Alleen buitenrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 20:57

Ik ga vaak in m'n eentje naar buiten, maar ik merk dat daar soms toch wat vreemd tegen aan gekeken worden. Is dat echt zo raar?
Paard is braaf alleen, cap op, mobieltje mee, vergunning mee (waar mijn naam en adres opstaan), kokertje met adres aan het zadel en rijden maar. Ik kan echt uren wegblijven in m'n eentje (nou ja, samen met paard dus), vind het totaal niet saai, maar bij mij op stal vinden ze dat maar vreemd (zo lang weggeweest?! Helemaal alleen?!), nu zijn dat voornamelijk dressuurprikkers met in het weekend een buitenritje en zo ben ik dus niet. Met meerderen is gezellig, maar alleen vind ik totaal niet vervelend!

Nulla tenaci invia est via


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:06

Ik kan ook rustig in mn uppie een buitenrit maken van uren.Ik vind het ook heerlijk.Tuurlijk is het best gezellig als er iemand meegaat maar alleen vermaak ik me ook prima!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:10

Ik zou ook liever helemaal alleen een buitenrit gaan maken, dat is misschien niet gezellig, maar je bent dan lekker vrij en ben niet afhankelijk van andere enzo... Je kan dan ook lekker nadenken enzo... dat lijkt mij altijd het fijnste. Met een groep is ook niet verkeerd hoor, alleen dan is het gewoon... anders haha. Of gezellig met je vriendje.. Zwijmel, zwijmel.
haha nee hoor, maar wel lekker romantisch Haha!

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:12

Heb jaren niet anders gedaan. Maar er wordt inderdaad vaak raar tegenaan gekeken. Ik sta nu op een stal met een hoog NVVR-gehalte, vijf van de twaalf klanten zijn NVVR-lid, zodat er bijna altijd wel iemand is om mee te rijden.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:14

Ik ben ook bijna dagelijk in m'n eentje op pad. HEERLIJK! Met Dien doe ik het(nog) niet want dat lukt niet maar met Dennis altijd. Ik weet precies wat ik van hem kan verwachten dus, zoals sommige mensen zeggen, gevaarlijk is het niet. Hij is hardstikke hengst en slooft zich wel uit als we vreemde paarden tegen komen maar zal nooit iets onverwachts doen(voor andere misschien wel maar ik zie het altijd aankomen).
Op Dien weet ik het niet 100% dus ga ik er niet lleen op naar buiten. Ik heb ook m'n vertrouwen nog niet 100% in haar terug na ons ongeluk. Ik hoop uiteindelijk ook met haar op pad te kunnen.
En dat ik alleen ben vind ik ook echt niet erg. Met je paardje samen ben je toch niet alleen???????
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:14

ik heb geen bewijs oeps! maarja.. ik heb geen bos dus ik zou het ook willen maar ik ga geen uren rijden ofja als ik de brug overga maar dat ga ik de eerste keer niet doen
en idd hier in de buurt kijken niet paardengekke mensen mij zo aan

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:18

ik ga meestal alleen.. de meesten hierzo vinden hun paard er niet geschikt voor (te druk ofzo?) of ze hebben geen zin ofzo..

ik vind het ook niet erg om alleen te gaan, Evita is buiten super braaf en ik ken haar erg goed. helaas hebben we hier niet echt veel bossen maar alleen maar veel weilanden en zandvlaktes! soms ga ik gewoon een beetje lekker "crossen" met haar (ik doe wel voorzichtig aan hoor) en dan ben ik zelfs liever alleen, dan hoef je niet met anderen rekening te houden en gaan de pony's elkaar niet lopen opfokken (dat doet evita wel namelijk)

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:30

ik rijd ook 99,5% van alle keren alleen buiten.
Vroeger vond ik daar niks aan, maar nu heerlijk, lekker in het bos alleen met je paard.
Geen knetterende radio en lawaaige machines om je heen.
Binnekort weer alleen naar het strand.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:47

Ach niks van aantrekken, als jij hiervan geniet dan is er toch niks mis mee? Is toch heerlijk dat je zo alle spanning en stress kwijt kunt raken.Ga maar lekker door,niks van anderen aantrekken!!!!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:48

Heerlijk toch?! Geen gezeur van mensen; Gaan we draven? kun je even wachten, ff me beugels goed doen!
Of noem maar wat op, je kan doen wat je wilt, nergens van afhankelijk en geen eritante roddelende mensen; heb je het van piet gehoort????
en dan rij je met piet en dan krijg je het zelfde om maar iets op te noemen!
Zo gezegt, lekker rustig en ik vind het totaal niet gek!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:50

Ik vind het heeeerlijk, zo alleen. Al je problemen kun je kwijt. En je paard vind het nog eens leuk om naar te luisteren. Haha! Ik ga bijna iedere dag even een kwartiertje naar buiten, meestal alleen. Om even tegen mijn paardje te praten, om even lekker alleen met hem te zijn. Heeeeerlijk. Lovers

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 21:53

Nog een voordeel van alleen rijden: Lekker je eigen tempo aanhouden! Gipsy haar 'eigen' tempo ligt behoorlijk hoog, ze houdt van opschieten, maar ze kan dat uren volhouden (zo kom je nog eens ergens....) Samen met een ander paard moet ik haar vaak inhouden, uiteindelijk past ze dan haar tempo wel aan, zodat ze weer ontspannen aan een lang teugeltje loopt, maar ze is er veel sneller moe van, terwijl ze dus eigenlijk langzamer loopt.

Ik trek me er ook niks van aan hoor als ze je raar aankijken op stal, ik vermaak me wel! Maar ik vroeg me gewoon of het nou echt zo vreemd is.

Over dat bewijs: Je moet hier (het Goois Natuurreservaat) een vergunning hebben om gebruik te mogen maken van de ruiterpaden (overtreding kost 100 piek) en zo'n vergunning krijg je alleen met een ruiterbewijs, dus vandaar. Verder vind ik dat ruiterbewijs best wel onzinnig, maar ach, kleine moeite om het te halen (lang geleden!) en hebben is hebben.

Nulla tenaci invia est via

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:55

ik vind het ook heerlijk om alleen naar buiten te gaan. nou heb ik geen bos vlak bij de boerderij maar een ommetje over de weg is ook erg leuk. ben soms liever alleen dan met een hele groep. kan lekker alles aan mijn paardjes kwijt Lachen

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 23:31

Ik sluit mij aan bij jou en de rest, heelijk om zo nu en dan lekker alleen met m'n paard erop uit te gaan. Gewoon genieten van de rust en het samenzijn met mijn manneke Lovers Maar soms vind ik het ook wel prettig met meerdere, het is wel veiliger en vooral aan het strand ofzo is het fijn omdat mijn paard dan rustiger is. En verder de gezelligheid. Maar mijn zondagen waarop ik urenlang met mijn paard door de bossen struin hou ik er in, toppunt van ontspanning!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:19

Ik vind het heerlijk om alleen buiten te rijden, geen gedoe van: he rij niet zo dicht op me, mijn paard trapt! Offe, effe wachten ben m'n zweep verloren, offe: effe mijn beugels goed doen, eh, ik durf niet zo goed te galopperen, oh wat eng er komt een grote trekker aan, ik ga terug!

Nee hoor, natuurlijk vindt ik het erg gezellig als Marc naast me fietst, kunnen we lekker kleppen, maar hij is dan ook niet bang voor trekkers.... Zeurt alleen als ie last van zijn kont heeft van het fietsen!

Met Tineke rijden vind ik ook niet erg, omdat Des het erg goed met haar paard kan vinden, maar als ik alleen ben hoef je verder met niemand rekening te houden (alleen een beetje met het verkeer).

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:58

kost het ruiterbewijs (veel) geld om te halen en waar kan je dat doen namelijk niet op een manege paard HIERZO.
ff offtopic
ik praat ook met ex tijdenss een buitenrit enzo en ik knuffel veel
en geniet :

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 10:31

Ik rij ook altijd alleen en dat komt omdat ik alleen op die stalling sta.
Kawa was voorheen niet altijd zo braaf maar om hem nu alleen maar rondjes in de bak te laten lopen zag ik ook niet zo zitten.
Ik ga wel altijd gewapend met mobieltje op pad.

Mijn moeder zuurt wel altijd dat ik alleen ga maar ja wat moet ik anders.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 12:20

ik rij zelf altijd alleen buiten mijn paard wordt helemaal gek van andere paarden, dan moet ze perse voorop lopen en gaat ze zich onwijs uitsloven.
uhm zou het dan toch een hengst zijn Verward

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 12:29

Ik rijd bijna altijd alleen buiten, gewoon omdat ik vaak niemand op dat moment heb om mee te gaan en ik vind 't ook vaak heerlijk om alleen te gaan, kun je precies doen wat je zelf wilt!

Maar nou is Fie ook vrij makkelijk om alleen mee te nemen, dat scheelt ook. Ze hangt niet aan andere paarden en ze is best braaf buiten.

Met Quieta ben ik nog maar weinig buiten geweest en die neem ik alleen mee als ik met iemand met een brouwbaar paard mee kan. Ik wil dat ze het op die manier goed leert, zodat ze over een tijdje ook alleen mee kan. Zo heb ik het met Fie ook gedaan en dat bevalt prima.

Ik neem wel altijd m'n mobieltje mee als ik alleen naar 't duin ga hoor, je weet maar nooit wat er kan gebeuren!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 15:41

Citaat:
Op 2001-10-26 23:31, schreef Mirte:
Maar mijn zondagen waarop ik urenlang met mijn paard door de bossen struin hou ik er in, toppunt van ontspanning!


Ik ben wel benieuwd in welke bossen je dat hier doet in de omgeving????

On topic: Ik vind persoonlijk buitenrijden in mijn uppie echt niets aan. IK ben zo weer zo geen buitenritten mens, met een ander is het dan nog wel gezellig maar alleen ...... moet er niet aan denken!
Ik ben dan ook een echte dressuurprikker, dus waarschijnlijk 1 van die mensen van jouw stal, Margreet Haha! Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fitzroy op 2001-10-27 15:42 ]</font>

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:03

Maar die dressuurprikker wil toch morgen wel een keertje gezellig samen met Fie van de duinen en 't strand genieten...

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:48

Net nog een buitenrit gemaakt in mijn eentje. Lekker zingen (en daar stoor ik dan niemand mee Haha! ) en een beetje kletsen tegen mijn paardje. Alhoewel ik het heel gezellig vind met anderen buiten te rijden, rijd ik ook vaak alleen. Het grote voordeel: je kan je eigen tempo aanhouden. Mijn paard heeft een wat hoger tempo dan de meeste andere paarden. En als die moe zijn op de terugweg, ruikt de mijne de stal en zet de turbo er nog even op!

Alhoewel ik meer dressuurmatig rijd, vind ik het toch belangrijk dat mijn paard regelmatig mee gaat naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:51

Heerlijk juist, met z'n tweetjes op pad Lovers . Bij mij op stal vonden ze het in het begin ook heel raar, want ik laad m'n pony op en vertrek gewoon. En als iemand dan vraagt waar ik heen ga, zeg ik gewoon "oh effe naar het strand ofzo".... Wordt heel vreemd tegenaan gekeken.
Maar ik vind het heerlijk, op m'n vrije dag (doordeweeks) lekker met Mileentje op pad. Ze weet het ook precies als de veewagen open staat, ze rent er zelf op en wacht tot ik 'm dichtdoe. Vaak beslis ik pas als ik al aan het rijden ben wat ik ga doen, bos of strand... Wat een luxepositie eigenlijk he....

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:58

Ik vind het een ramp alleen op pad.
met Floor of Charlotte is nog wel leuk maar ik vind tegen iemand aan kletsen veel leuker.
Al rijd ik ook wel eens met iemand samen buiten en dan zeggen we niet tegen elkaar alleen maar genieten.
Maar Lodewijk is een ramp buiten . Met nog een ander paard is prima en een groep ook maar alleen vreselijk. Ik ga van links naar rechts over de weg ga harder an ik zelf wil en maak noodstoppen als ik het niet wil Lachen
met regelmaat sta ik ineens met m'n neus de andere kant op terwijl ik overtuigd was dat we van die kant afkwamen.
en nee dan rijd ik niet voor me plezier buiten.
Dus laat mij maar lekker in het weekend met ene groep of met z'n 2tjes lekker naar buiten gaan das een stk veiliger voor mijn bloeddruk

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:59

Citaat:
Op 2001-10-27 17:58, schreef Nimber:
maar ik vind tegen iemand aan kletsen veel leuker.


*LOL* Ik klets Milena de oren van de kop als we met z'n tweetjes zijn... Mijn pony weet alles van me, echt alles *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danielle_h, Dartel, fleurtjeuh, lotte_dl, Sas75, TamaraFloor, Vickym98 en 93 bezoekers