Babyolie ipv equistar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Babyolie ipv equistar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 11:50

Op stal gebruikt iemand babyolie in de manen en staart. Volgens haar werkt het hetzelfde als equistar, en is wel zo goedkoop.
Heb gevoeld, en idd, de manen voelen lekker glad, en zonder klitten aan, en het voelt ook niet vet.
maar, haar paard heeft dus zwarte manen en staart. Als je dit nou op witte manen en staart doet, wordt het dan geen gruwelijk zooitje?? (kan me voorstellen dat er meer aan blijft plakken dan aan equistar)


taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:58

Als je het niet probeert dan weet je het niet. Babyolie is in ieder geval goed voor de schilvers in de manen.
Als ik het bij mijn paard in de staart doet, gaat hij erop schuren.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:26

als je het getest hebt, laat het dan weten Haha!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:29

Ik heb geen idee, het lijkt me een klere zooi te worden.
Maar ik zou het graag willen weten want Dennis drinkt Equi-Shine soms puur heb ik het idee. Dat spul is echt duur(zeker als je iedere maand een nieuwe fles moet kopen omdat hij in de regen altijd buitens staat).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:29

Op een ander forum stond dit ook als tip tegen mok.. baby-olie in de sokken (fries).. nou ideaal: de sokken blijven schoon en als er vuil op/in komt, borstel je er zo af.
Mijn paard had een wondje van de mok, nou na een week (om de dag) baby-olie erop en de wond is bijna genezen.. voorheen heb ik er vanalle zalfjes etc. opgesmeerd!
Omdat de sokken mooi zacht en fijn doorkambaar zijn, ist dan natuurlijk ook ideaal voor de manen en staart, dus AANRADER!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 12:35

tja, maar een fries is dus weer zwart, en de mijne heeft witte manen en staart.
Kan ik Hon wel als proefkonijn gebruiken, maar dat blijft hetzelfde Haha!

Hmmz, van de week maar ff een manege pony pesten Haha!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:42

Ik gebruik olie voor in Jordy's sokken, en die zijn wel wit. Ook in zijn staart gebruik ik het, maar die is weer zwart...
In zijn sokken wordt in ieder geval geen zooitje, ze blijven juist veel schoner. Het blijft ook beter zitten dan equishine, equishine spoelt er als het een beetje regent zo vanaf volgens mij. Olie niet.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:47

Ja, Equi-Shine spoelt er bij een buitje zo uit(erg leuk met een pony met VEEL manen en staart die 24/7 buiten staat).
Ook wel een idee voor zijn bagger sokken, heb nog een fles baby olie staan, dus ik ga van de week toch ff proberen Haha! .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:01

Ik gebruik ook altijd baby olie, maar niet pure baby olie. Altijd in een spuitfles gemengd met water.
(voor mijn eigen haar gebruik ik het ook na het douchen Tong uitsteken)

Echt heel handig, en ik heb nog geen paardjes gehad die er niet tegen konden en gingen schuren. Tuurlijk zouden er paarden kunnen zijn die er niet tegen kunnen, maar dat is maar even uitproberen.

En inderdaad, Dennis, voor sokken is het ook erg makkelijk.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:09

Zo'n tip kreeg ik ook eens,maar dan voor mijn eigen haar...Nou,dat was een ramp Haha! Opdrogen duurde misschien en halve dag, en véttig..Getver,nee voor mij geen babyolie meer..!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:14

KellyenXena schreef:
Zo'n tip kreeg ik ook eens,maar dan voor mijn eigen haar...Nou,dat was een ramp Haha! Opdrogen duurde misschien en halve dag, en véttig..Getver,nee voor mij geen babyolie meer..!

Moet je dan ook niet zo babyolie in smeren Knipoog
Verdunnen met water en in je haar spuiten.

Ik doe het zelf ook, scheelt me toch heel erg veel kam werk en het word lekker zacht Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:22

Ik denk dat het geheim is dat je niet te veel en niet te weinig moet gebruiken. Effe uittesten dus. En als het een zooitje wordt heb je het er toch ook zo weer uitgewassen?

There is no reality, only perception.

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:22

wij gebruiken het met showen rond de ogen en op een doekje en dan over de hele huid en een klein beetje in manen en staart maar het gaat er egt giga van glimmen
maar ook bij een witte pony/paard word het NIET vies alleen heel glimmend en met lange manen is het erg lastig rijden !!!

*LOL* *LOL* *LOL* welsh for ever *LOL* *LOL* *LOL*
bokken is verslavender dan roken Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:35

Lovemidnight hier op bokt heeft ook een keer babyolie in de staart van haar schimmel gedaan op wedstrijd. Echt super mooi! Het leek net of er glitters in zaten. Tong uitsteken

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:55

Gewoon niet te veel babyolie gebruiken..

De ex-pony van mijn dochter had van die "droge" manen, klein beetje op hand, handen goed over beide handen verdelen en in de manen smeren...na borstelen.
En de pony van mijn dochter is dus ook schimmel.
Helpt ook goed als een pony met polletjeplukhaar-manen hebt, om ze naar 1 kant te laten hangen....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:26

Ik heb het zelf nooit geprobeerd bij mijn haf.
Gewoon elke dag goed bijhouden en dan hoef je dat spul niet eens erop te doen.
En als ik het nodig heb koop ik het bij de BoerenBond/Welkoop, stukken goedkoper dan in de ruiterzaak

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:06

Goed idee ik ga het ook maar eens proberen, ik was pas namelijk mijn equistar "kwijtgeraakt", ineens was de fles helemaal leeg, die een dag ervoor nog half vol was, en ik zoek niet naar de ruitersportzaak, en babyolie kan m'n moeder wel meenemen. Ik zal het eens uit gaan proberen (ook voor mijn eigen haar Haha! )

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:15

Hmmm, ik moet het ook maar eens proberen als ik het zo hoor! En wat nog meer voor het gebruik pleit: het is natuurlijk een heel zacht spulletje, dus het zal de huid van je paard niet snel irriteren!

Lachen

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:21

Ik gebruik het ook gewoon bij al onze paarden Gewoon de baby-olie van het huismerk van de etos. Gaat misschien iets minder lang mee als een hele fles equi shine, maar is zeker goedkoper Haha! Ik vind dat het lekker uitborsteld, en er komt niet zo'n raar laagje overheen als met dat andere spul. Scheve mond

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 01:15

Fairie"]
[quote="KellyenXena schreef:
Zo'n tip kreeg ik ook eens,maar dan voor mijn eigen haar...Nou,dat was een ramp Haha! Opdrogen duurde misschien en halve dag, en véttig..Getver,nee voor mij geen babyolie meer..!

Moet je dan ook niet zo babyolie in smeren Knipoog
Verdunnen met water en in je haar spuiten.

Ik doe het zelf ook, scheelt me toch heel erg veel kam werk en het word lekker zacht Lachen
[/quote]

Hmm,deed het tijdens het douchen...Waarschijnlijk toch iéts te veel gebruikt toen Haha!


Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 07:32

Ik doe het ook altijd
Het werkt echt super alleen laine heeft ook zwarte manen enzo:P

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:50

Moet ik ook 's proberen Knipoog. De megamanen van m'n mannen netjes houden heb ik een dagtaak aan als ze op de wei lopen in groep Boos!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:45

lijkt me een goed iedee maar hoe doe ik dat bij een tink die nu ontzettend vieze voeten heeft?, gewoon door het zand heen smeren of toch de sokken afspoelen. ik vind het best lastig ivbm mok. is mijn eerste winter met mijn tinker en de een zegt dit en de ander dat!
hoe doen jullie dat??????

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:42

Ik ke iemand die dit ook deed, op een witte pony :d Dit was niet echt een goed idee, vooral in de zomer (paard staat op het land) trok het erg veel stofjes en andere vieze dingen aan. Niet zo geschikt dus voor een paard met licht manen Haha!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:04

ik gebruik het ook wel eens gebruikt.
Kreeg het eerst als tip tegen het schuren, om oa te behandelen met olie.

Na het wassen er in, en paar dagen later lijkt de staart vies, maar even spuit er op, en schoon.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, veranadautje en 31 bezoekers