eigen paardje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

eigen paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 18:44

na de winter zijn moeder en ik van plan om een eigen paardje te kopen..
het liefst dus een E pony,
het word dus van ons alletwee,omdat mijn moeder al 2 bijrijd paarden heeft gaat zij er niet veel mee doen,
we zoeken dus een paardje voor ons alletwee,
waar we lekker buiten mee kunnen rijden,maar waar ik eventueel ook lekker mee kan dressuren..
aan wat voor ras denken jullie?
ik ga een paard niet uitzoeken op een ras,maar vraag me eens af wat wel geschikt voor ons kan zijn Haha!
wie heeft ideetjes ???

Karaat_the_newforest op Instagram


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:02

Wat je in iedergeval al kunt doen is rond kijken op Bokt en op Marktplaats etc.

Ik heb toevallig net een erg leuke E-pony gezien

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:49

jaah dat kan je cker doen!! ik weet natuurlijk niet waar jullie van houden! wil je een snel paard of juist rustig hou je van haflingers ofzo? of meer een arabier!! je moet eerst een kijkuh waar jullie allebij van houden! en gaan jullie er wedstrijden mee doen?? komt het paard alleen te staan?? iets meer info graag! dan kan ik eens even denken!!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 20:20

waarschijnlijk geen wedstrijden..het paard komt op een stal..met elke dag weide gang..in een grote groep paarden..ik hou wel van een haflinger..mijn moeder niet maar ze zegt dat ik beslis wat voor paardje het is..
haflinger vind ik leuk..mits die leuk kan lopen..

Karaat_the_newforest op Instagram

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:54

Owkeej hoe groot moet ie ongeveer zijn??? en moet ie makkelijk zijn of hebben jullie liever een druk paardje???

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:59

A;s je een leuke Haflinger koopt is dat toch goed Tong uitsteken Haflingers zijn heel leuk...
Idd op marktplaats kijken daar staan veel paardjes te koop. Suc6 met zoeken!

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:02

eigenlijk moet je niet echt op ras afgaan maar gewoon naar iemand die een leuk paardje te koop heeft en dan moet je gewoon kijken wat je dr van vind!! en dan gewoon meerdere paarden bekijken en rijden! en dan de beste uitzoeken!!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:05

New Forest? Ik zeg ook maar wat hoor maar denk dat die aan je eisen voldoet...Heb verder niks met New Forest pony's maar dat denk ik Knipoog

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:08

jah maar k weet niet hoe groot die is Knipoog aan gezien ze misschien liever een groter paard wil!! vandaar!! haha maar ik moet toe geven het zijn leuke paardjes! haha alleen een half welsh kwart arabier met een kwart new forest is super!! hahaha

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:12

Wat wil je ermee gaan doen? Hoe groot ben jij?
Je moet eigenlijk niet op ras gaan zoeken, er zijn ook veel leuke pony's van een ander ras die misschiee goed bij jou passen!
Of misschien wel een vuilnisbakkie.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 21:13

e pony ongeveer..maar een grote d is ook wel prima..
moeilijk Haha!
neig steeds meer naar haflingers toe..maar heb zelf geen ervaringen..
jah dat ze sloom en eigenwijs zijn..maar zie steeds meer dat ze ook lekker kunnen lopen...
moet ik alleen nog in levende lijve uitproberen dan Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:26

Marktplaats Roeleert!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:55

Ik zou niet echt voor een ras gaan, ik heb een paard met mn zusje en mn vader. En we hebben gewoon op marktplaats gezocht en tig paarden bekeken, het is al zo moeilijk als je met meer mensen bent en als je dan ook nog een bepaald ras wil wordt t nog moeilijker!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:40

Ik zou eerst goed bedenken wat je met het paard wil, recreatief rijden (buiten rijden), dressuur, springen, wedstrijden? Zoek je verder een rustig, betrouwbaar type of mag het wel een fel paardje zijn?

Wel leuk hoor, om er zo over na te denken!

Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 11:39

ik zoek een rustig paardje,maar tovh zeker geen slome jaap..voor mijn moeder is het vooral de bedoeling lekker recreatief mee te rijden,ik wil er graag dressuur mee kunnen rijden en ook lekker buitenritjes maken.
het hoeft geen top dressuur paard te zijn..iets wat net onder het zadel is en braaf kan ook lekker zijn,dan kan ik die zelf omhoogwerken,
ik zoek ook namelijk iets in de lagere prijsklasse..dus ongeveer 1500 euro...leek mij redlijke prijs..het is dus niet de bedoeling wedstrijden te gaan rijden...

Karaat_the_newforest op Instagram

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:04

Wij hebben een leuk diertje te koop staan, vermoedelijk een Haflinger X KWPN. Als een goed karakter nummer 1 is, is hij perfect. Hij is heel aanhankelijk zonder dat hij zeurt voor aandacht. Een plaatje om te zien en kan leuk lopen. Hij is 3 jaar, maar echt de braafheid zelve.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:33

Misschien is een draver wat voor jullie?
Die kunnen ook best dressuur en ze zijn leuk voor de recreatie.
En vaak helemaal niet zo duur

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:35

Kun je niet beter kijken naar een (klein) paard.

Je heb zelf namelijk al de leeftijd van 18 en als je een (pony) zou kopen en je wilt wedstrijden starten moet je met je (pony) tussen de paarden.
Vind dit zelf altijd moeilijk.

Je moet dan bijna een SUPER (pony) hebben om een beetje mee te kunnen komen.
Het is en blijft toch een Jurysport.

Ik zelf heb een paard van 1,61m niet groot en niet klein, gewoon perfect.
Hij toont veel groter als ik erop zit. Haha!

Misschien ook iets voor jou.

P.S. geen OFFENCE hoor

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 12:35

Okkie1 schreef:
Wij hebben een leuk diertje te koop staan, vermoedelijk een Haflinger X KWPN. Als een goed karakter nummer 1 is, is hij perfect. Hij is heel aanhankelijk zonder dat hij zeurt voor aandacht. Een plaatje om te zien en kan leuk lopen. Hij is 3 jaar, maar echt de braafheid zelve.


kijk en dat lijkt me wel iets...jammer dat ik pas in de lente een paardje zoek...houd je em voor me vast Tong uitsteken
ik zoek echt gewoon een braaf dier..mag jong wezen..als maar niet schrikachtig is..

Karaat_the_newforest op Instagram

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 12:38

noureyev..misschien word het ook wel iets in die richting...het is maar net waar ik op dat moment tegen aanloop..ik bedoel..ik kan wel zeggen ik wil perse een soort ras..maar niet alle paarden van een bepaald ras zijn lief rustig enzo..
maar et leek me leuk om me eens te orienteren wat er allemaal rond liep Haha!
maar waarschijnlijk ga ik geen wedstrijden rijden hoor..weet bijna wel zeker Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:44

Saskia9"]
[quote="Okkie1 schreef:
Wij hebben een leuk diertje te koop staan, vermoedelijk een Haflinger X KWPN. Als een goed karakter nummer 1 is, is hij perfect. Hij is heel aanhankelijk zonder dat hij zeurt voor aandacht. Een plaatje om te zien en kan leuk lopen. Hij is 3 jaar, maar echt de braafheid zelve.


kijk en dat lijkt me wel iets...jammer dat ik pas in de lente een paardje zoek...houd je em voor me vast Tong uitsteken
ik zoek echt gewoon een braaf dier..mag jong wezen..als maar niet schrikachtig is..
[/quote]

Ik weet niet hoelang hij er nog is. Maar bij de eerste koper is hij weg Knipoog En ik denk niet dat het moeilijk is om zo'n schatje te verkopen dus geen garantie dat hij er nog is dan Knipoog maar wie weet!


Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:02

misschien eens een kijkje gaan nemen bij een handelaar? Natuurlijk iemand meenemen die er vanalles van af weet (anders kom je in de problemen) en meestal kan je daar nog veel van de prijs afkrijgen, ik zelf heb ook een paard van bij een handelaar hij werd mij verkocht als 9jarige hij blijkt er 12/13te zijn, maar voor de rest een grote knuffelbeer en echt een superkarakter, gewoon geluk hebben daarin denk ik

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:05


Dragoon
Berichten: 132
Geregistreerd: 02-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:41

Ik zou ook voor een draver gaan.
Perfect voor buitenritten.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:41

Ik zou eerst eens rondkijken. Ik zou op zoek gaan naar een wat groter dier, liever iets te groot dan te klein... Maar het belangrijkste is dat het wel klikt tussen jullie!
Veel succes verder mer zoeken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danielle_h, Dartel, fleurtjeuh, lotte_dl, Sas75, TamaraFloor, Vickym98 en 93 bezoekers