hoe is het met milena,leorna en sunny???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-01 17:11

Verward

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 17:57

het gaat niet goed met sunny. ze wil niet meerlopen op haar been en de veearts wil geen antibiotica geven omdat ze hoogdrachtig is. morgen moet hij voor de 4 e keer komen kijken en ik weet niet wat hij dan wil gaan doen. er is iets niet goed maar hij weet niet precies wat nu te doen omdat ze drachtig is. vanavond gak maar weer proberen te lopen met haar en hopen dat het beter wil gaan. maar de veearts kreeg haar niet eens haar stal uit. ik vind het zooo rot dat we niks kunne doen. nou ja afwachten is het enige..... zucht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 18:35

Tja, wat heb ik dan nog te zeuren, na het verhaal van Lon?
Milena loopt tenminste....
Maandagavond heb ik de wond uitgewassen met Betadine Scrub. Mocht eigenlijk niet, maar door die vette creme die erop moet, blijft er stalvuil aan hangen en het zag er smerig uit. Ik heb de wond weer opengemaakt en er weer wat pus uitgehaald.
Vanmorgen vroeg zag het er redelijk uit. Tussen de middag ben ik niet geweest want ik zat op de zaak met crisisbezetting en kon dus niet weg, grrrrr.

En nu is er tussen Leiden en Alphen iemand voor de trein gesprongen, dus zit Dick nog vast in Leiden. Zit te wachten tot hij thuiskomt, dan snel een broodje eten en naar de paarden.

Maar Mileen loopt tenminste, dus ik mag niet klagen. Ik probeer alleen niet meer of ze een pasje kan draven, is te belastend voor die open wond. Nog 1 dag open houden, en dan mag 'ie dichtgroeien als het er schoon genoeg uitziet....

Sterkte voor Sunny en Leorna!

Sonja.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 21:08

de veearts is vanmiddag geweest en kan helemaal niets voor haar doen omdat de medicijnen te gevaarlijk zijn voor het aanstaande veulen. de veearts zegt dat het veulen maar snel moet komen omdat ze dan behandeld kan worden. opwekken van het vueln kan niet zomaar dat kan alleen als sunny bijv. bloedvergiftigin krijgt door dat been. hij denkt dat er diep in het been toch een infectie zit. bijv in de spier of erachter. dat is alleen te behandelen als het vocht weg is en dat kan niet weg doordat ze de medicijnene niet mag hebben. ik heb weer afgespoten en geprobeert te lopen maar ze zakt bij elke stap door het been heen. zolang het veulen er niet is moet hij elke dag komen spuiten om ontsteking e.d tegen te gaan. dus duim aub dat het veulen snel komt want dan kan ze eindelijk de goede medicijnen krijgen. xx lonneke

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-01 21:33

ik duim zeker voor je lonneke!ook voor mileen en leorna natuurlijk!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 23:55

lonneke, jouw verhaal is een copy van dat van leo en mij..! je gaat je zo machteloos/wanhopig voelen he? Huilen
Alleen lijken wij het ergste gehad te hebben. Hoe lang moet jouw pony
( ehh.. is toch die dartmoor.. Verward ) nog dragen?
en hoe lang tobt ze nu met het been('k heb ergens iets gemist..,again)?
loe heeft al met al 2 weken moeilijk gelopen, waarvan de eerste dagen allene gevoelig, toen een week echt kreupel en daarna werd dat weer wat minder. Nu zie je t met name in daf nog goed,in stap en galop (want dat zal ze echt niet laten..) zie je t nog maar heel minimaal.
OOk met jouw pony komt t wel weet goed hoor, ik praatte mezelf wat 'optimistischer' door te denken dat de kreupelheid op zich niets levensbedreigends kan/zal zijn, dan hadden we pas echt een probleem in deze tijd..
verder gaat t met leo prima, ze heeft een buikie (lijkt alleen niet veel meer te groeien, maar goed..) en voelt zich prima. Komt bokkend en galopperend naar de voerplek en heeft pratjes voor tien ( iets waar Roy niet van gediend is Knipoog) )
Nou Milena ( knap dat je die wond zo 'gewoon' kan behandelen...brr)en sunny nog..!
gr, Madelein

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 07:32

ze ios over 1 week aan de beurt. het is afgelopen maandag gebeurt. ze moet eigenlijk. zsm bevallen zodat de veearts haar medicijnen kan geven voor dat been. nu staat ze alleen op de antibiotica en sterft van de pijn. maar de medicijnen zijn gevaarlijk voor de dracht dus die krijgt ze nog niet. succes!!! wanneer is ze uitgerekend??? ik hoop dat alles weer gauw goedkomt met haar en dat we allemaal weer opgelucht adem kunnen halen. gr. lonneke