heb jij een bijrijder / verzorger???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

heb jij een verzorger / bijrijder???

ja, omdat
40 (31%)
nee, omdat
62 (48%)
anders, namelijk
25 (19%)

Totaal aantal stemmen: 127


Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

heb jij een bijrijder / verzorger???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 20:36

heb jij een verzorger of bijrijder??? en waarom?
ik vroeg me dit af omdat ik namelijk morgen misschien ook een verzorger heb.


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:40

Nee ik heb geen bijrijder! Heb geen zin om mijn pony met iemand anders te delen.... Ik weet hoe ik zelf ben, dus ja doe maar niet! Knipoog

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:45

ik heb gestemd op "anders".....

Ik heb altijd wel een bijrijdster/verzorgster gehad.... als backup, en omdat ik zelf niet buiten durfde te rijden... dan kwam Banjer tenminste toch ergens anders dan alleen maar de bak en het erf...

Nu kunnen Banjer en ik lezen, schrijven en alles wat je je maar kan indenken... ik heb nu dus geen bijrijdster/verzorgster meer.... ik wil het ook niet meer.... en als ik echt niet kan, als ik bv. ziek ben... dan heb ik genoeg lieve stalgenootjes die Banjer voor me kunnen doen... Lachen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:47

nee, mijn moeder helpt me heel veel met de paarden OK dan!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:52

Heb gestemd op anders omdat ik Lady samen met m'n nichtje doe en die is er niet altijd maar als ik een keer geen zin heb om te rijden kan zij mooi. Dus ze is niet echt een bijrijder maar een beetje mede eigenaar

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:54

Ik heb t een keer geprobeerd en er dus n kwartier iemand anders op laten rijden, die mn paard dan 3 dagen in de week zou gaan doen.....
Nou mooi niet dat dat voor mij gaat werken, k heb er al moeite mee om n goede vriendin er op te zetten. En dan zou k mn paard moeten gaan delen, Verward Neeh dat werkt voor mij niet

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:55

Nee, Bill is mijn paard en mijn verantwoordelijkheid.
Ik laat hem niet aan iemand anders over, dat vertrouw ik niet.
Alleen als ik meerdere dagen weg moet vraag ik wel eens aan een meisje van stal of ze hem rijdt, maar van haar weet ik dat ze goed met hem overweg kan.

Goedgekeurd onderschrift :)

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:05

ik ja want we hebben geen bak en moet een paar hele dagen werken en anders kan ik niet rijden of wat dan ook doen als het donker is en ook niet over de weg. want ze kan rare fratsen uithalen hebben we gemerkt en vind dat niet echt prettig in het donker. En asl zij ook niet kan dan is het pech hebben ze een dagje vrij ze staan gewoon de hele dag in de wei dus dat scheeld. anders had ik er gewoon ernaast een eind ofzo mee gaan lopen dat ze wel wat beweging hebben


Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 21:16

oke.
vragen jullie er bijv. geld ofzo voor.
ik niet want ik wil dat kim van mij blijft. ik ben dan gewoon de eigenaar.
mijn paard, mijn verantwoordelijik heden.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:32

nee niet wou het eerst wel maar eigenlijk is dat gewoon lastig nu heb je idd gewoon alles zelf te bepalen en overleggen kan natuurlijk altijd

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:50

Ik zoek ook een bijrijder. Dit wil ik graag om 2 redenen. Ten eerste Unique is bijna zover om ingereden te worden en wil me hier op gaan richten. Dus ben bang dat mijn andere paard te weinig aandacht gaat krijgen Verward .
Daarbij vraag ik dan wel een kleine vergoeding omdat het voor mij ook behoorlijk prijzig word. Zodat het voor mij financieel ook wat makkelijker word. Doe dan wel alles in overleg en duidelijke afspraken maken.
Laatst bijgewerkt door Gringo_HS13 op 06-12-03 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:52

Nee, want ik zou een veel te grote bitch zijn als iemand anders op Kawa rijd.
Ik zou niet eerlijk zijn naar de bijrijder toe denk ik.
Dus verstandiger om er maar niet aan te beginnen Lachen

En ik rij Kawa zelf veel te graag

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:58

Dat is net hoe en wat voor afspraken je maakt. Als je al weet net als runningkawa dat je er niet voor open staat moet je er niet aanbegingen. Ja er is heel wat jalouzie onderling tussen de paardenmensen. Maar met duidelijke afspreken moet het toch wel goed komen

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:12

ik heb geen bijrijder of verzorger. Ik heb zelf genoeg tijd en het lijkt me ook niet leuk, iemand anders die aan je paard zit.

[o]

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:28

nee, ik wil niet dat anderen Baloe gaan rijden als ik er niet bij ben! En verder is Baloe nog jong Lachen En reken er maar niet op dat ik anderen vertrouw met mijn schatje!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:33

omdat mn 3 schatten van veeeeeel aandacht houden, behalve een goede verzorging kom ik daar(rijden etc.) niet altijd aan toe, en als ik daar iemand anders blij mee kan maken, why not. Daarnaast is samen rijden ook veel gezelliger dan alleen

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:34

nee, ik wil echt niet dat iemand anders mijn paard gaat verzorgen.
Als ik geen tijd meer zou hebben voor me paard zou ik hem verkopen.
Nee ik zou geen berijder willen

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:41

Nee, ik red het prima zelf. En ze komen iedere dag buiten dus als ik eens minder tijd heb maakt het ook niet veel uit

Heb trouwens ook een hekel aan vreemden op mijn terrein. Ik geef niet graag zomaar iemand de sleutel en als ik er bij moet zijn(zadel ed liggen ook niet op stal) schiet het voor mij ook niet op

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:42

Het eerste jaar dat ik Tos had, kwam zijn oude verzorgster Marleen (replika) hem regelmatig opzoeken en reden we vaak samen, heeft mij in het begin echt super veel gehopen en in de vakanties hem verzorgt. Ik vertrouw niet iemand snel mijn paardje toe, maar zij kende hem toen beter als ik Knipoog Helaas kreeg zij het te druk.

Toscar is later verhuisd naar een vol pensionstalling waar het geen probleem is als je een dag niet kan komen, hij kwam toch binnen en buiten, kreeg zijn eten en een schone stal. En dat is een hele geruststelling.
Mijn volgende paard gaat daar ook weer wonen Knipoog En zolang ik het zelf red daar elke dag (of iig vaak Knipoog en mijn vader regelmatig ) te komen dan blijf ik mijn paard lekker voor mij zelf houden Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:43

Nee, ik heb geen verzorgster of bijrijder, heb er wel een gehad. Zij werd heel erg bezitterig en ging wel even bepalen wanneer ik ging rijden en wat ik met mijn eigen pony deed omdat zij daarna nog wou rijden. Gelukkig heeft zij een eigen pony gekocht zodat ik de mijne weer helemaal voor mezelf heb Haha!
Voor de vakanties heb ik wel een verzorgster, vind het anders niet goed dat mijn pony een week in haar compleet* verzorgde landje staat, is ook zo saai voor haar.

*Het is dus niet dat als ze op het landje staat ze op een kaal landje staat, ze woont namelijk op een kinderboerderij samen met haar twee beste vriendjes.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 22:49

maar hoe deden de mansen het toen ze nog geen pony hadden??? toen wilde je toch ook graag een pony verzorgen? waarom een ander dat niet gunnen? oke wat RK zegt is helemaal eerlijk. en daar heb ik respect voor.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:03

Nou ja, ik ben zelf al bang voor m'n eigen paard, dan mag een ander er al helemaal niet aankomen natuurlijk

Goedgekeurd onderschrift :)

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:03

tja,ik heb wel een bijrijder.2 Haha! zelfs.

ik heb mij eerste eigen pony weer door omstandigheden weer terug,een hele goede vriendin van mij die hem toendertijd ook reed is daar heel blij om en doet hem nu weer 4 dagen voor mij. *LOL*
de andere 3 dagen doet een andere vrouw hem.ikzelf rijd hem dus helemaal niet,het klikt ook niet echt,daarom.ze mogen er alles mee doen mits het verstandig en veilig gebeurd.

want ik heb mijn eigen haflinger die ik wil rijden,daar wil ik echt geen ander ophebben.en nu heb ik ook een paardenmerrie die ik ook 6 dagen zelf doet en 1 dag doet mijn vriendin haar ook.

mijn shetje en ezel worden 2 x per week verzorgt/gereden in mijn bijzijn maar de verzorging voor de overige 5 dagen liggen ook bij mij.

mijn bijrijders betalen samen de gehele stalkosten(160 euro),voer/hoefsmid/veearts en harnachement e.d zijn kosten voor mij.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:14

pjotr schreef:
maar hoe deden de mansen het toen ze nog geen pony hadden??? toen wilde je toch ook graag een pony verzorgen? waarom een ander dat niet gunnen?


Om die reden heb ik nog weleens mensen de mogelijkheid gegeven om 1 of 2 keer in de week te komen verzorgen en rijden, maar dat werkte dus nooit Verward
Mensen kwamen niet meer opdagen, hadden ineens nooit tijd/zin of wilden alleen rijden en lieten mij poetsen, opzadelen, mesten, vegen en uitstappen, afzadelen want dan hadden ze ineens haast...

Ik ben geen manege, als je dat wilt mag je me toch ook wel heel flink gaan betalen, want mijn paard is een stuk fijner als het gemiddelde manegepaard Knipoog (ik vroeg er dus geen geld voor )

En sindsdien hoef ik geen verzorgers/bijrijders meer

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:16

Ik heb op anders gestemd, ben zelf bijrijder (was benieuwd naar de uitslaagen Knipoog )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jane808 en 38 bezoekers