pony een jaar 'op proef' - doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 15:47

Zo asl jullie misschien al weten, mag ik een eigen pony, stalling is geregeld en ik ben druk zoekende!
Nou tipte iemand me!
Namelijk zo: vrouw is zwanger, wil er pony niet zomaar weg doen, en daarom zoekt ze iemand die er een jaar voor wilt zorgen (van stalling veranderen kan) en dan komt ze gewoon 1 of 2 x per maand kijken hoe het gaat!
Mocht het har goed bevallen, en mij ook, dan kan ik die pony naar een jaar kopen!

Uiteraard mag ik die pony mee naar lessen nemen, wedstrijdrijden (als ik dat doe) en echt beschouwen als me eigen pony!
En we maken natuurlijk wel duidelijke afspraken op papier! De kosten zij het hele jaar voor mij, maar de koopprijs is dan naar dat jaar ook flink gedaald!

Ik heb foto's gezien en die spreken me aan, en ik deze week rijden en kijken of we "bij elkaar passen"!

Ik heb er een goed gevoel over, want ik vind het erg moeilijk om via een advertentie een pony te gaan bekijken en te beslissen! (ook naar 3x) Heb al verschillende ponies bezcht, maar nix gevonden, en deze staat me erg aan, ook de regeling! Zeg maar een jaar op proef!

Nou, een heel verhaal, maar de vraag: WAT ZOUDEN JULLIE DOEN? Verward

Groetjes Haha!

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]
_________________
Wees jezelf, er zijn andere genoeg!

<== Pienke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-28 20:31 ]</font>


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 16:19

Ik zou het niet doen... waarom niet is als je die pony helemaal een jaar hebt gehad en zij wil 'm dan toch niet verkopen ,jij 'm toch kwijt bent.
Boel verdriet en niet leuk. Daarnaast als zij zoveel wil komen kijken heb je dan niet het idee op je vingers gekeken te worden? Misschien moet je dingen op haar manier doen anders ben je niet goed genoegen dus mag je 'm niet kopen.. nee mij teveel gedoe .
Ik zou hetzelf daarom niet doen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 16:46

Sluit me helemaal aan bij Nimber. Deze verhalen hoor je helaas maar veel te vaak; bij ons op stal laatst ook nog Frusty . Gewoon lekker de tijd nemen om je droompaardje te vinden!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 16:48

Lijkt me erg leuk!
Maar zet dan wel op papier dat als jij haar na een jaar wilt kopen dat zij dan verplicht is hem af te staan.
Want ik weet hoe moeilijk het is om een paardje na een jaar weg te moeten doen Verdrietig
Echt niet om aan te raden!

Succes ermee en hou ons op de hoogte he!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 17:26

Ik ga ook met Nimber mee.
Koop hem dan gelijk, waarom zou ze hem eerst aan jou verhuren en dat je hem na een jaar pas kunt kopen. En wat als het dier iets ernstigs krijgt.
Jullie vallen bv en het paard heeft een peesklap of nog erger breekt een been. Wie gaat dat betalen ?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 19:09

Ik heb er ook over nagedacht omdat ik op een paard verder wilde en een 2-jarige merrie heb staan. HEt leek me dan wel lekker om een jaar het paard van een ander te rijden, dan hoef je niet te kopen en verkopen...Maar ik ben erachter gekomen dat je beter een paardje van jezelf kan hebben.
Ik ben met meerdere mensen bezig geweest(allemaal jonge paarden) en ik liep steeds tegen dezelfde problemen aan. Wat doe je bijvoorbeeld als ze een blessure oplopen? Of als de eigenaar hem toch ineens terugwil? Ik neem aan dat jij je wel aan de pony hecht omdat je hem na een jaar zou kunen kopen.
En als mensen zich met je bemoeien is ook niet alles hoor, je hebt toch je eigen rijstijl enz. en als ze komt kijken is er kans dat je een hoop commentaar krijgt... Ik vond dat nooit zo leuk, heb mijn eerste pony op zo'n manier gehad en dat was toch steeds een hoop gezeur..

Iig veel succes met beslissen!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 19:20

nou, het is niet zo dat ze me een jaar komt controleren, nee, ze komt gewoon zeg maar steeds minder om afscheid te nemen! En niet in een keer: BOEm, weg!
En we hebben afgesproken dat zoalng ze nog niet officieel van mij is, dat de hoge dierenartskosten voor haar zijn (tenzij het ECHt mijn schuld is omdat ik haar midden op de A2 zou zetten (VOORBEELD- DOE IK ECHT NIET HOOR!)
En verder is het zo, bislis ik na een maand, dan kan ik haar dan kopen, maar ik kan ook zeggen, wil nog ff verder zoeken, maar voorlopig rijd ik haar nog! (die vrouw heeft een grote stalling, maar dit is haal lieveling, en ze is er echt te groot voor en haar verzorgster ook, en ze wil wel die gereden wordt)
Dus ik heb eigenlijk de keuze zelf!
Haha!
Uiteraard ga ik eerst nog een paar keer rijden...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 19:40

O dat moet je wel doen joh!
als je zeker weet dat die mervouw hem dan verkoopt, dan moet je het zeker doen!
JIj blij, pony blij en mevrouw blij
Echt leuk!
want als hij dan niet bevalt kun je hem altijd weer terug geven!
IK ZOU HET WEL DOEN Party!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 19:42

ik zou wel in een contract zetten dat ze dan verplicht is om die pony aan jouw te kopen anders krijg je allemaal verdriet
klinkt leuk
heb je ook fotos?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 09:41

Als je dit zou willen doen dan moet je goede afspraken maken en dit op papier zetten. De bedoelingen zijn van beide kanten goed denk ik maar als dit niet goed geregeld wordt kun je er ontzettend veel problemen mee krijgen Dus maar even om de tafel gaan zitten en alles even door nemen.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Geralda1994, troi en 115 bezoekers