!! Ben stiekem best wel een klein beetje trots hoor....


En daar hoef je niet een klein beetje trots op te zijn, daar mag je best wel heel veel grote beetjes trots op zijn Knipoog

Hartstikke leuk, Mieke, dat je ontdekt hebt waar het veulen van Kaminka terecht is gekomen.
Heb jij zelf ook nog een springcarriere gehad met Kaminka ?