hoe organiseren jullie jezelf???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

hoe organiseren jullie jezelf???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 13:33

hoi

vooral een vraagje voor bokkers die een "gezinsleven" (job, zelfstandig wonen, man/vriend...)op zich hebben...

hoe doen jullie dat om naast jullie paardje, nog huishoudelijke taken, vrienden, job enz... te managen Scheve mond

en hoe ver staat jullie paardje van bij jullie thuis (je hoeft hierop niet te antwoorden als je paard bij jullie thuis staat..)

Bij mij gaat alles ok hoor, daar niet van, ik ga het liefst van al naar mijn Belletje OK dan! Maar kom voor andere zaken soms tijd te kort, vandaar, mss wat tips??




Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:37

Eigenlijk heb ik het nog best makkelijk.
Ik deel mijn paardje nog met mijn moeder en zus. Mijn zus en ik rijden en als wij echt niet kunnen dan kan mijn moeder alleen (longeren, losgooien oid).

Magic staat met de auto ongeveer 20 minuten bij ons vandaan.
Mijn zus en ik studeren nog, maar omdat we samen doen hebben we beide genoeg tijd voor ons paardje.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:40

Gefeliciteerd met je verjaardag Scallie!

ik heb een baan, een 1-persoonshuishouden, 2 katten, 1 hondje en een paard en ik heb altijd HAAST.
Mijn paard staat 5 minuten met de auto bij mijn huis vandaan.
Mijn probleem is mijn baan: ik zie mijn paard nu door de week allen in het donker, dan kan ik niets meer met hem doen en in het weekend kan ik eindelijk eens zien hoe hij er ook alweer uit ziet.....evenals mijn flat....

Mijn dieren gaan bij mij voor, tot grote ergernis van mijn baas, ik heb ook al 3 jaar een negatieve beoordeling, Ik werk om geld te verdienen en niet uit roeping ofzo, als ik de postcodeloterij zou winnen, zou ik geen dag meer gaan werken!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:49

Mijn paard staat 10 minuten met de auto bij ons huis vandaan. We hebben een eigen bedrijf, reclame bureau waar heel veel tijd in gaat zitten. Normaal werk ik van half 9 tot half 6. Paardrijden gebeurd in de avonduren of voor het werk.
Vrienden e.d doen we alleen in de weekenden. Dan rij ik 's ochtends rond een uur of 8, zodat er nog wat uurtjes voor het huishouden/schoonmaken/tuinwerkzaamheden/wassen over blijven.

Doordeweeks doe ik meestal de boodschappen voor 's avonds als ik voor de lunch eten haal.

De afwas probeer ik zo veel mogelijk bij te houden, anders wordt de stapel zo groot dat ik het tussendoor niet meer op tijd af heb voor ik naar mijn paard ga. Gevolg is een mega-afwas in het weekend en daar heb ik een hekel aan!

Als er doordeweeks nog afspraken staan of er moet nog gewerkt worden of als ik moet lesgeven, dan ga ik om 6 uur naar mijn paard, voor ik ga werken. (maar dat komt gelukkig bijna niet voor, meestal zoek ik toch een plekje tussendoor)

Druk dus.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 13:52

tx Haha!

Ik zou id ook nog maar part-time gaan werken en me volledig aan men dieren wijden..en aan de vele ander interesses die ik nog op stapel heb staan!!!

Werken is voor mij uit pure noodzaak om mijn levensstandaard te kunnen onderhouden, ik doe mijn job graag, maar mijn job is eigenlijk niet mijn "natuur".

kmoet toegeven dat ik soms wat lui ben en alleen maar echt moeite kan doen voor mijn paard waardoor mijn huishouden er al eens naast loopt

als ik van mijn werk kom, ben ik altijd uitgebrand en kan enkel mijn paard me voldoening geven en niet het zgn "huishouden".
Mijn mannie doet wel enooorm veel, gelukkig!!
ik zou een beetje actiever willen zijn, en meer mijn steentje willen bijdragen, heb gewoon een schop nodig denk ik

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:53

Phoe, nou ik heb het dus ook altijd druk druk druk Haha!

Even kijken, ik moet iedere dag werken van 8.30 tot 17.30, aangezien ik met de trein naar mijn werk moet ben ik iedere dag pas om 18.30 thuis. Dan dus snel koken en eten en dan naar Ozis, meestal is het dan al gauw rond 19.45 of 20.00 Knipoog Gelukkig staat Ozis vrij dichtbij en hoef ik maar 10 minuutjes met de auto OK dan! Dan blijf ik zo tot een uurtje of 22.00 en dan weer snel naar huis om de andere dieren eten geven ( 2 ratten, 2 chinchilla´s en een kat) en mijn huis wat aan kant te maken *LOL* (het huis blijft dus ook regelmatig achterwege als ik geen zin meer heb Knipoog ) En dan wil mijn vriend meestal ook nog aandacht Haha! Ach gut Druk druk dus, maar wel heel leuk natuurlijk Knipoog

In het weekend is het gelukkig allemaal wel wat relaxter en dan heb ik meestal wel ruim de tijd voor alles. Afspraken met vrienden worden daarom ook altijd in het weekend gepland en nooit doordeweeks Knipoog
Laatst bijgewerkt door MarchaL op 05-12-03 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 13:54

kyra

om 8 uur smorgens rijden?? geef je je paard dan eten na het rijden??

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:55

Ik studeer nog, werk 1-2 dagen per week (hangt van de opdrachten af die ik krijg van het werk), heb een vriendje, woon thuis maar kook zelf,doe zelf boodschappen e.d. en 1 paard.

Hoe ik het organiseer? Valt voorlopig nog heel goed mee. Maar Lennon staat dan ook 24/24 in de wei en ik rij puur recreatief (buitenritjes).

Een doordeweekse dag kan er zo uitzien
- opstaan
- ontbijten
- Lennon voeieren
- school/terug naar huis/leren/werken
- lunch
- school/thuis/leren/werken
- Lennen voeieren
- avondeten
- leren/naar vriendje/iets anders doen...

En een weekend is meestal zo
- opstaan
- eten
- Lennon voeieren
- bij vriendje thuis/weg/leren
- lunch
- bij vriendje thuis/weg/leren
- Lennon voeieren
- avondeten
- weg/thuis/bij vriendje

Ik heb het rijden er wel niet tussengezet omdat dat in de winter er nog al bij inschiet, door het slechtere weer en er geen buitenbak/binnenbak ofzo ter beschikking is en ik dus altijd buitenritjes maak (en om dat nu te doen bij zo guur weer...hmz liever niet... en Lennon staat toch lekker met 2 andere paarden op de wei, dus die vermaakt zich ook wel zonder dat buitenritje)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:05

smurf schreef:
kan ik eindelijk eens zien hoe hij er ook alweer uit ziet.....evenals mijn flat....



Heb jij geen lampen thuis Smurf???

Tja, bij ons beiden staan de dieren op nr. 1. Dus die gaan altijd voor. Niet alleen de knollen maar ook de poessies en parkieten. Daarna komt een grote leegte en dan komen wij een keer.

Eigenlijk doen wij alles samen. Doordeweeks houden we het zoveel mogelijk netjes. Hij kookt of ik kook. Dat bespreken we meestal via de mail als ik hier zit en hij thuis. Gaat prima zo.

Aan het eind van het jaar heb ik altijd wel wat een dip. Vroeger moest ik gedwongen naar de paarden. Nu doet hij dat vaak even 's middags. Door andere omstandigheden ben iker gewoon even te moe voor.

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:15

Nu werk ik voortaan partime, maar kan wel zeggen hoe ik dat eerst deed.

Ik had een baan met geen regelmatige eind tijden.
We begonnen smorgens om 6 of 7 uur, lag eraan hoe druk het was.
de eindtijd lag tussen 4 en 8 soms 9 of 10 uur s'avonds en dan nog 5 uurtjes op zaterdag en bij geen concours ook regelmatig 5 uurtjes op zondag Haha! (nee ik was geen workaholic)
In het begin woonde ik nog thuis, daarna samen.

Na het werk ging ik naar het paard, was ik om 4 uur af gewerkt deed ik er vast 1.
Ging dan naar huis, wat eten in elkaar flansen, ondertussen wasmachine aan en stofzuigen.
Even eten met vrienddlief om daarna nog 3 paarden te rijden en vlug wat door de stallen te doen.
Om 11 uur was ik dan thuis.

was ik later thuis, dan had vriendje eten gekookt, ging ik daarna naar de paarden.
lag eraan hoe laat ik dan daar was, maar probeerde er zoveel mogelijk te rijden.

Op zaterdag had ik veel tijd, de hele middag Lachen
Dus alles rijden, goed mesten en vlechten voor zondag of naar huis als ik niet hoefde te vlechten. dan ff vlug door huis stoffen en boodschappen doen. Lachen
Zondag of smorgens werken of concours, mar soms ook helemaal vrij, dan ging ik smorgens rijden en hadden we de middag samen.

Maar ik geef toe, dat ik dit zo niet wilde hoor.
paarden en werk was te druk, maar minder doen was ook niet zo makkelijk gedaan.
Baas kon geen extra personeel vinden, paarden eigenaar geen ervaren ruiter.
Maar uiteindelijk gewoon ander werk en gestopt met die paarden rijden, maar heb het toch heel wat jaren zo vol gehouden Lachen

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:27

scallie schreef:
hoi

vooral een vraagje voor bokkers die een "gezinsleven" (job, zelfstandig wonen, man/vriend...)op zich hebben...

hoe doen jullie dat om naast jullie paardje, nog huishoudelijke taken, vrienden, job enz... te managen Scheve mond

en hoe ver staat jullie paardje van bij jullie thuis (je hoeft hierop niet te antwoorden als je paard bij jullie thuis staat..)

Bij mij gaat alles ok hoor, daar niet van, ik ga het liefst van al naar mijn Belletje OK dan! Maar kom voor andere zaken soms tijd te kort, vandaar, mss wat tips??





- ik rijd twee wedstrijdpaarden, daarnaast hebben we een veulen en een pensioenpaard die geaaid moeten worden.
- paarden staan op 30 autominuten
- baan van 40 uur, ben getrouwd, doe daarnaast nog aan duiken

Hoe doe ik dat? Op di en vr rijdt mijn moeder beide paarden, op wo en do ikke. Ma zet de stalhouder ze buiten en/of in de molen, zaterdag rijden we er meestal ieder een, zondag is soms wedstrijd of anders hoe het uitkomt. Ik ben dus 3 a 4 dagen per week op stal. Verder zorg ik dat ik dus vroeg begin met werken op wo/do en om 4 uur naar stal vertrek. dan ben ik rond 8 uur thuis, en heb dus nog een redelijke avond over.

Het huishouden lijdt er wel onder, maar dat zou het eigenlijk altijd wel doen Knipoog maar we hebben veel apparaten (afwasmachine, droger, vriezer etc).

vrienden is vooral in het weekend, maar dat vind ik sowieso makkelijker.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:31

Hey nog een Kappelenaarse Haha! Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb ook een fulltime baan, en ga direkt uit het werk (Etten-Leur, NL) naar Brecht waar mijn paard staat. Eten doe ik dus pas als ik op de manege klaar ben, dat is op zijn vroegst om 9 uur, maar over het algemeen is dat veel later.
En de rest van het huishouden? Tja, ik heb geen man of kinderen waar ik rekening mee moet houden, dus de enige die de "rotzooi" ziet ben ik zelf Haha! Wassen, stoffen en stofzuigen e.d. gebeurt allemaal in het weekend, daar ga ik me doordeweeks echt niet voor haasten. Onverwachts op bezoek komen is dan ook op eigen risico Knipoog Haha!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:42

smurf schreef:
ik zie mijn paard nu door de week allen in het donker, dan kan ik niets meer met hem doen en in het weekend kan ik eindelijk eens zien hoe hij er ook alweer uit ziet.....evenals mijn flat....


Hier ook zo!!!!!!!!
Ik fiets 30 minuten naar Novia, een auto zou een hoop schelen.
Mijn huis is standaard een puinzooi, en mijn sociale leven is ook beperkt.


scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 14:44

leuk om een Kapellenaarse te zien!!! van waar juist??
id wel handig dat je enkel rekening met jeelf moet houden
ps die foto van je kat aan de computer is hilarisch!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:49

Ik ga 3 soms 4 keer per week naar mijn bijrijdpaardje Eef, op dinsdag, donderdag, zaterdag of zondag en soms nog op vrijdag.
Ik werk maar twee dagen in de week, op maandag en dinsdag. Op dinsdagavond heb ik om 8 uur les. Dus hup naar huis, eten en om 7 uur richting manege want ik moet nog ong. een 25. min met de auto naar de mange.
Op donderdag kan ik mijn dochtertje (net 2 jaar) naar opa en oma brengen of naar mijn schoonzusje, geld ook voor de eventuele vrijdagen.
In het weekend ligt het eraan of ik op zaterdag of zondag moet. Op zondag is geen enkel probleem dan is mijn vriend gewoon thuis.
Als ik op zaterdag moet ligt het eraan of mijn vriend uit of thuis voetbalt, als hij thuis moet hoeft hij pas om 1 uur weg dus ga ik 's morgens naar Eef.
Als hij uit moet dan gaat mijn dochter naar opa en oma of naar de altijd makkelijke buurtjes Haha! .
Als het echt niet anders kan gaat mijn dochter gewoon mee en dan gooi ik Eef alleen even los in de bak. Ooit wel eens een kind van 2 met een klein springzweepje een kwpn-er van 1.70 op zien jagen Haha! ,mooi om te zien.
De overige tijd is uiteraard voor het huishouden e.d.,maar gewlukkig hou ik ook nog tijd over voor andere leuke dingen. Het is wel een heel geregel, maar het is het ook allemaal waard .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:59

Ik pb je wel even Scallie

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:11

ik heb drie kinderen,man,twee paarden en een hond.

ik werk niet,dat scheelt wel,maar blijft altijd rennen vliegen,en vooral organiseren!

op maandag doe ik de paarden ,rijden,longeren,uitmesten.
naar huis opruimen,boodschappen doen,kids halen.

dinsdag doet mijn dochterde paardjes,en in de avond ben ik er ook weer.

woensdagochtend ben ik ook bij de paarden,smiddags de kids entertainen,eten koken,en in de avond weer naar de manege.

zo gaat het eigenlijk altijd.....vriendinnen vraagik tegenwoordig maar naar de manege te komen,sla ik twee vliegen in 1 klap!
in het weekend(avond)is voor vrienden en uitgaan.

dallas en giorgio zijn twee gekke maar lieve beesten!eindelijk fotos in mijn profiel!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:39

Ik heb een man, paard, hond, 3 katten, baan voor 32 uur en een eigen huis [zonder werkster]. Verder ga ik nog 3 tot 4 keer per week fitnessen.
Ik moet wel strak plannen en organiseren maar het is te doen.

Voor dat ik naar mijn werk ga doe ik de was en de kattenbakken. Als ik uit mijn werk kom ruim ik eers het huis op, stofzuigen en maak wat te eten.

Maandag:
8.00 - 17.30 werken
12.00 -13.30 fitness
19.00 - 22.00 paard

Dinsdag
8.30 - 17.00 werken
17.30 - 19.30 fitness en sauna
Lois wordt gewandeld

woensdag
8.30 - 17.00 werken
18.00 - 21.30 paard

Donderdag
deeltijd dag, boodschappen, administratie, huis schoomaken, bedden verschonen, eten koken. Paardrijden op de ochtend of in de les. Vroeg op de avond fitness

Vrijdag
8.00 - 17.00 werken
12.00 - 13.00 fitness
18.00 - 21.30 paardrijden

Zaterdag en zondag kan ik indelen zo als ik zelf wil. Vaak ga ik dan extra uitgebreid koken Vingers aflikken en video kijken.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:50

Mijn week (ongeveer)is als volgt.
Ik heb 50 minuten reistijd voor mijn werk.
Ik sta elke dag om 06.00 uur op, 06.30 de deur uit, half 8 beginnen met werken tot 17.00 en ben om 18.00 uur thuis.

Eten, daarna naar stal en ben rond half negen, negen uur thuis.
Doordeweeks doe ik 's avonds vaak wat was en als mijn man kookt, doe ik ondertussen stofzuigen en de kleine huishoud dingen.

Woensdag-avond ben ik thuis, dan heeft mijn paard vrij en ik ook. Omdat wij negen uur per dag werken, zijn wij vrijdag om half 1 klaar. (40-urige werkweek) vrijdag-middag doen we boodschappen en ga ik naar stal.

Het weekend is maar net hoe het uitkomt. In principe ga ik nooit 's ochtends, vanwege dat mijn paard 's ochtends op het land staat en dat wil ik haar niet ontnemen.

Goede afspraken, met je gezin is denk ik heel belangrijk. Peet en ik weten allbei waar we aan toe zijn... dat scheelt een hoop.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:01

Citaat:
Heb jij geen lampen thuis Smurf???


lampen??? kaarsen
Maar je huis ziet er bij dacglicht (vooral als de zon schijnt) veel smeriger uit dan bij lamplicht.......ik schrik me altijd kapot als het op zaterdag of zondag zonnig weer is Haha!

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:41

Ik woon alleen, eigen huis, en 5 katten, mijn(2) paarden staan ook aan huis, dei gaan overdag de wei in, bij heel erge hondeweer staan ze in de bak (met afdak). Ik heb een volledige baan 40+ uur EN.........een werkster Haha! die 2x per week komt. Ik probeer mijn paarden elke dag te rijden of te longeren, dit lukt helaas niet altijd, maar waar een wil is is een weg. Ik eet vaak pas om 21:30uur Knipoog

*edit* + natuurlijk Dizzy hier op bokt die regelmatig bijspringt en mijn paarden binenn zet als ik over moet werken + een behulpzame moeder die net zoveel van de paarden houdt als ik.
Een van mijn buren geeft ze elke dag om 12:00uur eten (in de wei). Verder houdt heel de straat (welgeteld 5 huizen)toezicht op mijn paarden!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:49

HELLOKES
gelukkige verjaardag-->net niet te laat
Ik heb het probleem niet om paard te verzorgen met andere dingen hé (op je 13 heb je nog genoeg tijd en vooral als je paardje thuis staat Knipoog )
Het enige probleem is als je MOET werken voor de examens...

0


scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 18:21

waw, de meeste van jullie zijn superactief

dit geef me een extra punch van, kom op, de rest doet het ook zo van druk, druk, druk!!!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:59

Ik ben ook vrij hyper.... Hyper!
Mijn paardje staat thuis.....ik heb ook nog 3 poezen,een varkentje,2 konijnen en een hond.
Ik woon samen en werk 32 uur.
Ik ben op dinsdag en vrijdag middag vrij(12 uur) en de rest van de week rond 5 uur(als ik niet overwerk).

Ik baal nu dat het vroeg donker is en maar 3a4 keer per week rij...
Maar ik heb gekozen voor een enorme hoop dieren dus alles word goed verzorgd(zuig nu al wel vacuum met de kruiwagen bij Quint's stal door de modder).

Ik wil mijn huis ook nog schoon hebben,sociale contacten onderhouden,af en toe een lekkere borrel gaan pakken...ik wil alles tegelijk.

Zo nu ga ik eten maken want daar heb ik nog geen tijd voor gehad....
dan douchen optutten en op stap.....morgen vroeg (of als ik thuis kom Haha! ) de beestenboel eten geven,lekker slapen en dan lekker mijn katerhoofd uitwaaien met paard hond en mannetje in het bos......

Het is wat druk soms maar ik vind het GEWELDIG OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:16

Wij hebben 3 paarden en 3 honden en werken allebei fulltime.
Ik zit bij de politie als hondengeleider en werk daarom vaak s´avond en s´nachts.
De paarden staan op 6 km afstand bij m´n vader, hij voert ze s´morgens vroeg en daarna doe ik ze naar buiten en als ik tijd heb mest ik gelijk uit of ga ik rijden.
Eind van de middag/begin van de avond doet Albert of ik ze weer naar binnen en krijgen ze brok en hooi.
Is er nog niet uitgemest doen we dat eerst en is het nog licht ga ik evt. nog rijden.
s´Avonds laat voert m´n vader ze om 22:00 nog een keer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers