Ziekenhuis geweest, schildKLIER probs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Ziekenhuis geweest, schildKLIER probs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 00:14

Vandaag mocht ik eindelijk na 2 maanden wachten naar het ziekenhuis. Mijn Dinkey-Toy auto starte niet Boos! . Gelukkig heeft Henk avonddienst en ik kon met het bakbeest naar Hoorn. Ik ben al geen held met parkeren, dus ik had de bibbers in de parkeer garage. Helemaal boven in was er plek zat, dus kon ik het bakbeest veilig parkeren.
Ik was om 9.45 op de juiste afdelingen en volgens de afspraak was ik om 10.05 aan de beurt. Dus niet. Het was dus 11.00 uur. De internist voelde een zwelling en aan beide kanten gelijk. Bloeddruk was goed. En toen op de weegschaal:(. Ik ben in 2 maanden tijd 3 kilo aangekomen. Huilen Boos! Verdrietig Ik eet niet meer dan anders en ik doe eigenlijk de laatste tijd veel meer Verward . De internist zei net als de radioloog Struma.

Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis om een jodiumcapsule te slikken. De jodium is licht radioactief en wordt na 24 uur opgenomen in de schildklier. Woensdag moet ik weer terug om foto's te laten maken. Op 17 december mag ik weer terug voor de uitslag.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 01:09

Poeh wat een gedoe zeg.
Dit soort dingen zijn echt niet leuk nee, en al helemaal niet met al die verschillende feestdagen voor de deur.
Ik duim voor je

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 01:36

he getver, das wel zwaar balen
maar hopelijk valt het na verder ondezoek toch nog mee
ik duim in ieder geval voor je
sterkte met al het komende gewacht

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:29

Gatsie zeg Huilen da's niet zo goed nieuws Misschien dat het allemaal wel meevalt maar zoals je zelf al zegtis het niet echt goed dat er verdikkingen zijn en dat je meer bent aangekomen!

Wens je heel veel sterkte de aankomende dagen, ik zal voor je duimen OK dan!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:10

Gatsie, ik duim voor je als je de uitslag krijgt Ach gut

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 12:39

Ik ben nu radio-actief. Watch out!!!! Extreme duivel

Morgen krijg ik een camera tegen de schildklier aan en dan maken ze gedurende 10/15 min. foto's.
Het radio-actieve spul zit in de schildklier en dan kunnen ze afwijkingen zien. Het kan ook een cyste zijn. Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:46

Hè bah, wat naar zeg...

Wat betekend Struma?

Veel sterkte OK dan!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:25

PhiaBink schreef:
Ik ben nu radio-actief. Watch out!!!! Extreme duivel


Geef je al licht? Misschien kun je je verhuren als kerstengel *LOL*

Maar ff serieus, heel veel beterschap er ee, zulk soort zaken zijn niet leuk. Hou ons op de hoogte.

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:29

sterkt echt vervelend.
Voel je je niet ziek met dat spul in je lijf?

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:07

Mayo schreef:
Hè bah, wat naar zeg...

Wat betekend Struma?

Veel sterkte OK dan!


struma is geloof ik een vergroting van de schildklier. ook werkt je schildklier niet goed, waardoor je vocht vasthoudt, waardoor je in gewicht aankomt. zo zit het geloof ik. mijn moeder heeft ook iets met haar schildklier, werkt te langzaam, ze heeft geen struma.

sterkte hee!

Faber quisque fortunae suae

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:31

Vervelend Phia, maar ze hadden heel wat slechter nieuws voor je kunnen hebben...Aan de hand van de I-opname kunnen ze zien of het een cyste is of wat anders.
De gewichtstoename komt wsl door een verminderde werking van de schildklier. Als dat opgelost wordt(bijv. door een tabletje schildklierhormoon) val je als het goed is vanzelf weer af


En even voor Mayo(en andere geïnteresseerden):

Struma is een vergroting van de schildklier, een soort compensatiereactie van de schildklier. Bij iemand met struma kan de schildklierwerking verder prima zijn(door de compensatie) of iets verlaagd(hypothyreoidie). Daarom zullen ze bij Phia ook wel een keer bloed geprikt hebben wsl Lachen
Meestal is struma helemaal niet zo erg, maar vaak wordt er wat aan gedaan uit cosmetisch oogpunt.

Struma kwam vroeger heel veel voor door jodiumgebrek(in sommige gebeiden nog steeds) en is zelfs een tijd een schoonheidsideaal geweest. In Nederland(en veel andere landen) wordt jodium toegevoegd aan zout en ik geloof ook aan brood en komt struma door jodiumgebrek nog maar zelden voor. (kan wel weer door slechte opname van jodium)

Wat Alet bedoeld is hypothyreoïdie, dan kom je onder andere aan, je hart klopt langzamer, bloeddruk lager en nog een heleboel andere dingen. Willen jullie allemaal vast niet weten Knipoog (en ik ben te lui om het te typen Tong uitsteken )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 00:45

Hier een berichtje van Party!! Lichtgevende Phia Haha! Party!!

Er is al bloed afgenomen en alles was oke! OK dan!
Er is ook al een echo gemaakt en de radioloog zei Struma en de internist zei het ook. Voor de zekerheid wilde hij ook dat er foto's werden gemaakt. In de jodiumcapsule zit een heel klein beetje radio-actief spul in en dat spul wordt in 24 uur opgenomen door de schildklier. Omdat in de schildklier de inhoud van de capsule zit, kunnen ze morgen met een speciale camera foto's maken. Ik moet ongeveer 10 min. in een bepaalde houding liggen met mijn hoofd. De uitslag krijg ik 17 decemeber te horen.
Vanmorgen zei degene die de capsule gaf ,dat het best een cyste zou kunnen zijn. Verward
De bobbel is nu wel veel minder Verward Ik hoop dat het zo blijft. Je ziet nu als ik slik een gedeelte naast de adamsappel heel erg op en neer gaat. Raar gezicht hoor. Nu is het minder.
Ik voel me nu heel goed en beter dan vanmorgen. De schildklier heeft natuurlijk een shot Jodium gehad en is nu helemaal haai. Hyper! Wow!

Ik moet dus ook even gaan lijnen. 7 kilo moet er af. Ik ben 1.80 lang en ik weeg nu 77.6 kilo. Als je last heb van de schildklier, dan krijg je ook vet ophopingen aan je romp, tenminste als hij te langzaam werkt. Ik begin al aardig een blubbuik te krijgen en hangbillen. Huilen Maar ik heb 1 probleem. Eten is mijn hobby. Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:47

Hey phia,
Als ik het goed begrijp is er dus wel bloed afgenoemen en was de uitslag goed. Denken de artesen toch dat de schildklier niet goed werkt dan? En hebben ze een punctie gedaan?
Bij mij hebben ze dus een punctie gedaan en zeggen ze dat het een cyste is, maar ik ben ook wel wat kilotjes aangekomen zonder dat ik teveel eet. Ik ben ook moe de laatste tijd. Dat is niet handig als je 12 paarden thuis hebt staan (waaronder 3 pensionpaarden en 3 hengsten die best wel wat tijd vergen).
Mijn bloedwaardes waren goed volgens de docter, maar ik heb op het internet rond gekeken en er blijkt nog veel onduidelijk te zijn over schildklier problemen. De waardes kunnen binnen de normen liggen, maar wel aan de lage kant zijn waardoor het mogelijk is dat je toch last hebt. Ik heb mijn waardes niet gevraagt, stom eigenlijk.
Ik ben nog niet bij een internist geweest, misschien volgende maand als ik weer bij de docter ben geweest.
De bobbel in mijn hals is wel dunner, het was zowat een golfbal. Hij is nu alleen anders van vorm. Ik heb het idee dat nu mijn hele schilklier opgezet is i.p.v. 1 punt waar die bobbel zat. Misschien hebben ze hem wel lekgeprikt bij de punctie Haha!
In ieder geval bedankt voor je update.
Groetjes Petra

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 23:44

Ik ben vandaag op de foto gegaan. Ik moest 10 min. doodstil liggen. Er was een machine met een plaat er onder. Die plaat werd ongeveer 5 cm boven mijn hoofd gehangen. Je moet doodstil liggen en dan heb je natuurlijk kriebbel aan je neus. Clown Wat duren dan 10 min. lang.
Eindelijk kwam iemand die me verloste van de plaat. Ik kon aan mijn neus krabben. Haha!
17 december weer terug voor de uitslag.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 02:45

Jeetje...
Erg veel sterkte en we duimen voor je!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie