diarree

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 21:42

Mijn paardje heeft al ruim drie weken diarree. Hij krijgt nu al geen kuilgras meer maar hooi. Verder ben ik nu met medicijnen aan de slag gegaan die de darmflora weer stabiliseren. Zijn er misschien nog tips. Het gekke is dat hij niet afvalt en ook nog vol energie zit.


Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 01:26

mijn verzorgpony's hadden ook regelmatig diarree (zeg maar elke winter) zodra wij de eigenaar waarschuwden kwam hij met een wondermiddel, en was t na n paar dagen over; maar laat ik nou natuurlijk net niet weten welk wondermiddel dat was:(
als je je paard een enorme hoeveelheid wortels krijgt, of het land bemest is, kan dat de diarree veroorzaken.
succes ermee,
xx hester

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 07:31

De haflinger van mijn buurvrouw heeft het ook gehad (zie topic 3 weken diaree). Hij bleek heel veel zand in de darmen te hebben. Heeft sand-clear gehad en is nu weer beter.

kuzzz_4_you
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:29

als je er snel vanaf wilt zijn moet het hem een broodje met boter en heel veel kaneel geven
het gaat dus om de kaneel dit is een heel oud middel en werkt heel erg goed
dit doe je 2 keer per dag maximaal 4 dagen
succes


Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 18:45

Ja ik hoorde al zoiets van banaan met kaneel.........maarreh mijn horsie is een pitser van de bovenste plank. Hij spuugt alles wat hij niet lust recht in mijn gezicht uit en dan trekt ie er zo'n gezicht bij van hoe durf je! Maar kaneel met brood moet lukken denk ik.................hoop ik. Ik heb al bij de paardendrogist het product "opkikker" gekocht.

dunga
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:19

Hoi Snoortje

Uit het feit dat je medicijnen krijgt om de darmflora weer te stabiliseren begrijp ik dat de DA al geweest is.
Heeft hij een mestonderzoek op zand gedaan?

Ik weet niet of jouw paard buiten loopt maar dit is geen fijne tijd voor grazende paarden. Ze krijgen al snel veel zand mee naar binnen met die korte sprietjes gras.

Je kunt de mest laten nakijken op wormen en zand, als je de mest zelf brengt kost dit nog geen 10 euro. Je moet dan wel het bovenste pakken zodat je echt laat nakijken wat hij echt gemest heeft en niet dat wat op de bodem van de wei of op stal ligt.

Je kunt ook zelf mest pakken en in een plastic zakje met water ophangen, na een halve dag (of eerder) zie je dan het zand onderin zitten.

Je kunt het ook voelen: tussen duim en wijsvinger voel je het zand gewoon schuren, net als scrubcreme.
Er hoeft niet bij iedere mest zand naar buiten te komen, je kunt dit het beste een paar dagen achter elkaar controleren.

Drie weken achter elkaar is veel te lang, dit los je met kaneel echt niet op, er is dan iets anders aan de hand.
Mocht je de dierenarts er nog niet bijgehaald hebben dan zou ik dit zeker snel doen, anders blijf je je maar zorgen maken.

succes, nike


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Blacky94, Dees, lgw, Whizz en 29 bezoekers