mandy, vervolg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-01 19:44

Pfieuw, wat moet ik hier nu weer mee? Jullie hebben onlangs kunnen lezen hoe mandy met haar pony’s omgaat. Dit wordt een lang verhaal, maar zo snappen jullie misschien een beetje wat er zich hier allemaal afspeelt. Mandy is een jaar of 11 en heeft 2 Shetlanders, Havelli van 6 (merrie) en Boyke van 2.5(ruin). Boyke is een zoon van Havelli. Mandy heeft Havelli drachtig van boyke gekocht. Toen Boyke geboren was, leek alles leuk. Ze vroeg me om advies betreft het opvoeden van veulens e.d. Dus dat heb ik haar toen ook gegeven. Toen Boyke een maand 0f 3 was heeft ze er voor een foto op gezeten. Ze weet hoe ik daar over denk, en ik heb haar toen ook voor gek verklaard, en dat ze vooral zo door moest gaan als ze ooit op die pony wilde rijden. In de tussentijd “leerde” ze havelli te bokken als ze met haar hand op zijn kont drukte. Op zich niet erg, maar het straalt van heel het beestje af dat ze het absoluut niet leuk vind. Nu sprak in vanmiddag mijn verzorgster, en die wist me het volgende te melden: Mandy maakt buitenritten op Boyke, Mandy dwingt boyke(dus als ie het niet doet krijgt ie een lel) een sprong van 70 cm te springen. Mandy heeft boyke leren steigeren (door een plastic zak aan haar zweep te binden en het beest bang te maken. Mandy gaat met boyke naar haar vriendin, en gooit er dan een winterdeken op (pony staat zonder dek buiten, maar het stukje stappen naar haar vriendin heeft ie ineens een deken op anders vat ie kou volgens haar) en dan zegt ze, zie je nou, van dat kleine stukje stappen is ie helemaal nat (ja duh, logisch als ie ineens een deken op krijgt). Zo kan ik nog wel even doorgaan. Voor zover ik weet worden de pony’s niet geënt of ontwormd, en zien ze zelden een hoefsmid. Daarentegen krijgen ze wel goed te eten, en zijn de hoeven niet overdreven lang ofzo (wel heel plat afgesleten).
Het zijn niet mijn pony’s, dat weet ik ook wel, maar ik vind het zo sneu, zeker voor boyke. Ze heeft havelli trouwens ook leren steigeren door een tik op de neus te geven.
Ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet, ik kan advies geven tot ik een ons weeg, maar er wordt niet geluisterd, hun weten het toch beter. En tja, ik moet maar naar mezelf kijken aangezien ik op honey rij. Mandy is een van de weinige die nooit zonder mijn toestemming ook maar iets met honey mag doen. Als ik een keer niet kan voeren, zal ik nog niet mandy bellen (terwijl ik weet dat ze dat gerust zou willen doen) maar ik vertrouw haar omgang met paarden gewoon niet. Ze rijdt weleens op honey hoor, maar dan dus echt alleen als ik er zelf bij ben. Ze wil graag les van me, maar ik kan het gewoon niet meer opbrengen. Niet zolang er niet geluisterd wordt, en niks verandert.
Wat moet ik? Dierenbescherming zie ik ook niet echt zitten, omdat in mijn ogen mandy zelf niet ziet wat ze fout doet. Ze krijgt totaal geen begeleiding van haar ouders, maar die beestjes leiden eronder.
Wie heeft het verlossende advies (waar ik wel naar luister Knipoog )
Greetz stef


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-01 19:51

de dierenbescherming bellen helpt inderdaad weinig als de pony's er goed doorvoed en verzorgd uitzien. Misschien kan je een keer met dr ouders gaan praten, kan zijn dat zij wel inzien dat het fout gaat als Mandy zo doorgaat? Of zij moeten helemaal niets om die pony's geven natuurlijk.
Verder zou ik ook niet weten eigenlijk wat je eraan zou kunnen doen, de dierenbescherming kan weinig beginnen en zij wil niet luisteren, tja wat moet je dan....
succes ermee dan maar

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-01 20:05

Ben jij de enige die haar les kan geven?

Daaar moet je misbruik van maken!
Gewoon zeggen.. Je kunt niet rijden. Je doet zowat alles verkeerd! Ik zal je wel helpen.
Die pony is dood binnen een jaar als jij er zo mee omgaat!. Gewoon dreigen en dan neemt ze les van jouw omdat ze bang is voor haar pony (ik weet niet of het helpt want als ik het zo hoor heeft zij geen gevoel voor beesten) En dan zeg jij Luister naar mij of ik geef je geen les meer. En anders? ik zou niet weten.. Misschien iemand erbij roepen.. Dierenbescherming oid! zo'n mens zou ik voor haar bek willen rammen.. Als het kon deed ik het zo... wat een k*twijf!


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-01 20:06

Dit is een beetje chaotisch geschreven maar je snapt wel wat ik bedoel!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-01 10:13

denk dat je er erg weinig aan kan doen. Ze luistert niet naar je dus je kan der ook geen advies geven. Misschien kan je met haar ouders praten ozdat die haar er opaan kunnen spreken. MIsschien is t ook wel een idee ook al wil je dat zelf niet om haar toch les te gaan geven. stel dan wel een paar regels. zoas dat ze niet op Boyke rijdt dat ze de pony niet laat steigeren, bokken en al die onzin de e nog meer doet met der ponies op de verkeerde manier. Jij kan haar juist dan leren hoe je wel met een paard om moet gaan en misschien haal je niet ale onzin eruit, maar als er eenmaal een beginnetje is gaat t meestal wel beter.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-01 10:49

Ik denk inderdaad ook dat jij, als je haar les zou geven, één van de enigen bent die haar werkelijk kan beïnvloeden. Je kunt inderdaad zeggen dat ze naar jou moet luisteren omdat je haar anders geen les meer wilt geven. Dan moet ze wel...
Het is natuurlijk ook geen manier van doen, zo'n jong beestje al berijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-01 11:32

Hoi Stef, tja, da's een moeilijke. Ik denk dat je het zo positief mogelijk moet benaderen, maar da's moeilijk omdat je jezelf op loopt te vreten natuurlijk. Maar ik denk dat de enige manier om die ponies te helpen, is "vriendjes" worden met dat K**kind. Dus aanbieden om haar les te geven, en dan op zo lief mogelijke manier sturen.....
Persoonlijk zou ik het niet kunnen want ik wordt echt kriegel van zulke verwende rotkinderen en ik zou ze het liefst een schop verkopen voor elke vinger die ze naar hun ponie uitsteken....grrrrrrrr.
Veel succes, rust en wijsheid gewenst ermee. Groetjes, Sonja.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-01 22:35

Hahaah jij ook al.. Ik haat kinderen.. die zo zijn dan!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 16:05

Hey,
Ik denk dat de dierenbescherming evt wél uitkomst kan bieden. Als dat kind niet naar volwassenen luistert, dan kun je er misshcien een 'expert' op afsturen, die haar gewoon verteld wat ze allemaal fout doet. Ik denk dat als je het overlegt dat ze dan misschien best wel willen luisteren. Het gaat om de beestjes. Als je er zelf ook bij bent als zo'n vent/vrouw er is, dan kun je haar ook uitleggen dat jij vindt dat die beestjes het verdient hebben beter behandelt te worden. Het gaat hier nl niet om verzorging, maar om behandeling..

suc6

Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 18:58

Je kunt ook een kennis/ vriend van je, die die oen van een Mandy niet kent, erop af sturen. Hoef je de dierenbescherming niet te bellen. Ik denk dat die bedoelt zijn voor andere gevallen.
Maar die vriend van jouw zou een klein interessant toneelstukje op kunnen voeren....
Ideetje misschien??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, esje01 en 39 bezoekers