ervaringen met imprint training gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

ervaringen met imprint training gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 16:23

Hallo allemaal, mijn QH merrie gaat in mei bevallen van een veulentje (als alles goed gaat, maar daar gaan we maar van uit). Ik ben nu op zoek naar mensen met ervaringen met imprint training van dr Miller. Heb het boek al uitgelezen en ben een ervaren paardeneigenaar maar heb nog geen ervaring met veulentjes.
Graag wil ik mijn veulen op een nette manier opvoeden en dat het vooral een handzaam veulen wordt.
Deel je ervaringen met me zodat ik goed voorbereid ben als het zover is.
thanks
ciska

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:36

Ja, mijn paard heeft een imprint training gehad en nee, dat is niet bevallen. Er kunnen ontzettend veel dingen fout gaan. Op internet is daar ook genoeg over te vinden.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:53

mijn merrie heeft twee veulens gehad. allebei hebben de imprint training gehad. ik was bei beide veulens bij de geboorte aanwezig en heb het zelf gedaan en ik ben erg tevreden over het resultaat. ze zijn erg lief en aanhankelijk en ook makkelijk in de omgang. pb me maar als je meer wilt weten.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:25

De NQHA organiseert een traingsavond ergens in Lelystad over imprinting. Ik ontving gisteren er toevallig een brief over, je bent ook van harte welkom als je geen lid bent.
Misschien is dat wat?? OK dan!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:29

Ja, ik ontving die brief ook maar, ik doe zelf al imprinttraining dus ik
hoeft er niet heen !

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:38

Een vriendin van mij heeft eens 2 jaarlingen op stal gekregen:
Eén met, en één zonder imprint training.
Met het zadelmak maken merkte ze geen verschil....

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:47

Ik heb een aantal jaren geleden een clinic van Dr Miller bijgewoond. Tevens op de stal waar ik werkte hebben we erg veel veulen ingeprint. Het is mij ontzettend goed bevallen. Mijn veulens van dit jaar heb ik ook gedaan en je kan het zeker merken. Ik doe niet alles zoals Dr Miller in zijn boek beschrijft, alleen die dingen die voor mij erg belangrijk zijn.
Ik heb ook 1 paard ingereden die ik 3 jaar ervoor ook op stal gehad heb toen ze geboren werd en ingeprint heb.
Ik merke wel degelijk een verschil, in positieve zin.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:40

Ik heb het dit jaar ook met mijn veulentje gedaan. Ik had sowieso nog geen veulenopvoedervaring, maar het leek mij een goed begin Haha! . Het is ook erg goed gegaan. Tot nu toe is het een vriendelijk, aanhankelijk en goedgemanierd mannetje. Ook ik heb bepaalde dingen achterwege gelaten (zoals bv vinger in poepgat steken), maar verder heb ik het boek van Miller gevolgd, ook in de weken/maanden na de geboorte. Zo worden zaken als geven voor druk een soort "second nature" en da's een erg handig principe bij het om- en opzijzetten en later het vaststaan van je veulen. Ik heb er iig veel profijt van gehad en zou het volgende keer zeker weer doen.

Overigens hebben wij alles met zijn tweeen gedaan en ik denk dat ik daar goed aan heb gedaan. Soms moet je toch ergens "doorheen" en dan is het toch echt makkelijker als je iemand hebt die het veulen vasthoudt, anders leert je veulen juist het verkeerde ...

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:59

Ik ben hier ook heel benieuwd naar. Ik kan helaas niet naar die middag in Lelystad, maar er schijnt ook een videoband van te zijn en die wil ik erg graag hebben *LOL* . Weet iemand waar ik die kan kopen? Verward

One moment can change everything.

United Stables That's US


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:25

Francisca schreef:
Ik ben hier ook heel benieuwd naar. Ik kan helaas niet naar die middag in Lelystad, maar er schijnt ook een videoband van te zijn en die wil ik erg graag hebben *LOL* . Weet iemand waar ik die kan kopen? Verward

Ebay, wellicht??

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:42

Francisca schreef:
Ik ben hier ook heel benieuwd naar. Ik kan helaas niet naar die middag in Lelystad, maar er schijnt ook een videoband van te zijn en die wil ik erg graag hebben *LOL* . Weet iemand waar ik die kan kopen? Verward


Volgens mij zag ik hem een tijdje geleden ook bij de Oregon Trail winkel (Hans en Monique).

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 10:43

Ik ben ook lid van de NQHA en ga ook naar die middag, lijkt me zeer leerzaam. Had het boek gekocht en kreeg dezelfde dag de journal waarin die dag beschreven stond, dus ik moet er naartoe van mezelf... Heb nog geen brief gezien maar ik zal vanmiddag eens in mn brievenbus kijken.
Gaan er nog meer bokkers heen?
groetjes
ciska

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:25

cissy schreef:
Gaan er nog meer bokkers heen?

Een vriendin van mij liet me de brief gisteren zien. Ik BAAL ervan, maar ik kan dus niet ...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:32

Goh, toch nog eens wat bokkers bij mij in de buurt Lachen (lelystad is ong 12 km bij mij vandaan)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers