[JV] beoordeling bont paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
vonny
Berichten: 13
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: deventer

[JV] beoordeling bont paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 18:54

hallo jurileden,

Ik ga in januari starten met een bont paard en hoor van veel wedstrijdruiters dat dit wel eens tegen je kan werken.Ze zeggen dat als de jury daar niet van houd dat je dan lagere punten kan verwachten als iemand met een effen kleur.
Ik vind eigelijk dat dit nix uit mag maken, maar weet wel dat je natuurlijk altijd een voorkeur kan hebben.
Hebben jullie dit als jury zelf ook, of is dit onzin. Verward

groetjes yvonne

mooi bont is niet lelijk!


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:08

als jouw proef goed genoeg is krijg je de punten die je verdient.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:25

Ik ben geen jurylid, en heb ook geen bont paard, maar ik weet dat er jury's zijn die iemand er wel op af kraken.
Het zijn er misschien maar een paar maar je zou er een keerjte een kunnen tegen komen, maar in 98% v.d gevallen boeit het niks, als je maar goed rijdt.


Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:43

Voor mij maakt het in ieder geval niets uit, en ik denk voor verreweg de meeste juryleden niet hoor! (Een uitzondering zal je altijd wel houden)

Veel plezier en succes met de wedstrijden!! Lachen

Navragen is beter dan afvragen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:53

In Almelo schreef ik bij Leontine (Fitzroy) in de L1 en ik kan me herinneren dat ze een bonte op kop had gezet Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:02

Mijn instructrice gaat binnenkort een bonte in de ZZ Licht starten. Ze rijdt eigenlijk altijd aan kop mee en komt bijna nooit zonder winstpunt thuis.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:03

Wat belachelijk om een paard vanwege zijn kleur af te rekenen! Ik vind ook niet alle paarden even mooi, maar als ze goed lopen krijgen ze gewoon de punten die ze verdienen.

Ik vind bonte paarden wel iets hebben hoor. Vorig jaar op de bijscholing van de instructeurs in Ermelo liep echt een prachtige bonte mee. Het hele publiek was onder de indruk zoals die kon springen. Ik zit nog ff te piekeren wat het ook alweer voor afstamming was, maar het was iig van een hengst die meerdere bonten heeft afgeleverd.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:09

Samber Extreme duivel

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:23

Was die bonte een NRPS-er? Ik heb laatst ook een super gespierde bonte gezien op een NRPS-show. Ze reden ook samengesteld. Dat was er een van Ed King Hill.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:53

Was KWPN paard van 5 jaar, en sprong geloof ik M toen. Kon ook heel mooi dressuurmatig lopen. Wat irritant als je een naam van iemand weet en er gewoon niet op kunt komen. Het spookt al de hele morgen door mijn hoofd Boos!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:58

Wat in je nadeel kan werken is dat als je bonte bijvoorbeeld 3 bruine benen en 1 wit been heeft dat het sneller LIJKT alsof het niet regelmatig is.

Ik heb dit verhaal een keer gehoord van iemand die een bonte zocht met 4 dezelfde kleuren benen.

:evaw:

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:02

was dat niet Earth, Wind and Fire van Ed King Hill?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:07

Ctal schreef:
Ik ben geen jurylid, en heb ook geen bont paard, maar ik weet dat er jury's zijn die iemand er wel op af kraken.
Het zijn er misschien maar een paar maar je zou er een keerjte een kunnen tegen komen, maar in 98% v.d gevallen boeit het niks, als je maar goed rijdt.


Zelfde geld denk ik voor alle type paarden. Er zijn er vast een zootje die er op punten (haffies, friez\en en dergelijke) dan heb je net de pech, maar meerendeel zal je er echt niet op aftikken.

Als je zoiets meemaakt, even slikken en weer doorgaan

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:25

Nope, dat was hem niet. Volgens mij was het een naam die uit 1 woord bestond.
Op een samengestelde wedstrijd heb ik ook een bonte zien lopen die dezelfde afstamming (gut, wie ook weer???) had.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:27

Emeraldo schreef:
Was die bonte een NRPS-er? Ik heb laatst ook een super gespierde bonte gezien op een NRPS-show. Ze reden ook samengesteld. Dat was er een van Ed King Hill.

dat is iig Earth, Wind and Fire.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:31

Soms wordt gezegd dat het geheel er minder rustig uitziet met een bont paard. Vooral wanneer de vlekken wat onregelmatig zijn. Daar kan je dan in een discipline als dressuur op afgerekend worden. Raar maar waar

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:33

Als Arie Hamoen de jury is krijg je wellicht 88 punten op uier en speenplaatsing......... Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:19

Ik heb een bonte gehad en heb eigenlijk nooit het gevoel gehad te weinig punten te krijgen.
Veel mensen zoeken een excuus bij slechte punten en voor zulke mensen is een bonte ideaal want dan kunnen ze een tegenvallende score mooi daarop afschuiven.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:23

of een shet of een fjord of een springgefokte ezel of een tafeltje naast de ring of die ouwe banketstaaf van een jury

excuses genoeg *LOL*

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:29

Waarom denk je dat ik bijna alleen maar springgefokte paarden rijd? Haha!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:33

Lielle schreef:
of een shet of een fjord of een springgefokte ezel of een tafeltje naast de ring of die ouwe banketstaaf van een jury

excuses genoeg *LOL*


Hahaha, ik kan wel met jou praten OK dan!
Het zijn echt niet altijd de externe oorzaken, zoek het ook eens bij jezelf. Als je gewoon rijdt, is er niks aan de hand. Dus; train goed, het zijn heus niet altijd de juryleden of de plantenbakjes of de kantine of hengstigheid, soms ligt het geheel aan je training Knipoog
Kijk maar eens in het profiel van Katja, die bonte is zóó gaaf, Vlek heet-ie geloof ik. Ik ben een echte bonte fan!
Veel plezier met wedstrijden!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:45

Lielle schreef:
of een shet of een fjord of een springgefokte ezel of een tafeltje naast de ring of die ouwe banketstaaf van een jury

excuses genoeg *LOL*



Tong uitsteken Dat is wel zo, maar als ik kijk naar mn punten ( waar ik echt echt echt niet over mag klagen, prachtige punten gehad) dan zijn de laagste punten altijd bij een oude(re) jury verkregen.Zonder uitzonderingen, niet dat ik echt veel proeven heb gereden maar t viel toch wel op.Ik heb ook weleens hoge punten gehad bij een ouwe jury daar niet van.
Maar er zit wel verschil tussen juryleden, kzou bijvoorbeeld mn instructrice echt niet als jury willen hebben, die is nogal streng Haha!
Maar gelukkig zorgt ze er ook voor dat ze mij niet hoeft te jureren.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:53

Ik kijk niet naar haarkleur, huidskleur of wat dan ook Knipoog

Naar afstammingen kijk ik pas als het paard me in wat voor zin dan ook opvalt (lastig bv. of juist bijzonder getalenteerd), aan het eind v.d proef.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Dragoon
Berichten: 132
Geregistreerd: 02-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:21

Normaal mag de kleur geen rol spelen maar ja soms heb je van die juryleden...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:36

Lielle schreef:
of een shet of een fjord of een springgefokte ezel of een tafeltje naast de ring of die ouwe banketstaaf van een jury

excuses genoeg *LOL*



hahaha super opmerking!!

al betrap ik mezelf er weleens een enkele keer op dat ik zeg van ja als dat en dat er niet had gestaan, of dat plastic zakje niet door mn ring was gewaaid, of die mevrouw dr paraplu niet ineens opendeed etc etc had ie beter gelopen Knipoog maar ja ik ben nooit boos of teleurgesteld of wat dan ook, denk altijd maar volgende x beter

even terug over die bonte, ik vind bont juist leuk!maar goed er zijn ook jury's die bont misschien niet mooi vinden, of liever geen fries of haf of fjord in de dressuurring zien

wat wel 1 nadeel kan zijn, maar dat hebben niet alleen bonte paarden

als ze 3 witte en 1 donker been hebben, dan kan het donkere been wat trager lijken, zeker als het een achterbeen is, dan lijkt het alsof ie wat onregelmatig loopt in bv verruimingen ofzo, maar als je dan n beetje goed kijkt dan zie je dat dat alleen maar een vertekend beeld is, en neem aan de een jury wel goed genoeg kijkt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marinst en 7 bezoekers