[JV] starten zonder neusriem, diskwalificatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

[JV] starten zonder neusriem, diskwalificatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 21:46

Beste juryleden (en de rest die meeleest Haha! ),
graag wil ik zonder neusriem starten en deze week ga ik daar in elk geval dispensatie voor aanvragen.
Waarom wil ik zonder neusriem starten:
mijn paard heeft 2 jaar geleden zijn schedel volledig gebroken van de ene oogkas naar de andere oogkas. Inmiddels is gebleken dat een neusriem een hefboomwerking op zijn neusbeen teweeg brengt waardoor hij hiervan hinder ondervindt. Ik wil hiervoor dus dispensatie aanvragen. Ik heb een paar wedstrijden gereden met mijn neusriem zeer los maar ik heb hier een paar keer een opmerking over gekregen op mijn protocol en eerlijk gezegd vind ik het zelf ook slordig staan. Ik heb wel een brief van de kliniek waarin staat wat mijn paard precies heeft. Uiteraard hoop ik dat ik dispensatie krijg maar hoeveel kans heb ik op diskwalificatie als ik tot die tijd start zonder neusriem? (het enige dat ik kan laten zien is dus de da brief + evt uitleg) En als dat standaard een diskwalificatie oplevert mag ik dan wel HC starten?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:39

HC starten mag je volgens mij wel.

Als ik jou was zou ik gewoon dispensatie aanvragen, er is een kans dat je het krijgt. Ik denk dat als je zonder rijd, dat je nog niet eens kan beginnen met een proef.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:20

Je hebt tegenwoordig ook neusriemen met elastiek. Misschien is dat wat voor jouw paard, dan kun je hem ook los doen, maar dan valt het miscchien niet zo op. Natuurlijk is het fijner als je dispensatie krijgt, maar mocht dat niet lukken, is dit misschien een idee.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:58

Je mag alleen met de correcte optoming starten, ook als dat HC is. Tenzij je aan de jury je toestemming tot dispensatie kunt overleggen voordat je begint. Je wordt niet gediskwalificeerd (Dat betekend dat je met geen enkele ander paard nog aan diezelfde wedstrijd op die dag mag meedoen) maar wel uitgesloten.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 17:32

Aha, das dus duidelijk. Het liefste wil ik inderdaad dispensatie maar anders is misschien een neusriem met elastiek ook een oplossing. Moet dat uiteraard wel toegestaan zijn Lachen