eerste keer lenzen, wat een drama..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

eerste keer lenzen, wat een drama..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 16:44

*zucht* ik moest vandaag voor het eerst komen oefenen bij de opticiën met lenzen, nou ja, 1 lens (kan maar met 1 oog zien, en daar zie ik dus niet zo goed mee, vandaar die lens Haha! )
Maar goed, het is een groot drama geworden, het zat vreselijk, begon echt enorm te tranen.. en na een paar minuten begonnen m'n oren te suizen en draaide alles om me heen Verward
Ik ben zo'n beetje flauw gevallen, was ook veelste zenuwachtig Scheve mond ..maar volgens mij gaat het nooit meer goed komen
Nu moet ik woensdag weer terug, dus ben benieuwd hoe het dan gaat, hopelijk gaat het dan wel lukken, anders weet ik het ook niet meer Scheve mond
Is trouwens een harde lens, is het normaal dat het in het begin zo'n drama is?

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:47

Natuurlijk gaat het goedkomen

Ik heb iets van 2 maanden geleden ook lenzen gekregen (zachte)
Ook drama, mijn ogen traanden echt heel erg, het brandde enorm, en bij de tweede was er ook nog eens lucht ondergekomen en moest ie overnieuw....
Maar ingehouden, en later ging het veel beter! Nu voel ik ze niet meer!!

Met indoen ook: 1ste 2 keer 1 uur (!!), daarna 40 minuten, toen 30, toen 20, toen 10, en nu 5 of minder!
Ik ben er nu echt heel blij mee

Suc6!

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:49

Toen ik de 1e x mijn nachtlenzen in deed..Pff deed egt zeer!! Helemaal tranen...En ik moes maar naar mn knie kijken Maarja..Later zaten ze er dus in..Moesten er weer uit..Maarja..Nu in 1 minuutje zitten ze erin Lachen

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:08

Hey
Ik heb bijna een jaar geleden dus ook lenzen gekregen en had er gelijk ruzie mee, kreeg die dingen niet in of uit mijn oog, ja met een hoop gevechten dat wel, nu gaat het binnen een minuut en weet niet hoe blij ik hiermee ben, scheelt namelijk in de winter heel erg met paardrijden, als ik namelijk aan het rijden was besloeg op een gegeven moment mijn bril Scheve mond
In ieder geval heel veel suc6 en alvast veel plezier met je lenzen Tong uitsteken

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:10

Mijn zusje heeft ze sinds dinsdag, erin ging wel volgens haar, maar ze is wel 3 kwartier bezig geweest met ze eruit halen Tong uitsteken
Gelukkig hoef ik geen lenze!

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:20

Ik heb nu sinds een maand zachte lenzen, en bij mij gingen ze er ook de eerste keer heel makkelijk in. en heb er nooit last van. Alleen een keer in de bus ging ie eruit, en toen had ik dus een probleem, zonder lenzenvloeistof..

Maar het schijnt idd zo te zijn dat harde lenzen erg vervelend zijn...
succes iig!

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:32

Ik vind Harde lenzen egt niet vervelend....Soms doe ik ze wel n half uur in voordat ik ga slapen ofzo..en helemaal pijnloos enzo.
Laatst bijgewerkt door Anouk01 op 05-12-03 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:38

Ik heb nu al 6 jaar lenzen en dat bevalt erg goed. Toen de eerste keer bij de oogarts was het wel even wennen (tranen e.d.), maar nu heb ik ze in een minuutje in en uit. In het begin duurde het wel een uur...
Maar Mazzel-meid, kan je geen zachte lenzen? Harde lenzen zijn indd een crime (wat ik gehoort heb). Ik zou dus naar een oogarts (ziekenhuis) gaan en niet naar een opticien. Daar hoor ik vaak slechte verhalen over...
Veel succes!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:43

Balen dat het zo ging! Ik weet niet hoe het is met harde lenzen, zelf heb ik zachte lenzen en daar ben ik erg blij om. Harde lenzen hoor ik alleen maar rot verhalen over. Is er geen mogelijkheid dat je ook een zachte lens neemt? Daar heb ik nl nog nooit echt problemen mee gehad..

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 17:45

Amethyst schreef:
Maar Mazzel-meid, kan je geen zachte lenzen? Harde lenzen zijn indd een crime (wat ik gehoort heb). Ik zou dus naar een oogarts (ziekenhuis) gaan en niet naar een opticien. Daar hoor ik vaak slechte verhalen over...
Veel succes!


Zachte lenzen hebben ze me in het ziekenhuis afgeraden, omdat ik maar 1 goed oog heb, en ze zeiden dat je met zachte lenzen vaak de meeste problemen hebt. Zelf heb ik er weinig verstand van, maar als harde lenzen echt niet gaat lukken, dan ga ik denk ik toch voor zachte.
Bedankt voor de reacties, trouwens!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:02

Wat voor problemen met zachte lenzen dan? Met indoen of aan je oog zelf?

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:09

Ik heb zelf zachte lenzen, eigenlijk juist omdat die volgens de (mijn opticien toendertijd iig) opticien het minst gevaarlijk zijn voor je oog, makkelijker zijn om in te doen, en beter blijven zitten. Ik heb gevoelige ogen, maar toch nooit ergens last van, ook niet als ik ze voor het slapen gaan vergeet uit te doen o.i.d. Lachen

Dus als dit niet wil, zou ik zeker zachte proberen!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:19

Ik heb harde lenzen, vond het de eerste keren ook dood eng Bloos Vooral toen hij een keer niet op mijn pupil zat Knipoog
Maar nu alweer een jaar lenzen en wil ze echt niet kwijt.

cathrien

Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:47

Ik draag echt al heel lang lenzen, harde, en dat gaat prima. In het begin is het inderdaad heel erg wennen maar als je ze per sé wilt zal het zeker lukken.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:52

Ze hebben tegen mij gezegd dat harde lenzen beter zijn, omdat die meer zuurstof doorlaten dan zachte. Ik heb dus harde lenzen genomen, en ze bevallen al 6 jaar prima.
In het begin zaten ze bij mij ook niet lekker, maar na een week voelde ik ze niet meer, en was ik bang dat ik ze verloren was Bloos
Succes woensdag!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:01

Ik heb zachte lenzen...en die bevallen mij heel goed....maar boh...die eerste paar dagen echt een kwartier om ze erin te krijgen...nu heb ik ze binnen 5 seconden in Tong uitsteken

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:44

ik wil ook zo graag lenzen maar ik was de 1e x dus een uur bezig en
toen eigenlijk moet ik toe geven had ik er geen zin meer in heb ze
laten verpieteren en nooit meer in gehad...!! Bloos

ik ga toch weer eens terug..denk...ik Schijnheilig

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 12:58

Het is afgelopen woensdag wel helemaal goed gegaan, en op het moment moet ik het rustig opbouwen, elke dag 2 uur meer,
het voelt heel irritant, net alsof er een halve zandbak in m'n oog zit Tong uitsteken maar ik zie het opeens echt super!
Alles heeft opeens meer kleur Cool

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:05

Zo ging mijn eerste keer lenzen inzetten ook. Ik was toen nog maar 10 jaar oud, maar het was beter voor mijn ogen om over te stappen op lenzen. Hartstikke eng natuurlijk voor zo'n jong meisje als ik, dus na wat gepruts moest ik ook op de bank gaan liggen omdat ik duizelig was en dreigde flauw te vallen. Maar je moet er gewoon de tijd voor nemen om ze in te zetten en om eraan te wennen, elke dag even iets langer.
Nu zou ik niet meer zonder kunnen, heb niet eens een reservebril meer, als ik opsta doe ik mijn lenzen in en vlak voordat ik mijn ogen dichtdoe om te slapen gaan ze pas weer uit. Dus gewoon even doorzetten Knipoog

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:12

heb van de zomer voor het eerst lenzen gehaald
Alleen geloofde de opticien niet dat ik nog nooit eerder lenzen heb gehad omdat ik ze zo indeed zonder te priegelen ze zaten er al binnen een minuut in !!!
dat was erg lekker heb verders nooit problemen met indoen gehad t is gewoon een questie van wennen denk

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:20

Ik heb al een paar jaar zachte lenzen en ging vanaf het begin gewoon goed , ik ben ook zo iemand die gewoon met z'n vingertopje over z'n oog kan glibberen , geef ik niks om Haha!

Dus die lenzen waren ook geen probleem , was er dolblij mee , beste uitvinding ooit !! OK dan!

Maar op een gegeven moment , na een paar jaar ,
vertelde de opticien dat ik met harde lenzen waarschijnlijk NOG beter zou kunnen zien dan met mijn zachte die ik al een tijd had.

Ook nog wat andere voordelen eraan...dus maar geprobeerd Lachen

Pfoeeeeee
Dat was echt niks , tranen als een gek , en ik voelde constant dat randje van die lens.... als ik knipperde verschoof die lens een beetje mee , dan kreeg ik een zicht alsof je een traan in je oog hebt Haha!

Als ik constant een beetje naar beneden keek dan ging het prima ,
maar recht voor me uit of iets omhoogkijken dan voelde ik dat randje weer... en teveel tranen doordat ik het teveel voelde.... heb stug volgehouden omdat ik al was gewarschuwd dat het wel even kon duren met wennen , maar na een paar weken was ik ze toch echt meer dan beu en heb ze teruggebracht.

Heb nu al weer een tijd zachte lenzen en dit bevalt me nog steeds uitermate goed OK dan! .

Wellicht is het bij jou ook zoiets ,
dat harde niet willen maar zachte lenzen WEL prima zijn ? Lachen