Zo zit je in het gips!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Zo zit je in het gips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 00:28

Vanmorgen met vrij veel praatjes naar het ziekenhuis gegaan. Ik moest voor de uitslag van een echo van m'n pees en aangezien de dokter die de echo deed zei dat er weinig te zien was had ik weinig te vrezen, dacht ik.
Alles bij de othopeet was een uur uitgelopen en we zaten in de wachtkamer ( we = mijn ouders en ik) een beetje lol te maken over de gipskamer.(die was naast de afdeling waar ik moest zijn) Er stond een bordje " wanneer u de zaag hoort, horen wij de bel niet", en die zorgde nogal voor wat hillarische opmerkingen van meerdere mensen.
Toen mocht ik eindelijk naar de dokter.. Niks te zien op de echo w.b.t scheuren, wel vocht en een soort weefsel. De pees is wel dikker als normaal (dat wist ik al, is aan de buitenkant te zien), en we vermoedden een flinke overbelasting. Ga maar een rolstoel halen en je kunt meteen door naar de gipskamer, 5 weken gips! In de wachtkamer werd ik verontrustend aangekeken en hoe huppelend ik bewijs van spreke naar binnen ging, zo dik in het gips, in een rolstoel kwam ik weer naar buiten. Kreeg nog even de medelevende steun van een jongeman dat het vast wel langer kon gaan duren dan 5 weken ( Knipoog ) Nu hinkel ik met supersonische laagvliegende turbokrukken door de kamer (wat een eind als je naar de wc moet *LOL* ) en morgen moet ik naar soest met de trein, kijken of ik een aardige conducterug kan strikken die mij een handje de trein in helpt.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:42

Lekker zeg.... Dat is balen dat je dan toch in het gips zit.. Veel sterkte ermee!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:57

Lekker dan... Sterkte ermee!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:23

Poeh ik weet wat je meemaakt, mij is het zelfde ook al eens overkomen...sterkte de komende tijd. Je hebt mazzel dat het nu geen zomer meer is, dat is helemaal een kwelling zo heet...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 12:58

onbewust ga je er toch meer op lopen omdat het toch wel stevigheid geeft denk je, maar je voelt het wel en die druk doet dan weer pijn, toch maar weer pootje omhoog. Dit is een nieuw soort gips en hier mag je wel gewoon mee douchen, het is ook iets minder dik dan gewoon gips. Het was nog in de uitprobeerfase zei de gipsdokter Tong uitsteken .

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:20

veel sterkte,weet wat je doormaakt,
ben zelf net uit het gips,6 weken voor een ontstoken achillespees,ben er al maanden mee bezig,
heb nu fysio,en krijg steunzolen,waarschijnlijk nachtspalken en eventueel een operatie,
heb namelijk ook nog uitgerekte enkelbanden,een enkelgewricht wat niet opelkaar zit en hele holle voeten,bij mij gaat het nog maanden duren.
hopelijk gaat het bij jou wat vlotter.
probeer maar veel te rusten en te doen wat de artsen zeggen,al valt het niet mee.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:30

Hihi, is dit topic speciaal voor de ziekenboeg? Ik zit ook in de ziektewet. Ben op het werk uitgegleden over de net gedweilde vloer. Had eerst een zwaar gekneusde knie, maar nu blijkt ws. dat het kraakbeen beschadigd is of de knieschijf zelf. Ik heb maandag foto's laten maken en krijg pas de 11e de uitslag. Moet er niet aan denken, maar de dokter had het al over een kijkoperatie.... Gatsie, vind ik eng!!! Ik zit nu al ruim 4 weken thuis en ga soms met mijn moeder in de rolstoel de stad in. Het ergste vind ik nog dat ik niet kan rijden. Heb het wel geprobeerd, maar stond er met een minuut al weer naast. De paarden zullen het niet zo erg vinden vrees ik. Sterkte Ymke!!!

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:53

wat is er dan met je been gebeurt????
maar veel sterkte..
en er vast wel iemand die je wilt helpenm in de trein Lachen en anders zijn ze gewooon stom! Tong uitsteken


Groetjes Christiane

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:38


Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:52

Beterschap!
Ik weet hoe vervelend het is als je een aantal weken niet mag rijden.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:03

Sterkte.
Ik weet hoe het is heb ook me voet in het gips.
Stoepje niet gezien, en hoppa enkelband gescheurd.
Ik dachtr dat dat wel meeviel en ben dus gewoon door gaan lopen. En rijden. Met als gevolg dat nu mijn enkelgewricht ontstoken is en sinds gisteren weet ik dus dar er waarschijnlijk ook iets met een zenuw mis is.
Vooruitzicht, zeker nog 6 weken gips, daarna operatie en weer 6 weken gips. Er zit een kans in dat het noit meer helemaal goed komt omdat ik zonodig door moest gaan.
Dus doe alsjeblieft wat de dokter zegt!!!
nogmaal sterkte.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:37

Sterkte meid!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:40

Balen zeg!
Heel veel beterschap OK dan!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:55

Beterschap.