Vet haar .. HELP!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Vet haar .. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 21:08

Vroeger had ik altijd lang haar.. Perfect.. Kon er alles mee.. Toen had ik het geknipt tot op mijn schouders en in laagjes. En sindsdien heb ik steeds vaker last van vet haar. Dat had ik normaal dus nooit!! Verward

Ik moet het nu echt gewoon bijna elke dag wassen, terwijl ik normaal altijd 2/3x in de week deed.

Iemand misschien iets tegen vet haar? Huilen


En nog even een vraagje, hoe doen jullie je haar 's nachts?????? Bloos

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:09

Dat is gewoon de leeftijd!
Ik heb het ook een tijd gehad, maar geloof me, het gaat weer over als je de pubertijd door bent!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 21:11

Ja nu je het zegt... 'k heb ook heel erg last opeens van een vette huid Boos!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:13

Bingo! Je leeftijd dus! Heb t ook een tijdje gehad, maar nu niet meer zo.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:13

Ik zie ook zat ventjes met vet haar Tong uitsteken Alleen die hebben al 3 weken hun haar niet gewassen denk ik.Ik was mn haar 1x in de 2 dagen dan is het ook neit vet.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:17

Juist doordat je het elke dag wast krijg je heel vet haar heb ik een keer gehoord. Ik zou dus gewoon je haar vet laten, en dan om de 2 dagen wassen. In het begin kan het wel vet zijn maar na een tijdje krijg je waarschijnlijk wel weer "gewoon" haar. Mijn vriendin heeft het ook, wast elke dag d'r haar maar dat is heeel slecht voor je haar.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:20

Bij mij helpt die (dure) shampoo van Fructise (ofzo) heel goed tegen vet haar. Ik heb heel snel vet haar maar met die shampoo hoef ik niet élke dag mijn haar te wassen.

LilAngel
Berichten: 222
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:22

Andrelon, ik had ook vet haar maar ik waste het wel elke dag... ja als ik ergens wel een hekel aan heb is het vet haar, daar kan ik echt niet tegen om daar mee rond te lopen dan voel ik me zo smerig! Maar andrelon vet haar, Mint, groen eticket werkt heel goed.
minder wassen helpt bij mij iig niet, maar deze shampoo wel, na 2 weken was ik er al van af, nu hoef ik men haar niet elke dag te wassen!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:23

Je kan trouwens ook gewoon een vette hoofdhuid hebben waardoor je vet haar hebt.

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:27

die van guhl werkt ook heel erg goed, shampoo in combinatie met de conditioner

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 21:32

Maar als ik mijn haar vet laat, dan kan ik er niks meer mee!! Dan lijk ik net zo'n zombie en voel ik me heel vies en zo .. Normaal beweegt en hupst het ook, dan hangt het sluik en dood naar beneden.. Bah Knipoog

LilAngel
Berichten: 222
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:38

pff die van Guhl is trouwens wel heel duur!
probeer gewoon Andrelon werkte bij mij heel goed!

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:39

Wat in ieder geval wel waar is, is dat hoe vaker je je haar wast, hoe sneller vet het wordt. Ik was (ook een beetje uit luiigheid) mijn haren maar 1 x in de week. En ongeveer 6 dagen na het wassen kan ik ze niet meer met goed fatsoen los laten hangen.... dus dan maar op een staart.
Wat je beter kunt doen dan elke dag wassen met shampoo, is gewoon goed spoelen met alleen water, ook veel beter voor je hoofdhuid. Als je het elke dag wast met shampoo gaat je hoofdhuid ook steeds meer vet aanmaken, immers na 24 was jij het weer weg, dus weg bescherming!

Wat ook scheelt is in de ochtend (of net wanneer het jou uitkomt) even je haren een beetje fohnen, dan lijken ze een stuk minder vet.
Trouwens, veel shampoos (ik dacht ook fructis) brengen een soort van laagje om je haren aan, hartstikke slecht.

veel succes! (als je er wat aan hebt)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:54

Sjimmy schreef:
Bij mij helpt die (dure) shampoo van Fructise (ofzo) heel goed tegen vet haar. Ik heb heel snel vet haar maar met die shampoo hoef ik niet élke dag mijn haar te wassen.



Die gebruik ik ook.... helpt echt!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:58

Ik ken je probleem. Als ik men haar 1 dag niet was, is het vet, terwijl ik geloof ik nu wel zo'n beetje die pubertijd uit ben. Niet wassen helpt niet bij mij en andere shampoo's ook niet. Dan maar slecht voor m'n haar dat ik het elke dag was, maar ik loop tenminste niet met zo'n vieze vette kop rond Misselijk

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:58

ik was al zo lang ik me kan herinneren iedere dag m'n haar, ik moet er niet aan denken om met ongewassen haar op mijn werk te komen *jak*
Helemaal als je met paarden omgaat en elders werkt, ik zie mijn collega's al kijken als ik met haaar binnenkom dat naar de paarden stinkt!

Mijn moeder zei vroeger (40 jaar geleden) altijd dat je niet vaker dan 1 x per week je haar mocht wassen en die doet dat nog steeds, ik moet er niet aan denken!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:01

Ik vind vet haar ook vies hoor, als ik t 1x per week was is het echt niet fris meer.Vooral niet als je elke dag bij de paarden bent.En 1/2x per week moet ik ook met cap rijden en dan vind ik t ook niet fris, vooral niet in de zomer als je hebt gezweet.En nu nog wel met een intensieve training.

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:01

Hier nog een haarwasjunk! Ik was t ook elke dag, doe ik dat niet, dan is het vet.. en ja ik geloof wel dat je 'went'aan elke dag wassen, zodat je haar dus ook sneller weer vet wordt.. Maarja, ik voel me nu eenmaal een stuk prettiger als ik t weer lekker fris gewassen heb en ik sla dan ook geen dag over..

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:08

Ik was het ook elke dag, als je er aan gewend bent is dat geen probleem hoor.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:17

Ik heb gehoord dat je ook regelmatig van merk moet veranderen. Ik gebruik nu zelf shampoo van Vichy, heel goed, ze hebben als het goed is ook shampoo voor vet haar. Het is wel alleen verkrijgbaar in Apotheek.