Cavalier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 20:28

Wie heeft er ook een nakomeling van cavalier en wat zijn jullie ervaringen met dat soort paarden?

ik heb namelijk ook een Cavalier x Zeoliet
maar nog niet ingereden
ben benieuwd hoeveel mensen er een nakomeling van hebben en wat het gedrag van jou paard.

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:33

wij hebben ook een cavalier........... lomp bok in haar manieren........ super springen slecht lopen......... leuk paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:47

Cavalier is gefokt door Cor Loeffen, tenminste zo staat dat op papier, hij heeft destijds de moeder drachtig gekocht en was daarmee de fokker.

Cavalier heeft internationaal zeer verdienstelijk gesprongen onder Franke Sloothaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:48

Cavalier is een Maykel x Orthos x Sineada.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:27

Ik heb jarenlang een Cavalier merrie van dichtbij meegemaakt.
In de omgang net zo braaf als ze groot was.
Met rijden net zo lastig als ze groot was.
En de merrie was groot... als 3 jarige 1.78m gemeten dacht ik.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 16:57

Onze merrie, toen ze nog niet van ons was, heeft twee keer een cavelierveulen gehad. Naar horen zeggen waren het erge mooie beesten, goed lopen maar niet zo fijn in het karakter. Maar nu moet ik eerlijk zeggen, waar mijn merrie eerst van was, is een erg vriendelijke man, maar er liepen daar een paar meiden en die hebben de caveliers (denk ik) opgevoed en ik denk dat het daar ook een beetje mee te maken heeft gehad.

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 20:40

o wel verschillende meningen

die van mij is super in het karakter heel leif met inrijden
en de vader van de moeder is zeoliet
ik heb er 4 keer op gereden en ze doet helemaal niks
ze zeggen dat cavalier nakomelingen heel goed kunnen springen
dus mischien word het nog eens een goed springpaardje Pling
en van zeoliet hebben jullie daar ook wat info over??

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

boemel

Berichten: 8327
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:45

Ik kende een Cavelier merrie. Ik heb haar ook een paar keer gereden.
Ze was een beetje een ouderwets type, maar toonde onder het zadel wel heel erg mooi. Ze was zowel onder het zadel als in de omgang erg braaf.
Ik vond haar in de omgang wel eens een beetje lomp.
Ze kon behoorlijk goed springen.

M1+10

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:18

Ik heb een cavalier gekend en gereden. Zolang je er naast stond wa ze braaf maar zodra je er op ging zitten kon je er nix eer mee. Ze kon wel goed springen. Het is trouwens algemeen bekent dat Cavalier nakomelingen met moeilijke karakters brengt, net als alle lucky boys en abgars.

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.


AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:57

Ik (niet alleen natuurlijk) ben bezig met het zadelmak maken van Typique (Cavalier x Indoctro) en ook wij hebben er Zeoliet in zitten (de oma van Typique's moeder Onyva is Esprit, en dat is weer een dochter van Zeoliet). Typique is een schitterend paard en heeft een mooie bouw, hoewel het hoofdje wel iets edeler had gemogen, haar kaak loopt diep waardoor haar hoofd eigenlijk nogal groot oogt. Haar bewegingen zijn echt fantastisch want hoe wel ze groot en fors gebouwd is loopt ze ontzettend lichtvoetig, alsof ze totaal geen problemen heeft met dat zware lichaam van haar. Het is een goede springer, erg voorzichtig en ze springt graag. Ik vind zelf dat ze echt de Concorde-springtechniek heeft (Typique's oma is een Concorde). Qua karakter is ze nogal onberekenbaar, ze is erg lief hoor, maar ze heeft zulke snelle reflexen dat ze al iets gedaan heeft voor ze er zelf erg in heeft, vervolgens kijkt ze je aan van: 'dat was niet de bedoeling, he?'

Ook hebben we een 2-jarige hengst, Valubique, een volle broer van Typique. Valubique is een bruine Cavalier, in tegenstelling tot zijn zus. Valubique trekt meer naar de kant van Indoctro toe. Een heel fijn paardje, wel groot, maar niet lomp. Hij is erg bazig, het zou nog wel eens kunnen zijn dat we hier onze handen aan vol krijgen met het zadelmak maken... Scheve mond

anensim
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:19

Hallo,

ik heb ook een afstammeling van Cavalier, een ruin, de vader van de moeder is Triton. Simba is nu 11 en kan super springen, zet het er maar neer en hij doet het voor je. Verder is het een heel braaf en gevoelig paard met rijden. Vreemden op zijn rug vindt hij niks... Hij kan goed lopen maar ik kan echt merken dat springen zijn ding is, hij wordt dan helemaal enthousiast. Buiten is hij erg onrustig maar wel braaf.

Nu op stal...dat is duidelijk zijn minder sterke kant. Echt een onuitstaanbaar ding als er paarden langs lopen die meneer niet aardig vindt, dan is het oren naar achteren en tegen de stalwand schoppen. Met eten is hij ook superongeduldig. Andere paarden kunnen er niet achter langs lopen en met hem kun je zelf ook niet langs andere paarden lopen. In de bak doet ie z'n oren in de nek als er een paard langsloopt wat hij niet aardig vind. Daar tegenover staat dat sommige paarden zijn beste maatjes zijn en daar kan hij wel mee. Helaas is dat maar een select groepje. Huilen

Top paardje om te rijden dus maar geen knuffelding ofzo en niet zo aardig op stal. Maar ik ben er wel heel blij mee!! OK dan!

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:46

Heb een aantal Cavalier's gekend en Cavalier zelf ook weleens meegemaakt op stal. De meeste kunnen goed springen en lopen, iets gevoelige mond en ze zijn allemaal te herkennen aan het hoofd. Soort bolling tussen de oogjes en dan een deukje eronder. Soort arabierenhoofd in het groot.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:54

Ik heb vroeger op stal gestaan bij mensen die een Cavalier x Zeoliet merrie hadden (hetzelfde als jou paard dus).
Best grote, maar ook wat 'lompe' merrie. Lomp is misschien niet helemaal het goede woord, ze was in ieder geval niet erg elegant Knipoog

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:31

Moowsy hier op bokt heeft een Cavalier afstammeling en Cupid hier van bokt heeft er ook 1 staan!

Live,LOve,'ndLaugh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:33

Salvatore heeft inmiddels 2 keer de hengstencompetitie gewonnen. Dit is ook een nakomeling van Cavalier.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers