Hoeveel pech kan 1 paard hebben...? :o((

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Hoeveel pech kan 1 paard hebben...? :o((

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 16:07

Vanochtend was ik, na een weekend heel hard gewerkt te hebben met een groot aantal andere vrijwilligers van onze manege om het dak van onze grote binnenbak te demonteren, net aan het werk op kantoor bij ons op de manege (hier werk ik namelijk) toen een van de stalmensen me kwam halen, omdat Odin met zijn achterbeen vast had gezeten in de trainingsmolen, tussen 2 spijlen van het hek!

Ik schrok me natuurlijk helemaal lam, Odin was helemaal in paniek en ze konden hem niet tot bedaren krijgen. Hij stond met zijn linkerachterbeen enorm te krampen en had wat schaafwonden op zijn linkerachterbeen.
Toen iemand even met hem ging lopen belastte hij zijn linkerbeen gelukkig wel, al was het niet van harte. Ik heb zijn been gelijk afgespoten, maar hij was er heel erg pijnlijk op en ging steeds staan krampen, dus ik was er niks gerust op.
Toen zag ik dat hij op zijn bovenbeen (boven zijn sprong aan de voorkant) een zwelling aan het ontstaan was, op de plek waar juist veel pezen en spieren zitten. Toen heb ik maar gelijk de dierenarts gebeld, want ik vertrouwde het voor geen cent.

Morgen zou ik voor het eerst weer mogen rijden, na zijn inspuiting in het kniegewricht van zijn rechter voorknie vorige week. Dat gaat dus even niet door...

Ik was echt helemaal in paniek, hij heeft al zoveel, en zoveel pech gehad in zijn leventje, ik vreesde nu echt het ergste.

Gelukkig kwam de DA vrij vlot en kon zij me enigszins geruststellen.
De schaafwonden is in ieder geval (wist ik al) geen probleem, als hier geen infectie bij komt. Goed schoonhouden, ontsmetten en cothivet erop.
Die verdikking op zijn bovenbeen is niet mooi, er zit een grote bloeduitstorting tussen zijn peesplaten, die een soort knel zit. Daardoor doet zijn been hem ook zo'n pijn nu. De zwelling is bestreden met een injectie, morgen krijgt hij er nog eentje. Verder heeft hij een hele sterke pijnstiller gekregen, en moet ik nu vaak korte stukjes met hem gaan stappen, en daarna afspuiten, om de zwelling tegen te gaan en om stijfheid zoveel mogelijk te voorkomen.

Heeft Odin weer hoor! Er gaan dagelijks bij ons zo'n 30 paarden in de molen, en er is er maar eentje die (gelukkig eigenlijk maar) erin vast komt te zitten en dat is mijn pechpaard uitgerekend weer!

Wanneer houdt dit nou eens op... Soms word ik hier erg wanhopig van...

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:16

Ah wat sneu voor je joh! Sterkte!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:05

Sterkte!
Ooit zal die pech wel overgaan...hopelijk snel voor je!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:51

Ah gossie,wat vervelend,juist nu je er weer op mocht!
Heel veel sterkte voor jou en Odin,en duimen dat hij snel weer opknapt!
Liefs Lundi

highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:53

ja, erg he als je paard zoveel pech kan hebben..wordt je soms zelf echt ee beetje moedeloos van! (ken het gevoel).....Maar igg heel veel succes ermee!

|| ==-- Hoezo geen idealen, ik wil een heleboel mensen verbeteren --== ||

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:09

Ah jee zeg. Daar word je toch echt verdrietig van. Ik hoop echt dat het mee blijkt te vallen en dat Odin gauw weer gezond is.

Sterkte!

Judith

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:14

Beterschap voor je paardje! Niet opgeven hoor...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:22

sommige paarden lijken het wel aan te trekken he Boos!
Sterkte ermee.

:evaw:


Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 03:03

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden!
Ik zal morgen wel even updaten hoe het dan met hem is, nadat de DA geweest is.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 07:43

Ach nee he, niet weer, Odin. Wat hebben jullie toch een pech samen Ach gut , zo sneu voor jullie.

Heel veel sterkte meis, ik hoop dat hij snel weer opknapt !

(Schrale troost voor je: op mijn vorige stal was ook een stapmolen en daar gingen ook iedere dag veel paarden in. 3 x raden wie daar in een spijker trapt Schijnheilig ....... juist ja, collega pechpaard Fitz )

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 11:22

Dank je Leontine, voor je lieve berichtje.
Hopelijk kan ik over een poosje zeggen dat Odin net zo goed genezen is als jouw Fitz van die rotspijker...

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:09

Mag ik er nog een aanmelden? Collega pechpaard Claudina. Heeft al een zware koliekoperatie overleefd, mond vast in de ketting op de wasplaats, kneuzing in de voet, en dat allemaal in 1 jaar. Ze is ook nog eens drachtig, 6 mnd, dat verloopt gelukkig wel voorspoedig (tot nu toe dan...)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Vagabondo en 158 bezoekers