UITSLAG (morgen weet ik het,goed of slecht...?)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

UITSLAG (morgen weet ik het,goed of slecht...?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 20:13

tja,waar zal ik beginnen.

mijn veearts wou natuurlijk eerst na mijn verhaal en ontdekkingen aan gehoord te hebben haar eerst op de harde bodem zien stappen en draven,daarna op de volte beide kanten. rechtsom liep ze het slechts maar linksom was het ook niet zuiver. Verward

na het been bekeken en gevoeld te hebben met percussiehamer e.d controleerde hij haar hals ,rug,lendenen.DAT OK dan! was goed.

bij plaatselijk verdoving van de rechterondervoet liep ze rechtsom aan de longe geheel beter maar linksom was ook nog steeds iets.

het was tijd voor de fotos: allereerst heeft ZENA zich keurig gedragen,wat is het toch een lieverd. Lovers

tja en toen na de fotos werd ik Scheve mond er bij geroepen.

rechtsvoor is er een los stukje van haar straalbeen te zien op de foto en haar kwaliteit van haar straalbeen is ook niet'' je van het''.
dit losse stukje veroorzaakt pijn tijdens beweging,daardoor maak ze de passen korter om zoveel mogelijk de pijn te ontwijken.

linksvoor is haar straalbeen wat scherper gevormd en ook de zelfde ''je van het'' kwaliteit. dit veroorzaakt pijn in haar achterste gedeelte van haar hoef vooral tijdens rust,daardoor zet zij dus dit been altijd naar voren in rust en halthouden.


dus 1 been doet pijn tijdens rust en beide doen pijn bij beweging!!
als hier mee doorgereden word zal je het paard de vernieling in rijden doordat het paard anders moet gaan lopen en daardoor heel stijf zal worden in haar gehele lichaam.

ik heb eerlijk aan de veearts gevraagd of dit paard nog een kans heeft zonder pijn in de toekomst.

hij zei:DENISE DIT IS EEN ERG SLECHT TEKEN ,als handelspaard,IK VIND VAN NIET. Huilen

toen zakte ik door de grond en kon mijn tranen natuurlijk niet meer in houden. dit is het einde van een vrolijk,zeer lief en vooral nog jong paard.. Huilen

ik ben erg veel om haar gaan geven in deze korte tijd.
toen schrok de veearts eigenlijk om mijn emotionele reactie.

ik vroeg wat de kosten eventueel zou zijn voor eathanasie.

toen zei hij, er is misschien 1 goede kans dat dit paard een leuk recreatie B-L NIVEAU paard kan worden als je het paard nog even de tijd kan gunnen..

STIKSTOF BEHANDELING!

dat is een verdoving van de kogel tot en met de hoeven door stikstof.
(mijn eerste pony heeft dat met succes behandeld gekregen 6 jaar geleden,en loopt nog stedds als een zonnetje)
het verdooft de zenuwen eromheen die de pijn doorgeeft aan de hersens.

geen pijn,geen Pling kreupel paard.

deze behandeling gaan we donderdag uitvoeren
het is een 50/50% kans dat het aanslaat.

dat weet ik binnen een paar weken na de behandeling.

DUS WE GAAN ER NOG VOOR,maar het is de laatste kans.

als dit niet aanslaat is het einde verhaal.........

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:25

maar als er geen pijn meer wordt waargenomen kan je zo'n paard toch helemaal kapot rijden, omdat het lichaam zelf niet meer door heeft wanneer iets niet goed gaat. En je dus het paard eigenlijk ook als ie wel wat ernstigs heeft/krijgt kapot rijd?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:47

newforestlover schreef:
maar als er geen pijn meer wordt waargenomen kan je zo'n paard toch helemaal kapot rijden, omdat het lichaam zelf niet meer door heeft wanneer iets niet goed gaat. En je dus het paard eigenlijk ook als ie wel wat ernstigs heeft/krijgt kapot rijd?

dat is wel zo maar dan moet je hem elke maand laten controleren en ik denk dat ze daar geen geld voor heeft.
maar veel sterkte Ach gut

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:49

Jeetje, balen zeg dat het toch niet goed heeft uitgepakt Scheve mond
Meer ik vroeg me tijdens het lezen idd ook al af, of het paard niet zichzelf kapot loopt als de pijn weg is. Pijn lijkt me toch een duidelijk signaal...

Maar goed, sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:12

Nou meid ik wens je zeker heel veel sterkte hoor..
Wie weet komt er een lichtpuntje..Blijven hopen zolang het reeel is natuurlijk!

Liefs Mirjam

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:49

Hoi Cas,
wat naar allemaal, ik was er al bang voor. Ik heb ook mijn twijfels bij stikstofbehandeling, omdat een paard ook andere pijn niet voelt. Maar ik kan me ook voorstellen dat je het probeert. Zonde van zo'n mooi paardje. Vraag me altijd af hoe zo iets ontstaan is. Nou, heel veel sterkte en ik zie je wel.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:53

nou laat ons hopen dat dit zal werken, veel succes ermee en laat het ons weten Ach gut

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 22:59

hallo newforestlover en prisjemarie,

jullie hebben het verkeerd begrepen.
als je dit paard blijft doorrijden met de pijn die ze nu heeft waar je niks aan doet dan gaat een paard zo lopen dat het overal stijf wordt omdat het bewegingen gaat ontwijken of veranderen dat het een stijf paard gaat worden en dan is er echt niks meer aan te doen..

en twinklebel,een stikstof behandeling verdooft de zenuwen erom heen die de pijn aangeeft en daardoor zal ze gewoon kunnen lopen,het is niet zoals een neurectomie(zenuwsnedebehandeling) dat ze bijv. een spijker niet voelen door de hoef.igor van mij heeft via stikstofbehandeling een heel normaal paardenleven al 6 jaar lang.
maar in je achterhoofd moet je in de gaten houden dat het weer op kan spelen en dat dan een behandeling weer nodig is.

het gaat om twee dingen:

1:als het een handelspaard is en geld op moet leveren en zo kort mogenlijk op je eigen stal staat heeft dit paard door de behandeling al te lang op je stal gestaan(en dus geld gekost) om geld op te leveren.
+ als handelspaard met een beperking dat VERKOOPT ZEER MOEILIJK.

2:als het mijn eigen ,enige paard was ben je bereidt alles te doen,ook al zijn wedstrijden,dressuren e.d uitgesloten en kan je er alleen mee maar beperkt mee buitenrijden.(bijv als het mijn eigen max is)

nu hoop ik dat deze stikstofbehandeling aanslaat en als het aanslaat is het voor ongeveer 4 jaar,dan kan je dit paard op b-lniveau rijden en gebruiken met zelfs af en toe een sprongetje en normaal buitenrijden.
de behandeling is niet duur dus kan je na 4 jaar weer doen.
maar........jullie weten net als ik dat ik dat er zo veel paarden op internet en kranten worden aangeboden voor 3 x niks om alleen als buitenrijpaard gebruikt te worden. en vaak.....gaan ze toch na een aantal jaren weer de handel in en dat is WAT IK NIET WIL omdat daar de waarheden van zo'n paard niet bij verteld worden met alle gevolgen van dien.

ook heb ik gevraagd aan de veearts hoe zij hier aan is gekomen.
het is niet door een trauma(ongeluk/ongeval),overbelasting gekomen.
maar door gewoon slechtere kwaliteit straalbeen.

maar goed,de behandeling kan aanslaan of niet.dat is nu het alerbelangrijkste voor ZENA.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:10

Casanova, ik vind het zo supergoed van je dat je zoveel voor Zena doet, en dat je haar alle kansen gunt!
Ik hoop heel erg dat deze behandeling helpt, en dat ze dan alles bij elkaar toch nog een leuk leven als recreatiepaard kan krijgen. Je hebt wel gelijk dat er veel paarden alleen als buitenrijpaard worden aangeboden, maar Zena klinkt wel als een erg leuk paard waar een rustige ruiter nog heel erg veel plezier aan kan beleven. En er zijn toch zat ruiters die geen wedstrijden willen rijden, maar gewoon een lief, betrouwbaar dier willen om lekker mee buiten te rijden en een beetje lichte dressuur te doen. Ik denk dat je dus zeker wel kans hebt om een goed tehuis voor haar te vinden, hoor!

In elk geval eerst maar wachten of de behandeling aanslaat, we leven allemaal met je mee en duimen voor je!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:17

Ik heb ook zo mijn twijfels bij dit soort behandelingen.

Persoonlijk zou ik het niet doen.
Er zit duidelijk iets niet goed , los botje zelfs.
Wat gebeurd er als je gewoon door gaat rijden ondanks dat het dier niets voelt?

Maar goed het is jouw paard.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:22

Ik vind het goed dat je haar een kans wil geven, maar weet niets van de behandeling af, maar het komt op mij neer als een neurectomie. Hier wil ik het alleen niet over hebben. Als ik het goed begrijp wil je het paard verkopen. Ik ben echt benieuwd wie er zo'n paard wil kopen. Je weet dat het min of meer een tijdbommetje is en wie zegt dat de kopers er op een goede manier mee om gaan? Als je haar zelf wilt houden, dan heb ik er absoluut geen moeite mee. Maar als "handelspaard" heb ik mijn twijfels.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:06

En?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:17

Met het oog op handelspaard vind ik deze behandeling fout. Je verdoezeld zo een gebrek zodat jij kans maakt om geld te verdienen van haar, terwijl je haar dus met een gebrek verkoopt. In mijn ogen is dat niet eerlijk naar het paardje toe. Jou belangen strekken hier dus boven de belangen van je paard. Weet verder niet precies hoe de behandeling werkt, maar als door de stikstofbehandeling de merrie geen pijn meer voeld van het straalbeen, gaat het gebrek er dus niet van weg. Ze moet hiermee doorlopen en kans is dus dat het door het lopen alleen maar slechter wordt. Oke, ze voelt het minder dus risico op andere blessures zijn minder.

Als het mijn paard was had ik het gedaan. MAar ik heb geen paard voor de handel en dan deed ik het om het paard pijnvrij door te laten lopen, alleen in het land, dus zelfs niet meer recreatief. Voor een handelspaard vind ik dit dus oneerlijk. Oneerlijk voor het paard en de volgende eigenaar die je een probleem mee opzadeld.

Maar, dit is mijn mening.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:21

Ken in de buurt trouwens maar een veearts die deze behandeling toepast, in de buurt van Rotterdam dan. Wel opvallend dat de grotere paardenklinieken in de buurt deze methode nooit toepassen. Zelfs mensen meegemaakt die eerder deze behandelmethode geadviseerd zijn, hebben een second opinion aangevraag bij een paardenkliniek in de omgeving en is zo ook goed behandeld. Vindt de behandeling erg radicaal en vraag met niet af of er iets anders mogelijk is om de problemen rondom het straalbeen op te vangen. Denk dan aan ander beslag, medicatie om het gewrichtsvloeistof te verbeteren en slijtageprocess te vertragen. Locale pijnstillers met ontstekingsremmers (want de ontsteking veroorzaakt in 99% van de gevallen de verslechtering van het bot). Denk er eens over na. Ga anders een naar van Schie of Bodegraven voor een ander advies.

Had hierboven gezegd dat ik het voor mijn paard ook zou doen. Kom hierbij dus op terug, zou mijn paard (beter nadenkend) nooit een stikstofbehandeling laten ondergaan.

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:07

casanova schreef:
hallo newforestlover en prisjemarie,

jullie hebben het verkeerd begrepen.
als je dit paard blijft doorrijden met de pijn die ze nu heeft waar je niks aan doet dan gaat een paard zo lopen dat het overal stijf wordt omdat het bewegingen gaat ontwijken of veranderen dat het een stijf paard gaat worden en dan is er echt niks meer aan te doen..

en twinklebel,een stikstof behandeling verdooft de zenuwen erom heen die de pijn aangeeft en daardoor zal ze gewoon kunnen lopen,het is niet zoals een neurectomie(zenuwsnedebehandeling) dat ze bijv. een spijker niet voelen door de hoef.igor van mij heeft via stikstofbehandeling een heel normaal paardenleven al 6 jaar lang.
maar in je achterhoofd moet je in de gaten houden dat het weer op kan spelen en dat dan een behandeling weer nodig is.

het gaat om twee dingen:

1:als het een handelspaard is en geld op moet leveren en zo kort mogenlijk op je eigen stal staat heeft dit paard door de behandeling al te lang op je stal gestaan(en dus geld gekost) om geld op te leveren.
+ als handelspaard met een beperking dat VERKOOPT ZEER MOEILIJK.

2:als het mijn eigen ,enige paard was ben je bereidt alles te doen,ook al zijn wedstrijden,dressuren e.d uitgesloten en kan je er alleen mee maar beperkt mee buitenrijden.(bijv als het mijn eigen max is)

nu hoop ik dat deze stikstofbehandeling aanslaat en als het aanslaat is het voor ongeveer 4 jaar,dan kan je dit paard op b-lniveau rijden en gebruiken met zelfs af en toe een sprongetje en normaal buitenrijden.
de behandeling is niet duur dus kan je na 4 jaar weer doen.
maar........jullie weten net als ik dat ik dat er zo veel paarden op internet en kranten worden aangeboden voor 3 x niks om alleen als buitenrijpaard gebruikt te worden. en vaak.....gaan ze toch na een aantal jaren weer de handel in en dat is WAT IK NIET WIL omdat daar de waarheden van zo'n paard niet bij verteld worden met alle gevolgen van dien.

ook heb ik gevraagd aan de veearts hoe zij hier aan is gekomen.
het is niet door een trauma(ongeluk/ongeval),overbelasting gekomen.
maar door gewoon slechtere kwaliteit straalbeen.

maar goed,de behandeling kan aanslaan of niet.dat is nu het alerbelangrijkste voor ZENA.

Ik denk dat je mij ook verkeerd heb begrepen want ik vind het top dat je dit voor Zena wilt doen *LOL* OK dan!

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:23

Er zullen heus wel mensen zijn die z'n paard willen kopen voor weinig geld voor gezeldschaps paard of voor oventoe een bos rit alleen weten die mensen vaak niet wat het allemaal inhoud en als het dan terug komt weten hun niet wat ze er mee aan moeten en wie weet wat er dan mee gebeurt. ik zou het best voor je paardje kiezen ik weet niet wat het in houd z'n stikstof behandeling maar vind het al niet erg lekker klinken. Waarom hou je haar niet zelf?? je bent toch al helemaal verliefd op der hoe kan je het dan over je hard verkrijgen om haar weg te doen?

You are in my hart voor ever, I alway's think about you!


Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:40

Eleonoor schreef:
Oneerlijk voor het paard en de volgende eigenaar die je een probleem mee opzadeld.

Maar, dit is mijn mening.

Eleonooor, volgens mij is Casanova niet van plan het paard te verkopen zonder erbij te zeggen wat er aan de hand is, en ze verdoezelt dus helemaal niks. Ze laat de eventuele nieuwe eigenaar zélf de keuze of hij/zij het paard wil kopen, en is voor zover ik begrijp gewoon eerlijk van plan te vertellen wat er aan de hand is.

Daarnaast is volgens haar veearts het enige alternatief het dier af laten maken, terwijl dit een mogelijkheid is om haar pijnvrij door te laten lopen en nog een goed en rustig leven te geven. Waarom is het oneerlijk voor het paard om dit te doen? Kan Casanova haar dan soms beter in laten slapen, terwijl er nog wel de mogelijkheid is dat dit dier een gezond en gelukkig leven kan hebben? Dát zou ik pas oneerlijk vinden!

Als ik Casanova goed begrijp is dit de Enige Mogelijkheid, en als het voor mijn pony de enige mogelijkheid was zou ik die zeker toe passen. Als er nog andere mogelijkheden zijn zou ik die proberen toe te passen, want ik ben het wel met je eens dat dit niet ideaal is, maar als het nou niet anders kan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:12

Maar doe je dit voor het paard, of omdat je het dier zelf niet kan missen.

Volgens mij het laatste...........lijkt mij misplaatst egoistisch gedrag. Denk je dat je dat paard hier een plezier meedoet?

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:42

casanova schreef:
hallo newforestlover en prisjemarie,

jullie hebben het verkeerd begrepen.
als je dit paard blijft doorrijden met de pijn die ze nu heeft waar je niks aan doet dan gaat een paard zo lopen dat het overal stijf wordt omdat het bewegingen gaat ontwijken of veranderen dat het een stijf paard gaat worden en dan is er echt niks meer aan te doen..

en twinklebel,een stikstof behandeling verdooft de zenuwen erom heen die de pijn aangeeft en daardoor zal ze gewoon kunnen lopen,het is niet zoals een neurectomie(zenuwsnedebehandeling) dat ze bijv. een spijker niet voelen door de hoef.igor van mij heeft via stikstofbehandeling een heel normaal paardenleven al 6 jaar lang.
maar in je achterhoofd moet je in de gaten houden dat het weer op kan spelen en dat dan een behandeling weer nodig is.

het gaat om twee dingen:

1:als het een handelspaard is en geld op moet leveren en zo kort mogenlijk op je eigen stal staat heeft dit paard door de behandeling al te lang op je stal gestaan(en dus geld gekost) om geld op te leveren.
+ als handelspaard met een beperking dat VERKOOPT ZEER MOEILIJK.

2:als het mijn eigen ,enige paard was ben je bereidt alles te doen,ook al zijn wedstrijden,dressuren e.d uitgesloten en kan je er alleen mee maar beperkt mee buitenrijden.(bijv als het mijn eigen max is)

nu hoop ik dat deze stikstofbehandeling aanslaat en als het aanslaat is het voor ongeveer 4 jaar,dan kan je dit paard op b-lniveau rijden en gebruiken met zelfs af en toe een sprongetje en normaal buitenrijden.
de behandeling is niet duur dus kan je na 4 jaar weer doen.
maar........jullie weten net als ik dat ik dat er zo veel paarden op internet en kranten worden aangeboden voor 3 x niks om alleen als buitenrijpaard gebruikt te worden. en vaak.....gaan ze toch na een aantal jaren weer de handel in en dat is WAT IK NIET WIL omdat daar de waarheden van zo'n paard niet bij verteld worden met alle gevolgen van dien.

ook heb ik gevraagd aan de veearts hoe zij hier aan is gekomen.
het is niet door een trauma(ongeluk/ongeval),overbelasting gekomen.
maar door gewoon slechtere kwaliteit straalbeen.

maar goed,de behandeling kan aanslaan of niet.dat is nu het alerbelangrijkste voor ZENA.


correct me if i'm wrong, je verdooft met deze behandeling de gevoelszenuwcellen (of ook de bewegingszenuwcellen?) daardoor kan het paard op die plek geen pijn meer waarnemen.
Daarom voelt het de pijn aan zijn straalbenen niet meer en kan dus zonder die pijn leven. Ok daar is niks mis mee natuurlijk.
Maar (overal zit een maar aan) als dit paard een snee, verwonding of iets heeft op de plaats waar de gevoelszenuwcellen uitgeschakelt zijn voelt hij/zij dit ook niet en kan gewoon verder lopen met zo'n wond.

Het effect op dat stukje huid wordt dus hetzelfde als bij een lepra patiënt?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:45

Gaat het dan gewoon weg rotten? want zo gaat het wel bij iemand met lepra?

You are in my hart voor ever, I alway's think about you!

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:47

Bij iemand bij lepra rot het weg, omdat deze mensen geen pijn voelen en zo dus met ontstoken wondjes etc. rond blijven lopen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:23

sorry hoor maar ik denkt dat ze dan op die plekken goed gaat kijken Verward

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:41

Tja, doe je dat wel. Tenslotte is het paard voor de handel!! Zo zadel je uiteindelijk een nieuwe eigenaar op met een probleem, plus het risico dat het paard toch niet de behandeling krijgt wat zij zou moeten hebben met deze blessure. Ik bekijk het puur vanuit het oogpunt van het paard, is die wel gedient bij deze behandeling en daarmee te worden verkocht? Zou ook zeker advies aanvragen bij een andere paardenkliniek, misschien is er een andere behandelmethode die niet zo rigoreus is.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 17:50

tjonge, ik ben echt geschrokken door jullie reacties.

teneerste wil ik meededelen dat ik in de zomer wel eens als hobby kleine ponys aankoopt om die te verkopen aan leuke gezinnen.daar zitten ook weleens ponys bij die weinig kansen hadden zoals vewaarloosde of mishandelde ponys,deze blijven een paar maanden tot dat ze geschikt zijn voor een nieuwe eigenaar.of ik daar iets op verdien boeit mij helemaal niet! soms wel,maar vaak ook niet.
ik vind het gewoon erg leuk om te doen en heb er ook de ruimte en tijd voor in de zomermaanden.

en kopen met het doel te verkopen is ''HANDELEN''.
maar dan wel met mijn hart op de juiste plaats!!

dit paard is helemaal niet gekocht om er flink aan te verdienen maar een KANS te geven omdat het een zogenaamd ''moeilijk paard'' zou zijn.
(het paard stond ook niet te koop maar daar liep ik tegen aan)ikzelf geloof altijd in onbegrip vanuit het paard naar de ruiter.

dus ik ben geen handelaar met een stenen hart!!

ik heb ook nog nooit een paard gehad maar wel eigenaar geweest van ruim 30 ponys. het was de bedoeling om dit paard zeker te verkopen.(want ik heb al 4 beesten )

nu dit allemaal op deze manier gelopen is zijn de zaken anders.

ik heb dit paard deze kans gegund omdat na deze behandeling het een gewoon b-l niveau paard kan zijn,geen sportpaard,maar ook geen bechttoe recht aan buitenrijpaard.
het is ook zeker niet de bedoeling om dit paard met leugens te verkopen!!

ik kan twee dingen doen: het paard (laag bedrag)verkopen met het verhaal erbij met het grote risico dat het later toch weer in de handel komt,zoek raakt of onwetend overbelast gaat worden..
en alsnog kapotgereden word.

of ik kan het paard uitlenen aan iemand en zolang hun het beide naar hun zin hebben mogen ze haar lenen,maar als ze de mogenlijkheid of zin er niet meer in hebben komt zij naar mij TERUG!
(en ik heb hier al voor gekozen)


BEN IK NU ECHT ZO SLECHT BEZIG????

nog even iets over de stikstofbehandeling,vraag mij niet hoe het werkt.
maar ik heb al 6 jaar lang een pony die dankzij deze behandeling een heel normaal ponyleven leidt.
dressuur/springen/buitenrijden/wedstrijden net als een gezonde pony.
ik heb dus ook al 6 jaar ervaring ermee,
het is niet zo dat de huid ongevoelig word,het is niet zo dat ze spijkers en wondjes niet meer voelen.stikstofbehandeling schakelen de zenuwen om de pijn uit waardoor het paard een gewoon leven kan leiden.
als het aanslaat werkt het voor ongeveer 4 jaar,daarna is een nieuwe behandeling nodig zodra je weer merkt dat het paard slechter gaat lopen.
maar daar ben ik als eigenaar dus heel goed van bewust.

buiten op de kogel krijgt het 4 stippen aan littekens waar ook wit litteken haar op zal groeien.dat is het enige wat je aan de buitenkant zal zien.

ik ga dit paard gewoon deze enige kans op een leuke toekomst dus gunnen en slaat deze behandeling niet aan dan blijft er niets over dan de paardenhemel.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 18:50

trouwens ,bedankt voor jullie steun

nimue
prisje marie
moossie
isabelle
hollander

en de andere!!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Googlebot, siloux, SusanH en 42 bezoekers