[NH] (P)NHers gevraagd omgeving Groningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

[NH] (P)NHers gevraagd omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 22:49

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen in mijn omgeving die ook met NH bezig zijn. Ikzelf ben een doe-het-zelver parelli student, dus één zonder pakket. (ik heb alleen de video van de 7 games en die vond ik al duur genoeg)
Als er meer mensen zijn die met NH werken kunnen we misschien een keer een meeting organiseren zodat we wat van elkaar kunnen leren zonder dat het gelijk bakken vol geld kost, want dat vind ik het grootste nadeel van NH.
Ik hoop dat hier belangstelling voor is.
Groetjes Peppy

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:59

kijk eens op het yahoogroups forum "natpaard" of zit je daar al bij?
Daar zittten veel P(NH)'ers en worden ook regelmatig meetings georganiseerd. Er zijn al *studiegroepen* in het westen en in het midden van Nederland.

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:30

Ik zit in drachten, op zich redelijk dichtbij groningen... Ben zelf al weer een paar jaartjes aan het parellien (met steeds verschillende paarden helaas maar nu met mijn eigen draver! Lovers ) en ben nu ook een studeer-het-zelver Haha!
Ik ken op zich nog wel een paar NH-ers, heb ook les gehad hier vlakbij dus daar zitten er ook een paar... Waar wou je die meeting houden? (en wanneer)

Groetjes Hanneke

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:58

Nou over een jaartje woon ik vlak bij groningen (50)km ervan af.
Dus... nog even geduld.

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:58

Ik zit in Nijega, vlakbij Drachten. Een meeting lijkt me erg interessant! In februari organiseer ik een demonstratie in natural horsemanship. Misschien vinden jullie het leuk om dan te komen kijken? Lijkt me de moeite waard om ervaringen uit te wisselen!

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:17

Ik zou het zeker leuk vinden om te komen kijken!
Ik weet alleen nog niet zeker of ik dan kan, wanneer in februari is het?

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:46

Zodra ik een datum hebt geprikt, zet ik het hier op bokt! Leuk dat je wil komen!

groetjes,
Natascha

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:57

hoi woon in boelenslaan ook vlakbij drachten ben alleen met me pony bezig maar weet er nog niet veel van. ben met me pony begoonnen wan t hij was vreselijk bang en nu al een stuk mider en doe het ook een klein beetje bij mijn paard als iemand er nou veel info over heeft of sites weet in het nederlands mag die dat wel aan mij doorgeven

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:57

hoi woon in boelenslaan ook vlakbij drachten ben alleen met me pony bezig maar weet er nog niet veel van. ben met me pony begoonnen wan t hij was vreselijk bang en nu al een stuk mider en doe het ook een klein beetje bij mijn paard als iemand er nou veel info over heeft of sites weet in het nederlands mag die dat wel aan mij doorgeven

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:23

wgirl schreef:
In februari organiseer ik een demonstratie in natural horsemanship.


Doe je ook een bepaalde vorm van NH? Of heb je (net als ik) een beetje je eigen stijl ontwikkeld? Haha!

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:04

Ik ben de afgelopen 3 jaar bij een trainer in Canada geweest. Ik werk volgens zijn stijl. Hij doet dit al 20 jaar en zo heeft hij zijn eigen stijl ontwikkeld. Ik ben 1 zomer wezen kijken, en heb 2 zomers met hem samengewerkt. De hele dag non-stop paarden trainen. Zo steek je behoorlijk veel op! In Nederland ben ik nu ook begonnen met paarden te trainen op deze manier. Het werkt erg goed in de praktijk vind ik.
Jij hebt je eigen stijl ontwikkeld? Doe je dit al lang? Ben ik wel benieuwd naar!

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:09

Alikesflame,

Ik kan binnenkort wel een artikel naar je doorsturen. Het artikel heb ik zelf geschreven en wordt in januari geplaatst in de western horse world. Zodra het geplaatst is, kan ik het wel naar je opsturen.

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:17

wgirl schreef:
Ik ben de afgelopen 3 jaar bij een trainer in Canada geweest. Ik werk volgens zijn stijl. Hij doet dit al 20 jaar en zo heeft hij zijn eigen stijl ontwikkeld. Ik ben 1 zomer wezen kijken, en heb 2 zomers met hem samengewerkt. De hele dag non-stop paarden trainen. Zo steek je behoorlijk veel op! In Nederland ben ik nu ook begonnen met paarden te trainen op deze manier. Het werkt erg goed in de praktijk vind ik.
Jij hebt je eigen stijl ontwikkeld? Doe je dit al lang? Ben ik wel benieuwd naar!


Supercool dat je naar Canada bent geweest! (is mijn nr 1 droomvakantiebestemming, prachtig land canada ) En lijkt me heeeeel gaaf de hele dag paarden trainen! Cool Nu ben ik helemaal benieuwd naar jouw demo!!
Ik heb idd mijn eigen stijl ontwikkeld (ben nu bijna 5 jaar bezig), vooral parelli, gemixt met western en sommige technieken van andere NH trainers en een beetje vrijheidsdressuur (wat ik uiteraard ook op mijn eigen manier doe Haha! ik ben gewoon eigenwijs denk ik *LOL* ), en probeer zoveel mogelijk bij te leren en te doen met mijn paardje (een draver, genaamd lightning star).
Heb heel veel van haar geleerd, echt superpaarden die dravers! Lovers

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:23

Ik ben ook een doe-het-zelver en gooi allerlei stijlen doorelkaar. ik doe alleen wat grondwerk. Ik heb een paar jaar geleden tijdens een stage bij een fokkerij wat dingen geleerd en daarna wat boeken gelezen, maar wil mn kennis graag uitbreiden! EN ik zit in Groningen!!! Lachen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:28

wgirl schreef:
Alikesflame,

Ik kan binnenkort wel een artikel naar je doorsturen. Het artikel heb ik zelf geschreven en wordt in januari geplaatst in de western horse world. Zodra het geplaatst is, kan ik het wel naar je opsturen.


dank je dat zou super z`ijn

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 00:23

Wat leuk dat er zoveel geïnteresserden zijn voor een meeting. Die demo lijkt mij ook heel leuk om te zien.
Kan je dan ook je eigen paard meenemen om samen met jou eventuele problemen op te lossen?
Ook ik heb een eigen stijl ontwikkeld waar mijn paard goed op reageert, maar niet alles werkt even goed.
En ik ben heel benieuwd wat anderen mensen met hem kunnen berijken omdat hij nogal eigenzinnig is.

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 22:48

PeppySan,

Ik laat zo snel mogelijk even weten wat ik precies zal behandelen in de demo. Maar wat jij voorstelt lijkt me wel interessant. Daar kan iedereen toch best wel iets van opsteken! Ik hou je op de hoogte!

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:51

De eigenaar van mijn pensionstal heeft Level 3 (zegt mij helemaal niets hoor) van Parelli en geeft ook wel lessen en demo's. De stal ligt vlak bij Assen.

Komende zaterdag geeft hij een demo na de clinic van Tyrza om 16:30. Kijk anders even hier [BM] wederom Tyrza clinic in Assen (Deurze):D

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 22:25

helaas, te laat gelezen

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:30

Ik heb net een datum geprikt voor mijn demo. Dat wordt op zondag 22 februari. Verdere details volgen nog!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 22:26

Hee leuk, net ff gekeken, maar ik kan gelukkig wel. (ploegendienst)
Kan nie wachten op de details.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:32

Kun je dat ook bij Boktmeetings zetten, voor het geval het er nog niet staat? Ik vergeet steeds dat dit topic er is. Blond

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:25

Hihi, ik ben ook blond, eerst even uitzoeken hoe dat moet hoor!

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:31

Foogul schreef:
De eigenaar van mijn pensionstal heeft Level 3 (zegt mij helemaal niets hoor) van Parelli en geeft ook wel lessen en demo's. De stal ligt vlak bij Assen.

Komende zaterdag geeft hij een demo na de clinic van Tyrza om 16:30. Kijk anders even hier [BM] wederom Tyrza clinic in Assen (Deurze):D


Is dat Wim Vonck Lachen?