Belachelijk, mijn hond een muilkorf?!?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Belachelijk, mijn hond een muilkorf?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 12:42

Ik ben echt kwaad!!!!
Wij hebben 4 honden, 2 rottweilers en 2 jr.
Ze zijn echt superbraaf, maar ze waken wel; als er een onbekende auto het erf opkomt gaan ze wel tekeer (is ook de bedoeling), maar zodra je uitstapt snuffelen ze en kwispelen ze...gelukkig weten mensen met slechte bedoelingen niet dat je ze zo aan je voeten hebt liggen.

We hebben ook een buurvrouw, die verst. gehandicapt is, je ziet er niks aan, maar ze kan bv niet zelfstandig wonen en is altijd verbaal erg agressief tegen mij. Als ik in de bak rijdt is ze vanaf de hoek al aan het schelden en aan het tieren voor alles wat mooi en lelijk is. Verder schreeuwt ze dat onze honden bijten en blablabla. Laatst ook al, was ze op haar manier gebeten, is Bob erheen gegaan: liet ze een totaal ongehavende schoen zien. Bob zei daar wat van en werd door haar vader over het tuinhek gesmeten: broek kapot/gekneusde vinger en blauwe buik....
Ze haalt van alles door elkaar en maakt er dus melding van bij de politie. Nu zegt ze weer gebeten te zijn, maar er is weer niks te zien (hoe denk je dat je eruit ziet als je door een rottweiler gebeten wordt?), maar nu hebben ze aangifte gedaan.
Het hele verhaal stond 2 dagen achter elkaar in de krant, met koeieletters of er een moord begaan was. Ze spraken over een meisje dat gebeten was (dit 'meisje' is net zo oud als ik....28) en een aanklacht bij de gemeente enz.
Twee dagen later kreeg ik pas politiebezoek. Mijn verhaal werd totaal niet gehoord...zij liegt dat ze barst en meldt van alles aan wat niet gebeurd, en ik zit ermee nu.

Mijn honden mogen alleen nog gemuilkorfd de weg op en bij een volgende melding worden ze in beslag genomen!!!! Maar het erge is, dat zij volgende week weer met een banketstaaf kan bellen en dan komen ze zeker mijn honden weghalen????
De buren zeggen allemaal dat je het haar niet kwalijk kunt nemen, omdat ze niet bij haar volle verstand is...maar hoezo neemt de politie en gemeente dat dan zomaar aan?????


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:48

belachelijk zeg, als ze nog een aanklacht indiend zou ik er een recht zaak van maken, zijn er verwondingen? nee, bewijzen? NEE!
Ze kunnen echt niet zomaar je honden in beslag nemen terwijl ze geen eens bewijs hebben!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:50

pff wat een gedoe zeg!!
als je de gemeente eens een brief schrijft, waarin je heel rustig en duidelijk uitlegd hoe het zit

en de eerst volgend ekeer dat hun de politie bellen, zelf ook bellen en zeggen dat als ze gebeten is, ze dan op zn minst een wond ervan moet hebben

maar ja er zijn ook mensen die vinden dat onze 2 ridgebacks een muilkorf om moeten Scheve mond
sommige mensen kan je gewoon niets tegen beginnen, maar in dit geval vind ik het wel erg raar dat de gemeente&politie iemand geloven die geestelijk niet in orde is en niet eens in staat is om op zichzelf te wonen, en dat ze dan jou niet jouw kant van het verhaal laten vertellen!

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:51

Waarschijnlijk wonen jullie buren er al jaren en zijn dat echte "Wijhenaren" of zie ik dat verkeerd?
Jullie zijn er later vanuit de Randstad komen wonen en worden misschien als 'buitenstaanders' gezien, zou dat er niet mee te maken kunnen hebben, dat ze jouw verhaal niet geloven en dat van dat meisje wel?

Verder wens ik je heel veel sterkte, ruzie met je buren lijkt me echt 3 x niks.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:53

Kan jij geen aangifte doen voor het mishandelen van Bob?
Als ik het zo hoor is hij best toegetakeld met het buiten schuppen.

Hoe kunnen trouwens jouw honden bijten als je ze op het erf hebt zitten? Of bedoel je buiten met wandelen?

Gek verhaal, ik snap ook niet waarom de politie geloofd als er geen bewijzen zijn.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:53

je zegt dat ze verstandelijk gehandicapt is, aan je verhaal te horen ook niet de meest lichte vorm, anders zou ze wel anders reageren. Dan vind ik het nogal vreemd dat ze haar verhaal klakkeloos overnemen, stel dat haar verstandelijk geheugen is als een kind van 6, een "normaal" kind van die leeftijd geloof je toch ook niet zomaar?? dat controleer je toch?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:04

Maak er gelijk een rechtzaak van!!!
Zijn ze nou helemaal gek geworden!! In Nederland moeten eerst overal bewijzen voor zijn en dan nu opeens niet!?!?! Op die manier moet je haar voor zijn als ze dan weer belt met een of ander banketstaaf verhaal dan kunnen ze zeggen "ja maar daar hebben we toen al naar gekeken"
Wat een stelletje @#$%^ Laat die politie moordenaars gaan zoeken en zich niet met dat soort dongen bezighouden.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:07

Eerlijk gezegd denk ik dat je in een gemeente als Wijhe geen rechtzaak tegen je buren aan moet spannen. Ze zullen niet nalaten om je weg te pesten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 13:12

Ja nou...ze woont gewoon bij haar ouders..de schuur is verbouwd tot woning zeg maar. Dus die ouders doen aangifte! Maar die vader ging zo tekeer tegen Bob, dat het lijkt of die gestoordheid in de familie zit...
Wij hebben toen melding gemaakt van mishandeling en die gaan we nu alsnog omzetten in een aangifte.
Verder gaan we een bezwaarschrift maken naar de gemeente.

Onze honden komen idd wel eens op de openbare (boeren land) weg, net het stukje voor ons huis. En dat mag ook niet en omdat het rottweilers zijn zien ze er natuurlijk eng uit...dat snap ik ook nog wel. Maar ik let erop dat ze op het erf blijven. De hond van andere buren loopt de hele dag op de openbare weg en daar hoor je ook niemand over.
Maar wat er gebeurd is dit: de honden zitten op mijn erf, maar op de oprit (lang!) en zij ziet ze en begint te schelden en te schreeuwen en de container om te trappen...en dan gaan de honden blaffen, maar neem dat ze maar eens kwalijk. Bijten hebben ze nog nooit gedaan, bovendien luisteren ze goed en lopen ze nooit los op het erf als wij niet in de buurt zijn.
Dat de gemeente zegt het hinderlijk te vinden dat de honden los de openbare weg betreden is meer dan logisch..als ik daarvoor een boete zou krijgen? Niet leuk, maar logisch..moet ik ze maar bij me houden.
Maar dat ze nu claimen dat het spoedeisend is, omdat het om zeer gevaarlijke en agressieve honden gaat???? Omdat een gestoorde dit denkt en je er verder niemand over hoort? Er waren 7 meldingen...6 van haar en eentje van een dorpsbewoner die ze achter de reeen aan heeft zien gaan, toen we hier net woonden: 2 jaar geleden!!!

Maar goed ondertussen moet ik opletten...want ze kunnen blijkbaar zo mijn honden op komen halen. Plus de krant die een heel banketstaaf schrijft over een gebeten meisje dat erg overstuur was Schijnheilig
Werkelijk, als mijn hond een kind zou bijten, dan zou ik er radicaal iets mee doen. Ik heb zelf twee kleintjes en die hebben vaak zat vriendjes mee...een agressieve hond kun je dan al helemaal niet hebben. De honden hebben nog nooit iets gedaan. Als de kinderen met vriendjes gaan stoeien, doe ik de honden uit voorzorg vast....ik vertrouw ze volkomen, maar wat dat betreft weet je het maar nooit en vergeef je het jezelf nooit als ze wel iets doen..ze beschermen nl wel onze kinderen...
Maar in dit geval: niks te zien, terwijl je door een rottweiler gebeten bent????? Toe zeg...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 13:18

Fitz...je hebt gelijk. Maar dat pesten doen ze nu al..wat denk je inderdaad dat die meldingen zijn?
Het mooiste is nog, dat ze er al wel jaren wonen, maar van origine uit Amsterdam komen!!!

Het klikte van begin af aan al niet.
Gelukkig wonen ze een heel eind bij ons vandaan, zijn niet de naaste buren. Ze wonen bijna een kilometer verder, ik zie niks van ze, tenzij ze langsrijden.
De eerst volgende keer dat ze schreeuwt en scheldt doe ik ook aangifte..

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:19

Ik heb het wel eens gezien als iemand door een hond gebeteb was.
Gewoon een vuilisbak net zo groot als een collie denk ik.
Nouw dat was echt een en al verband moet je nagaan als dat was gebeurt door een rotweiler. En die ouders ... die moeten toch ook beter weten!!
Hebben jullie een keer ruzie gehad ofzo, of iets gedaan waardoor hun weer wraak willen nemen?

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 13:20

Nee...het komt allemaal door die verzinsels van die dochter...hoewel het nooit echt geklikt heeft.
Maar die dochter fietst in haar eentje langs en komt met verhalen thuis, wat die ouders geloven en daardoor een raar beeld van ons krijgen. Toen Bob het uit wou praten werd ie in elkaar gemept, waarna wij het praten maar hebben opgegeven...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:33

nou dat zecht dan toch al genoeg..
Wat een mensen gatverdamme.
Maar zij moeten toch ook snappen dat hun dochter niet helemaal goed is.
En... ow ik an zo boos worden hierom. Zit me gewoon opte vreten achter mijn pc.
ie politie moet eerst maar es gaan bewijzen dat hij echt bijt.
Laat haat maar eens langsfietsen als de politie erbij is. En dan kijken wat er gebeurt.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:36

Meteen aangifte doen van mishandeling van Bob en van laster. Trust me, ik heb een dergelijke situatie van dichtbij gezien en zodra zij je gaan aanklgane voor dingen die totaal niet waar zijn is er maar een ding wat je doen kan en dat is de bal terugkaatsen.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:44

Ik zou direct aangifte doen! Scheve mond

Ik vind het echt belachelijk van die buurvrouw! Stel je voor dat ze weer een klacht indient! Ik vind dit echt niet kunnen

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:12

Wat verschrikkelijk dat de politie haar wel geloofd, zij heeft toch geen bewijs dat jou honden haar gebeten hebben.
Ik zou aangifte doen. Want het is natuurlijk niet fijn als je honden in beslag worden genomen voor iets wat ze niet gedaan hebben. Scheve mond

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:39

1) eis een doktersonderzoek. Als ze zeggen dat je hond gebeten heeft, dan zie ik graag een verklaring van een dokter die de wond gezien en/of behandeld heeft.
2) zet een hek op je oprit zodat je honden niet meer van je eigen terrein afkunnen.
3) doe aangifte van mishandeling van Bob
4) stuur een ingezonden brief naar de krant waarin je vraagt om enige nuance in de nieuwsgeving. Er is geen beet, dus waarom zo'n paniekverhaal? Raad de krant aan om bij dit soort verhalen voortaan naar de wond te kijken. Misschien zullen ze 'm niet plaatsen, maar ik zou het niet zo over m'n kant laten gaan, dat bericht.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 15:56

Nou..dat is dus nog het mooiste!!!! De politie heeft kennelijk haar been gezien en daar was niks aan te zien. Het schijnt dat ze een miniscuul gaatje in haar broek heeft?
Ik weet niet of je de kaak van een rottweiler weleens van dichtbij hebt bekeken??? Knipoog
Vorige keer idemdito: ze schreeuwde dat ze was gebeten ''Kijk maar, mijn hele schoen kapot door die poedersuiker!"
Bob keek en zag....een smetteloze gymp.

Dusse...spoedeisend belang ivm zeer gevaarlijke, bijtgrage honden.

We zijn inderdaad voornemens een hek bij de oprit te zetten. Nadeel is alleen dat wij een terrein van anderhalve hectare hebben, dus ze altijd wel op de weg kunnen komen als ze het willen. Ze lopen er zowat nooit, en niemand klaagt over overlast of gevaar...alleen die idioot.

Brief naar de krant is ook een goeie!!! OK dan!

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 16:10

Ik weet wel hoe een beet van een rottweiler eruit ziet en dan ben je echt niet blij.
Mijn zoon toen zoontje is eens gebeten door een rottweiler.
In zijn gezicht hij heft hel veel geluk gehad dat het net langs zijn ogen gegaan is.
Hij heeft nu alleen lidtekentjes in zijn mondhoeken.
En die hond deed nooit niks en toen wel
Moet er wel vertellen dat het twee dagen na oud en nieuw was dus volgens ons was die hond nog gestresst van het vuurwerk.
Dan kun je het zo'n hond ook niet eens kwalijk nemen.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:24

daar kun je idd kwaad van worden!!! een meisje dat ik ken is ook eens gebeten door een rottweiler, nou dat zie je toch wel echt duidelijk, ze moest hechtingen en het was helemaal blauw!

die honden hebben helaas ene slechte naam, terwijl als ze goed opgevoed zijn ze hartstikke braaf kunnen zijn! het zou echt verschrikkelijk zijn lijkt me, als ze in beslag zouden worden genomen, maar krijgen ze dan geen agressietest of iets? zodat ze kunnen zien of ze agressief zijn?
ik hoop voor je dat het goed afloopt!

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:51

wat belachelijk.
kun je niet een soort en met rectificatie aanvragen bij de krant?
het is toch niet waar en jou naam gaat naar de kl*ten.
echt belachelijk.
dan ga je toch eerst normaal met elkaar praten.
maar die mensen laten van hun kant al zien dat ze geen fluit van jullie geloven.

bij ons ook er was een vent die liet z'n herder uit nou die hond begint onze hond aan te vallen.
dus die man stuurt die hond naar huis.
komt hij terug geeft onze hond een schop dus onze hond bijt terug.
broek van die man stuk.
komt hij later aan de deur wil hij geld zien voor de broek.
helaas heb ik een geheugen als een zeef dus wist niet wat er gebeurde.
maar de buuf had het gezien.
dus mn pa heeft tegen hem gezegd dat hij begon.
nou hij is niet meer langsgekomen.

gatverdamme wat kunnen mensen toch zo gemakkelijk liegen over iets wat helemaal niet waar is.
mischien is ze wel geestelijk gehandicapt maar ik denk dat ze het toch wel een beetje doorheeft dat ze liegt toch?

en die vooroordelen over rottweilers is ook zo stom.
ik ken een rottweiler en dat is gewoon een doetje.
echt heel lief.
het ligt aan de mens die ze opvoed en niet aan het ras...

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:02

TongeR schreef:
en die vooroordelen over rottweilers is ook zo stom.
ik ken een rottweiler en dat is gewoon een doetje.
echt heel lief.
het ligt aan de mens die ze opvoed en niet aan het ras...


Ben ik mee eens. Maar jammer genoeg ligt het ook vaak aan wat een hond heeft meegemaakt of erfelijk.
Mijn hond heeft ook plotseling angst-agressie gekregen. En ik ken hem al vanaf dat hij 1 week was. Scheve mond
Veel mensen hebben ook vooroordelen over Rottweilers ik vind daarom ook de naam zo jammer, eigenlijk zijn het gewoon Liefweilers. (de meeste dan Knipoog )


Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:09

idd het kan ook erfelijk zijn of angst,
maar meestal ligt het aan de baasjes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:42

Maak eens een afspraak met de wijkagent, nodig hem bij je thuis uit en leg hem het hele verhaal uit.
Hij/zij is er speciaal voor dit soort gevallen.
Je hebt dan een vast aanspreekpunt waar je "zaken" mee kan doen en die weet hoe het verhaal in elkaar steekt.
Bijkomend voordeel van thuis een afspraak maken: hij kan dan zelf de honden zien

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:25

Ilindra schreef:
Maak eens een afspraak met de wijkagent, nodig hem bij je thuis uit en leg hem het hele verhaal uit.
Hij/zij is er speciaal voor dit soort gevallen.
Je hebt dan een vast aanspreekpunt waar je "zaken" mee kan doen en die weet hoe het verhaal in elkaar steekt.
Bijkomend voordeel van thuis een afspraak maken: hij kan dan zelf de honden zien


Dat is een hele goeie. Zo'n man kent je dan persoonlijk en kent de situatie ook. Ik zou ook de krant opbellen en de journalist uitnodigen voor een gesprek bij je thuis. Anders zou ik ze aanspreken op smaad. Ze schrijven een stuk dat beledigend is en niet klopt. Bovendien hoor je dergelijke dingen te controleren op waarheid.