Geel snot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Geel snot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 13:52

Ik was zondag bij mijn veulen in de opfok en als de brieste kwam er wat geel snot uit haar neus. Ze moet nog weerstand opbouwen, dus het lijkt mij niet nodig om er nu al wat aan te doen. Is dat goed gedacht of moet ik me eigenlijk wel zorgen maken?


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:38

Snot is niet erg zolang het maar helder is. Geel is niet helder en het kan zijn dat er een ontsteking zit. Hou dit heel goed in de gaten. Als je een hoest hoort meteen de veearts bellen om een evt. ontsteking te behandelen.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:48

Je kan haar ff temperaturen is die goed kan je het even aankijken maar idd groen en geel snot daar kan je wel een da bij halen...

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:27

misschien droes? zou ook kunnen bij een veulentje, ze kunnen het maar beter gehad hebben!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:42

Zolang het er alleen uitkomt met briesen is er nog niks aan de hand........ ik ben ook niet verkouden of wat dan ook en je wil niet weeeeeten wat er uit mijn neus komt als ik m snuit............... Haha!

Loopt de neus met een gekleurde troebele snot en krijgt het meiske koorts, ja dan moet je je ongerust gaan maken

en wat rhijnauwen zegt is ook zo......als het zo zou zijn.... beter op jonge leeftijd droes hebben, dan zijn ze er maar vanaf Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 22:15

gijsenkim schreef:
beter op jonge leeftijd droes hebben, dan zijn ze er maar vanaf Haha!


Dat schijnt niet bewezen te zijn trouwens. Hoorde een keer van iemand dat een paard 3x droes had gehad... helaas bij de 3de keer overleden. Scheve mond

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:15

Maar Kim, een verkoudenheid bij een paard is anders dan bij een mens. Voor een mens is hoesten op zich niet direct zo erg. Maar bij een paard levert elke hoest kapotte longblaasjes op, en dat is bijna onherstelbaar. Wij hadden ook ooit een paard met deze verschijnselen. En bij ons op stal roept iedereen gewoon:"ach niet zeuren, gewoon doorrijden, gaat vanzelf wel weg!" Nou, helaas is dat verhaal anders afgelopen
Misschien ben ik er wel te voorzichtig van geworden, maar ik weet zeker dat me dit nooit meer overkomen zal.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:05

Scum, het paard hoesste niet, die brieste.......

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:10

Briessen kan in deze ook al gevaarlijk zijn. Het paard waar ik over had brieste ook, maar niet meer op de manier van: ik ben fris. Maar om het slijm in zijn keel kwijt te raken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 10:08

Ik heb net een mailtje naar de eigenaar van de opfok gestuurd, of ze het een beetje extra in de gaten wil houden. 't Lijkt me niet nodig om er nu onmiddelijk een dierenarts bij de halen en haar vol te stoppen met medicijnen.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:48

Geel of groen snot kan vaak een kleine ontsteking zijn, ik zou er wel naar laten kijken, en zeker even in de gaten houden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers