Vraag: pijn in buik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Vraag: pijn in buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 21:41

Ik heb niks verkeerds gegeten naar mijn mening.

Maar vanacht werd ik rond 2.00 wakker met een ontzettende pijn in mijn buik, net onder het deel waar je rribben zeg maar in die boog eindigt, en dan een beetje in het midden/rechts neigend.
Als ik lag deed het meer pijn dan als ik stond.

Als de pijn even weg ging liep die naar beneden onder mijn navel, of het er daar uitliep zeg maar.

En dan begon het gezeik weer..

Het is een beetje een brandende/stekende pijn, met een gevoel of je een brok in je keel hebt (dat liep door tot de plek waar de pijn zelf zat (zit)).

Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:45

Dat voel ik zo ongveer dagelijks. Voornamelijk als ik weer ontzettend veel rugpijn heb. Het stroomt namelijk door naar mijn ribben/borstkas en naar armen en benen.

Verder zou je ook binnenkort, morgen of zo erg ongesteld kunnen raken, maar dan vind ik de plek onder je ribben nogal vreemd. Kan wel, want meestal krijg je pijn op een zwakke plek als je ongesteld bent maar zeker weten doe je niet.

Als je het niet vertrouwd even de huisarts bellen of een dagje afwachten anders.
Beterschap en sterkte!

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:46

Ik heb vorig jaar wel dergelijke pijnen gehad, maar dat was lager, en was het weefsel bij de blindedarm ontstoken.

Dit jaar komt alles terug, maar dan door m'n hele buik... Ik wordt er vaak echt chagrijnig van, maar wil er ook niet meer mee naar de dokter, hoe pijn het ook doet.....

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 21:49

Klopt, moet ongesteld worden (gister/vandaag, maar dus andere keer)

Wat zit er ook alweer op die plek (net onder je ribben, midden/rechts neigend, lopend tot iets onder de anvelniveau zeg maar) (beetje blond Bloos!)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:51

SanneVD schreef:
Klopt, moet ongesteld worden (gister/vandaag, maar dus andere keer)

Wat zit er ook alweer op die plek (net onder je ribben, midden/rechts neigend, lopend tot iets onder de anvelniveau zeg maar) (beetje blond Bloos!)

Was dat niet gewoon je maag? Verward Tong uitsteken
Anders heb je gewoon veeeelste veel chocolade en pepernoten gehad deze sinterklaas Knipoog

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 21:52

Hm nee, geen choco en pepernoten gezien (geeneens ander snoepgoed, nouja eigenlijk goed Haha!)

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 15:07

Het rare is ook dat ik het 's avond'/'s nachts alleen heb, overdag heel licht tot niet (niet komt vaker voor overdag)...

En als ik rustig op mijn rug lig doet het meer pijn dan als ik zit, en zelfs nog minder als ik sta/loop.

Het was vanacht gelukkig wel minder ('s avonds was het en beetje, en daarna gewoon door kunnen slapen tot vanochtend voordat ik moest werken).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:18

Morgen naar de dokter. Echt waar, dat soort dingen doet je lichaam niet voor niets; het is een signaal dat er iets niet goed is.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:31

Misschien dat je het indd beter even na kunt laten kijken. Gewoon voor de zekerheid.

Skye
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-12-03
Woonplaats: Sperziebonenstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:58

hallo,
ik heb een spastische darm, maar dat ismaar of je buik in ene knoop zit omhoog gaat en naar je keel.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:26

Hmm wat jij beschrijft heb ik nu ook, maar dan alleen als ik helemaal plat lig. Maar dat is nog van mn operatie dus vast niet hetzelfde.
Als ik jou was zou ik maar even langs de dokter gaan!