'T IS ME WEER NIET GELUKT!!!!!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

'T IS ME WEER NIET GELUKT!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 17:59

Weer eens geprobeert om alleen op wandel te gaan, met mijn man te voet ernaast en ik erop. Ik voelde het al vanaf we de wei verlaatte dat hij zenuwachtig werd om zijn vriendjes acher te laten. Na een eindje probeerde hij terug te draaien, maar ik dreef hem terug vooruit tot hij toch een onverwachtse beweging maakte en ik eraf lag. Boos!
Allé, hem terug gaan halen en terug opnieuw. Hij weer in volle galop terug. Zo 3 keren. Toen te voet een eind gewandeld en in het terugkomen wilde ik opstappen, ik zat nog niet in het zadel of meneer er terug vandoor met mij . Onderweg kreeg ik hem toch wat gekalmeerd, maar ondertussen had hij wel zijn zin en stonden we terug aan het begin!!
Ik baal hier zo van! Huilen Om goed te zijn had ik weer terug moeten gaan, maar dan kreeg je een kat en muisspelletje en zo'n held ben ik nu ook weer niet! Scheve mond
Er zit niks anders op dan met een ander paard te gaan, maar IK WIL NIET AFHANKELIJK ZIJN VAN ANDEREN.
Wie weet raad???? Verward Verward

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:02

Hoe oud is je paardje? Staat ie altijd bij andere in de wei?

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 18:12

Het is een ruin van 9 jaar. En ja hij staat altijd met andere paarden waar hij wel baas over is.....
Als ik hem in de wei rij is hij superbraaf hoor! 't Is echt een rustig paard, lui zelfs soms. Hij heeft mij in het begin er ook wel eens afgegooid, maar nu niet meer. Ik moet wel zeggen dat ik hem nog maar 5 weken heb.....

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:17

5 weken is wel kort, misschien vertrouwt hij je nog iet helemaal.
misschien is het uitproberen het kan allemaal maar het beste is, consequent zijn en hem niet zijn zin geven anders zal je er voor een hele lange tijd last van blijven houden. dit is niet altijd makkelijk dat weet ik maarja het is wel het beste....
succes!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:19

misschien heeft hij nog niet zoveel vertrouwen en moet je het even laten voor wat het is, en veel oeveningen doen om zijn vertrouwen te winnen, daarna langzaam opbouwen en eventueel eerst naar buiten met een ander en jij dan voorop, zodat je kan laten zien dat hij je kan vertrouwen. Later wil hij dan misschien wel met je naar buiten..

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:19

succes!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:21

Vervelend dat hij niet luistert!
Veel succes ermee in ieder geval.

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 18:23

Ja, ik dacht echt dat we al een goede band hadden!
Ik baal nu gewoon omdat hij zijn zin heeft gekregen en ik de volgende keer dit moet bekopen! Ach gut

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:08

En eerst veel met anderen buiten gaan rijden, totdat jullie wat meer aan elkaar gewend zijn, en pas daarna proberen met alleen een fietser te gaan?
Of bijvoorbeeld met een ander paard gaan rijden, en dan zelf halverwege teruggaan als die ander doorrijdt, en kijken of dat dan lukt (wel met iemand op de fiets erbij, voor de veiligheid).
Langzaamaan opbouwen, en ook veel met hem alleen gaan wandelen (want dat gaat blijkbaar wel goed).
Of iemand die heeeeel goed kan rijden hem eens een paar keer alleen mee laten nemen op buitenrit? En dan zelf erbij fietsen, en onder begeleiding van die ander ook zelf stukjes rijden.

Vijf weken is erg kort, en dan willen ze je nog weleens lekker uitproberen enzo, als er nieuwe dingen moeten gebeuren. Ik zou de moed dus niet opgeven, en gewoon langzaamaan opbouwen.

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 20:15

Wel, het doet me al deugd dat ik hoor ( lees ) dat 5 weken wel kort is.
Ik nam het al persoonlijk op. Ik zie mijn lieve schat al zo graag dat het me wel wat verdrietig maakte.
Ik ga hem gewoon wat meer tijd geven en jullie raad opvolgen.
Bedankt!!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:17

Gewoon rustig de tijd nemen en langzaam opbouwen, dan komt het allemaal vast wel goed! Lachen
Je hebt in elk geval doorzettingsvermogen, zie ik in je eerste post. Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:37

ach ik heb mijn paard al bina 10 maanden en kan nog steeds niet alleen op wandeling!

Eerst ging er een fietser mee, nu een ander (hand)paard. Ik wil alleen stappen, niet eens draven en galop heb ik helemaal uit mijn hoofd gezet.

Soms probeer ik het alleen en dan aarzelt hij erg, wil steeds omdraaien en gaat allemaal rare dingen doen. Hij is er nog niet aan toe dus.....

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:56

Is het misschien een idee om eerst gewoon aan de hand te gaan stappen weg van de andere paarden en dan steeds een stukje verder! En op een geven moment te proberen kleine stukje er op te gaan en zo steeds verder uit te berijden.

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 23:15

Ja, dat gaat zeer goed. Dan is hij wel onrustig, maar hij gaat dan gewoon mooi mee.
Ook op de trailer naar een andere bestemming gaat.
Het is gewoon de geur van zijn maatjes, denk ik die hij blijft ruiken....
Zondag eens proberen met 1 van zijn maatjes. Dat zal wel gaan, denk ik.
De vorige keer liep hij braafjes mee, nog niet ver en alleen in stap, maar dat vond ik al een groot begin!!

FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:44

wat een stouterd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:01

5 weken is niks!!! Ik ken mijn errie nu ander half jaar en ging pas na een paar maanden op stap, en dat was ook van de zomer, dan zijn de paarden ook anders, rustiger enzo. Ik zou als ik jou was gewoon wat bakwerk gaan doen, of longeren, en veel borstelen enzo, eerst een vertrouwens band op bouwen en de rest komt later.

kuzzz_4_you
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:09

als je je paard pas 5 weken hebt moet je er nog niet teveel van verwachten
stel je voor het paardje staat nu ook pas 5 weken in een hele andere omgeving helemaal onbekend ,begint dan te wennen aan zijn maatjes en ineens kom jij dan en wil hem meenemen
dit is ook een vorm van verlatingsangst na de kudde toe
twijfel niet aan jezelf maar doe alles rustig aan het heeft tijd nodig en ik weet zeker als je dit over 1 jaar terug leest dat je hierom kunt lachen

succes

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:28

*gromt*
Ik ging vanmiddag op het paard van een vriendin rijden, die heeft ze nu al zes jaar, en die steigerde heel erg. Nou ben ik als de dóód voor steigeren, omdat mijn eigen pony een keer achterover boven op ondergetekende is gevallen... en dat was toch niet zo leuk, zeg maar. En nu ben ik dus altijd erg bang dat ze gaan omklappen, en verstijf ik dan erg. Dat paard voelde dat natuurlijk aan, dus dat was hopeloos...
Vriendin er maar weer opgezet, en bij haar deed hij het ook. Hij had ook al een tijdje niet gereden, en het was echt línk, dus toen is ook zij eraf gekomen en hebben we het paard gewoon los flink laten werken. Hij heeft dus niet echt zijn zin gehad (ruiter is wel afgestapt, maar hij heeft harder moeten werken dan normaal onder het zadel), maar toch is het een rotgevoel dat het zo mis ging. Boos!