zenuwachtig voor aankomend verzorgpaardje!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Maruscka
Berichten: 223
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Bussum

zenuwachtig voor aankomend verzorgpaardje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 18:31

Hallo allemaal.

Ik ben net nieuw hier op het forum, en ik vind het heel gezellig, leuk om alle verhalen te lezen. Dinsdag heb ik een afspraak met een meisje om haar paard te gaan verzorgen. Het is een arabiertje en hij staat vlakbij mijn huis. IK heb er heel erg zin in, maar ben best zenuwachtig Hyper! . Ik rij al vanaf mijn 6e en ik ben nu 18 maar ik heb al een tijdje niet gereden, en het blijkt een heel pittig ding te zijn. Maar daar hou ik wel van, ff afwachten maar. Ze vraagt trouwens wel een bedrag per maand. 65 euro en dan mag ik 2 keer per week rijden. Is dit een normaal maand bedrag Geld, geld! ? Wat vinden jullie, ik ben nog student en ik kan het opzich wel betalen, maar ik vraag het me wel af want het is toch best veel geld, nou ik hoor het wel!
doei doei
xxx maruscka Pling


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:43

Ik vind het erg duur, maar ik weet niet wat je die twee keer allemaal met haar zou mogen doen.
Zelf vind ik dat een bijrijder niets zou hoeven te betalen, je helpt de eigenaar dat zou genoeg moeten zijn.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:45

Ik vind het echt veel te duur sorry...maareh toch veel succes dinsdag Haha!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:01

ik verzorgde er een 3 x in de week voor 75 euro, voor 2 x vind ik het ook wel heel duur!

Maar iig succes! waar staat ie precies?

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:03

'T is best wel veel geld, maar ik weet niet wat je ervoor terug krijgt..? Maar iig veel succes en plezier Haha!

Maruscka
Berichten: 223
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 19:10

Ik vind eigelijk zelf ook veel te duur, maar in het gooi is het moeilijk om een verzorgpaardje te krijgen. Ik vind idd ook dat de eigenaar blij moet zijn met de hulp. Maar ja we zien het wel, ik wil er alles voor doen, want ik mis het heel erg.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:59

Maruscka schreef:
maar in het gooi is het moeilijk om een verzorgpaardje te krijgen


Goh, ik vond het juist erg moeilijk om een verzorgster / bijrijder voor mijn paard te vinden in het Gooi. Lachen

Tja over die bijdrage, hangt er helemaal vanaf op wat voor stal het paard staat, wat je wel en niet moet doen, moet je er ook nog lessen bij betalen? Als je even de zoekfunctie gebruikt, dan zie je dat er over de bijdrage van een verzorgpaard al heel veel discussies zijn geweest en dat de meningen daar erg over uiteen lopen.
Staat het paard op een doe-het-zelf stal met weinig voorzieningen, dan vind ik het erg veel geld. Staat het paard op een luxe stal, waar alles wordt gedaan, je alleen hoeft te poetsen en te rijden en kan je af en toe nog eens een lesje meepakken of iets dergelijks, dan is het weer een heel ander verhaal.

Maruscka
Berichten: 223
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 08:41

Oja, dat is natuurlijk wel belangrijk om erbij te zetten, hij staat wel op volpension. Dus ik hoef verder niet uit te mesten of stalklusjes te doen. Alleen maar rijden en het paard zelf verzorgen. Lessen kan daar niet zo ver ik weet. Ze hebben een verlichte buitenbak en er zijn uitrij mogelijkheden naar het bos...

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:41

Ik vind het ook wel een beetje duur...

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:45

2 keer per week rijden, 4/1/2 week in een maand... stel, 9 uur rijden voor 65 euro is 7 euro per uur... zo kan je het ook zien.

Het is niet weinig, maar ook niet overdreven veel denk ik.

Hildesworld
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:25

Tja als je het zo bekijkt is het niet erg duur.
Ikzelf rij bijna altijd langer dan 1 1/2 uur als ik naar buiten ga. Het wordt dan nog goedkoper.
Maar je zegt dat je als student dit nog wel op kan brengen.. Ik ben ook student en ben blij dat ik niks hoef te betalen voor mijn verzorgpaard want dat geld heb ik echt niet.

Succes dinsdag! en laat ons weten of je het arabiertje mag rijden.

he wind, mag ik meewaaien?

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:34

Leuk dat je een paardje hebt gevonden. Ik zelf vind het nogal duur maar dat hangt ervan af hoeveel plezier je hebt dat weet je pas later

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:42

Bij ons in de buurt mag je blij zijn als je iemand kunt vinden die een beetje gemotiveerd is en fatsoenlijk kan rijden (tenminste op B niveau) en dan 2x in de week zou willen rijden. Ik heb ooit eens een jaar lang nauwelijks de tijd gehad om te rijden. Dan heb ik het dus puur over het rijden. Stallen uitdoen, en de rest van de verzorging had ik gewoon zelf gedaan dan. Ik heb ook de instructeurscursus bij ORUN gedaan, dus af en toe lesgeven had ik ook nog wel erbij willen doen. Dit alles gratis, maar niemand te vinden Verward Hier in de regio moet je zelfs iemand bijna betalen om op je paard te willen rijden, en dat ging me dan toch te ver. Maar ik kan me wel voorstellen dat het in het Gooi moeilijker is.


Maruscka
Berichten: 223
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 17:26

Hoi meiden,

Ik heb het meisje gesproken van het arabiertje, maar ik heb het nog niet over de kosten gehad. Ik denk dat ik dat pas doe als ik denk dat het gaat klikken. Morgen wilde ze eerst gewoon kennis maken, niet rijden. Maar misschien gaat zij wel even rijden zodat ik kan zien wat ik kan verwachten. Dat is mooi want dan heb ik nog even tijd om een nieuwe rij broek te kopen. Geen rijbroek te vinden in mijn huis, dus dat wordt een nieuwe. Ik moet bijna alles opnieuw aanschaffen, want heb niks meer. Heb geen idee waar alles is gebleven. Ik was in een paardenwinkel in Bussum, en die vrouw daar kende het paardje, ze zei dat hij erg leuk was, maar echt wel pittig, dus je moet wel de baas kunnen zijn. Was wel leuk om te horen.Ik heb nu een jaartje niet gereden maar rij al vanaf me 6e. Ik vroeg me af wat jullie zoal betalen voor jullie verzorgpony, of wat jullie vragen aan jullie bijrijder!!

www.socreative.nl Webdesign

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:00

Ik vind het vrij prijzig.
Ik hoefde eerst niets te betalen.
Omdat de eigenaar niet alles meer kan bekostigen betaal ik nu E 50,=.
Dat is voor 3 dagen in de week. De paarden staan aan huis. Ik mag er alles mee doen, maar ook het mesten doen we zelf.
Ik vind dit een redelijk bedrag, ook voor 2 dagen! Dus als er over de prijs te praten valt, zou ik vorstellen maximaal 50 euro.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:30

Ik heb 't geluk dat ik niets hoef te betalen. Maar ik ben bij veel paarden gaan kijken toen ik een advertentie voor bijrijdster had gezet en de mensen vroegen tussen de €40 en €100 in de maand. Als je het geld ervoor hebt en het klikt goed met het paardje... wat is er dan op tegen?
Veel succes!

Semper erit denique omnia


      Nintu

      Berichten: 4304
      Geregistreerd: 16-09-01

      Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:39

      Was dat bij The Horseman, die advertentie? Haha!
      Daar heb ik volgens mij ook zoiets zien hangen. En bij de Larense Manege!

      Volpension stalling in het gooi is ontzettend duur, dus vergeleken met de stallingskosten zal die 65 euro helemaal niks zijn. Ik zou het er zelf alleen voor over hebben als het ongelovelijk goed klikt met zowel eigenaresse en paardje, en als ik er genoeg geld er voor heb.

      Voor mijn verzorgpony betaal ik helemaal niks, die rijd ik 3x in de week maar soms ook vaker (als eigenaresse naar buitenland is ed.). Hij staat net buiten Hilversum, in 's Graveland. Daarnaast doe ik ook nog 1x in de week een andere pony daar op stal (mag ook rijden, doe ik niet altijd), betaal ik ook niks voor.
      Waar is die stal waar dat paardje staat, als ik vragen mag? Lachen

      Succes OK dan!

      griebels

      Berichten: 15354
      Geregistreerd: 10-12-01
      Woonplaats: Regio Eindhoven

      Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:46

      Ik betaal niets voor mijn verzorgpony's, en mag zovaak rijden als ik zelf wil. Deze staan wel aan huis, dus dat scheelt ook de eigenaresse weer aan kosten.

      Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
      Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

      joyce B

      Berichten: 16372
      Geregistreerd: 06-08-01
      Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

      Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:32

      Ik krijg straks waarschijnlijk een paard te leen. Komt bij mij op stal, ik betaal de helft van de stalkosten en daarnaast nog hoefsmid en wormenkuren. Dan heb ik wel alle vrijheid en het paard voor mij alleen.

      Tessebes

      Berichten: 18524
      Geregistreerd: 09-09-02
      Woonplaats: Den Haag

      Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 09:32

      Als het klikt met het paardje en de eigenaresse en je hebt het geld er voor over, waarom niet? Veel succes iig, ik hoop dat het wat wordt!

      Maruscka
      Berichten: 223
      Geregistreerd: 30-11-03
      Woonplaats: Bussum

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 12:33

      Steffi schreef:
      Waar is die stal waar dat paardje staat, als ik vragen mag?

      Hoi steffi, hij staat in de hilversumse meent, op de stal van bianca? Misschien ken je het wel, vlakbij de crossbaan. Ik heb de advertentie van marktplaats.nl Ik ga er vanmiddag heen. Ik ga kijken of het klinkt met de eigenaresse en het paardje, en als dat zo is heb ik er wel alles voor over, want ik wil dit heel graag. We zullen wel zien, ik vroeg me alleen af, wat ongeveer de gemiddelde prijs is. Nou Wish me LUCK!!!! haha ik laat jullie horen hoe het verder is gegaan. Pling
      groetjes maruscka Haha!

      Maruscka
      Berichten: 223
      Geregistreerd: 30-11-03
      Woonplaats: Bussum

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 17:16

      Hoi meiden,

      Nou ik ben er geweest hoor. Het was erg leuk, ik heb kennis gemaakt met de eigenaresse en met Joey het arabiertje. Heel leuk beestje, ik heb gezellig gepraat over joey, hoe hij is enzo, en wat ik ongeveer kan verwachten. Het is een vos kleurig ruintje van 6 jaar, en is 2 jaar geleden gekocht van de renbaan duindigt. Dus het is een erg voorwaards typje! In de bak is hij heel braaf, maar hij probeerd je wel uit. Ook gooit hij snel zijn hoofd omhoog, maar dat is een kwestie van wennen, en de gebruiksaanwijzing door krijgen van Joey haha. Het lijkt me wel wat, en maandag mag ik op hem rijden, ik kan niet wachten Hyper! . Ik moet alleen wel een nieuwe rijbroek kopen, want ik kan mijn oude niet meer vinden, ik ga even zoeken voor iets betaalbaars Scheve mond !De stallen zijn trouwens ergens netjes onderhouden, er is een verlichte buitenbak, en een weiland. Alles wordt er voor je gedaan, dus het is echt volpension. We hebben het nog niet over de kosten gehad. Ze zei dat ik eerst maar eens moest gaan kijken of het klikt. De hele maand december is voor proef, dus ik hoef niks te betalen. Daarna mag ik kijken of ik er mee door ga, en dan praten we er verder over.!! Ik ben blij, het is echt een leuk paardje, en echt een arabiertje !!

      iefke

      Berichten: 28837
      Geregistreerd: 28-08-03
      Woonplaats: Tilburg e.o.

      Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:29

      Wat goed zeg!!! Fijn voor je! Heel veel plezier Lachen

      Semper erit denique omnia


          FasHi0n

          Berichten: 91
          Geregistreerd: 16-11-03
          Woonplaats: Alkmaar

          Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:29

          Ik vind het aardig pittig prijsje.. je helpt de eigenaar ermee en liefde en aandacht voor het paardje zou genoeg moeten zijn!!

          Ik was hier... jij daar.. ik rusteloos jij machteloos..
          Rust Zacht mijn schatje..
          MICHAEL!!

          Nintu

          Berichten: 4304
          Geregistreerd: 16-09-01

          Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:32

          Gefeliciteerd! Lachen

          Die stal ken ik inderdaad wel!
          Als je een keer in het bos gaat rijden komen we elkaar misschien wel eens tegen Haha! Is het een donker vosje met lichte manen? De beschrijving komt me in iedergeval best wel bekend voor!


          Wie is er online

          Gebruikers op dit forum: N_B_N, roucha1 en 38 bezoekers